Middelbrand (appartement) Oranjeplein - Maasdijk 22-09-2013

Auteur Topic: Middelbrand (appartement) Oranjeplein - Maasdijk 22-09-2013  (gelezen 3357 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Reactie #10 Gepost op: 22 september 2013, 14:07:19
Citaat van: Danny722 link=msg=1203447 date=1379851149
Tegen wie heb je het nu?

Breathe (reactie 6) vond het een raar verhaal en daar reageert Delata00 op.


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #11 Gepost op: 22 september 2013, 14:07:28
Als je twee regels omhoog kijkt en leest zie je dat ik reageer op Breathe zijn opmerking (is even niet meegekomen in mijn reactie).

De essentie is me meer dan volkomen duidelijk !!

Dat staat los van de opmerking waarom 's Gravenzande niet is gealarmeerd, lees even terug en daarop reageer ik.


Delta00


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #12 Gepost op: 22 september 2013, 14:11:17
Citaat van: Delta00 link=msg=1203450 date=1379851648
Als je twee regels omhoog kijkt en leest zie je dat ik reageer op Breathe zijn opmerking (is even niet meegekomen in mijn reactie).

De essentie is me meer dan volkomen duidelijk !!

Dat staat los van de opmerking waarom 's Gravenzande niet is gealarmeerd, lees even terug en daarop reageer ik.


Delta00

Ik dacht dat het over de reactie van Hunter ging idd, mea culpa :)

Je ziet overigens helaas wel vaker dat het alarmeren van een buurkorps niet zo gaat als het hoort. De tijdswinst die dan behaald kan worden, wordt (meer dan) volledig teniet gedaan door een langzame alarmering van dat buurkorps door de eigen alarmcentrale. Op een aantal plaatsen kan een AC direct de blusgroep(en) van de buurpost alarmeren en dus is er al een soort 'vooralarm' (Abcoude en HW Mijdrecht door AC-AA bijvoorbeeld). Het is ook regelmatig 'fout' gegaan in de Noordoostpolder waar het lang duurde voordat posten uit IJsselland of Friesland werden gealarmeerd en vice versa...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding




FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #14 Gepost op: 22 september 2013, 16:05:13
en toch blijft het moeilijk beoordelen vanaf de zijlijn.. Ik kan dat als centralist zeker beamen, want je weet nooit wat zich heeft afgespeeld..

Een aantal mogelijke scenario's als voorbeeld:
De melding bleek zodanig dat de TS van VRR misschien niet nodig was, een aantal minuten later toch weer wel(afhankelijk van wat een melder je verteld).
Een storing in gms bij bijv. de AC van RR, waardoor het heel lang duurde voordat zij daadwerkelijk konden alarmeren.
Telefonische storing, waardoor de meldkamers elkaar niet konden bereiken.
etc. etc. etc.

Laten we niet speculeren, maar discussieren..


Speedy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
Reactie #15 Gepost op: 22 september 2013, 16:29:52
Citaat van: Delta00 link=msg=1203446 date=1379850176
Nee het is geen raar verhaal, je maakt er een raar verhaal van.
 
Als je met een simpele routeplanner bekijkt waar het incident heeft plaatsgevonden versus de kazernes in de buurt kom je uit op
1. Maassluis 5 km
2. Naaldwijk 5.3 km
3. De Lier 5.4 km
4.'s Gravenzande 6.9 km

Dus wellicht handig om eerst is te kijken waar het over gaat en niet zomaar wat te roepen.

Delta00

Je kan niet alleen van afstand in km's afgaan, met langere afstand kan je via snelweg / provinciale weg altijd nog sneller zijn dan andere post, en vrijwilligers vs. beroepsbrw.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #16 Gepost op: 22 september 2013, 17:14:35
Inderdaad, en belangrijk is ook de opkomsttijden per kazerne, dat verschilt nog al, die berekeningen worden eens in de zoveel maanden opnieuw ingevoerd. Kan dus zijn dat over een paar maanden ineens een andere kazerne als tweede rijdt..


guest12562

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 22 september 2013, 23:48:10
Citaat van: FF4266 link=msg=1203482 date=1379858713
en toch blijft het moeilijk beoordelen vanaf de zijlijn.. Ik kan dat als centralist zeker beamen, want je weet nooit wat zich heeft afgespeeld..

Een aantal mogelijke scenario's als voorbeeld:
De melding bleek zodanig dat de TS van VRR misschien niet nodig was, een aantal minuten later toch weer wel(afhankelijk van wat een melder je verteld).
Een storing in gms bij bijv. de AC van RR, waardoor het heel lang duurde voordat zij daadwerkelijk konden alarmeren.
Telefonische storing, waardoor de meldkamers elkaar niet konden bereiken.
etc. etc. etc.

Laten we niet speculeren, maar discussieren..

Haaglanden heeft toch standaard twee TS'en rijden op een binnenbrand, dan toch geen twijfel over 1 of 2 TS'en?
Idd goed om te discussiėren.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #18 Gepost op: 22 september 2013, 23:49:48
Is inderdaad waar, maar het is maar een voorbeeld.. Dat zou je zelfs landelijk ter discussie kunnen trekken..