Consequenties beëindigen werk/leeropleiding operatieassistente? #nt

Auteur Topic: Consequenties beëindigen werk/leeropleiding operatieassistente? #nt  (gelezen 3878 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

repelsteeltje

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Hallo

Ik zit in het tweede jaar van mijn werk/leer opleiding voor operatieassistente.
Door omstandigheden wil ik stoppen.
Nu kan ik nergens terug vinden wat daar de consequenties van zijn.
Weet iemand of ik een boete of iets dergelijks krijg als ik zelf besluit om te stoppen met de opleiding?

Ook werk ik momenteel maar 4 uur per dienst bij wijze van reintergratie.
Kan ik na beindiging van de opleiding ziektewet aanvragen of WW?

al deze vragen kan ik nergens terug vinden omdat de normale rechten en plichten niet vallen onder Werk en niet onder Opleiding.

Misschien heeft iemand hier ervaring mee.
U zou me erg helpen met wat voor een informatie dan ook.
Alvast bedankt




complex

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
  • SEH/Anesthesie vpk
Reactie #1 Gepost op: 12 september 2013, 17:07:54
Hallo,

Dan zou je toch op z´n minst wat meer informatie moeten geven. Het verschilt namelijk erg per ziekenhuis. Ik zou als ik jou was je contract er even op nakijken en eventueel bellen met de personeel en organisatie afdeling.

Ik denk niet dat wij jou op deze wijze meer informatie kunnen geven.


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #2 Gepost op: 12 september 2013, 21:30:27
Het is natuurlijk spijtig dat je door omstandigheden de opleiding voortijdig moet beëindigen.

Als ik je vrijblijvend een advies mag geven, ga dan in gesprek met je studieadviseur / mentor. Dit forum is geen juist podium voor dit soort zaken.

Expert


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #3 Gepost op: 13 september 2013, 12:39:07
Citaat van: repelsteeltje link=msg=1200959 date=1378994074
Hallo

Ik zit in het tweede jaar van mijn werk/leer opleiding voor operatieassistente.
Door omstandigheden wil ik stoppen.
Nu kan ik nergens terug vinden wat daar de consequenties van zijn.
Weet iemand of ik een boete of iets dergelijks krijg als ik zelf besluit om te stoppen met de opleiding?

Ook werk ik momenteel maar 4 uur per dienst bij wijze van reintergratie.
Kan ik na beindiging van de opleiding ziektewet aanvragen of WW?

al deze vragen kan ik nergens terug vinden omdat de normale rechten en plichten niet vallen onder Werk en niet onder Opleiding.

Misschien heeft iemand hier ervaring mee.
U zou me erg helpen met wat voor een informatie dan ook.
Alvast bedankt
Bij mij was het zo dat ik een boete moest betalen als ik de studie voortijdig afbrak. Daar moest een heel gegronde reden voor zijn om hier onderuit te komen.
Maar zoals meerdere benoemen is een forum denk ik niet de juiste plaats. Ik zou me gaan wenden tot P&O, die hebben waarschijnlijk vaker dit meegemaakt en weten precies hoe het contractueel vastgelegd is.

Succes!
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #4 Gepost op: 13 september 2013, 21:25:39
Beste repelsteeltje,

Het is inderdaad erg spijtig dat je wilt stoppen met je opleiding. De afwikkeling ervan zal afhangen van een aantal persoonlijke factoren. Ik denk dan ook niet dat het heel zinvol is om de vraag hier te stellen, je kunt beter contact opnemen met je leidinggevende en onderwijsinstelling. Ik wens je veel wijsheid toe in dit traject maar ik doe wel een slot op dit topic.

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon