GRIP 1 Zeer grote brand (Explosie in woning) Genemuidenstraat - Den Haag 22-09-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (Explosie in woning) Genemuidenstraat - Den Haag 22-09-2013  (gelezen 15856 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Voertuigenlijst Compagniebrand GRIP 1, Den Haag 22-09-2013

Tankautospuiten
5530 TS Delft
6830 TS Wateringen
6940 TS Monster (WTS 1000)
7130 TS Den Haag-Scheveningen
7230 TS Den Haag-Archipel
7630 TS Den Haag-Laak
7730 TS Den Haag-Loosduinen
7830 TS Den Haag-Centrum
9633 TS Rijswijk

Herbezetting
5030 TS Wassenaar (> herbezetting Scheveningen)
5430 TS Pijnacker Nootdorp (> herbezetting Rijswijk)
5431 TS Pijnacker Nootdorp + vrijwilligers (herbezetting eigen kazerne)
5432 TS Pijnacker Nootdorp (herbezetting Laak)
6530 TS 's-Gravenzande (herbezetting Loosduinen)
9634 TS Den Hoorn (herbezetting ?)

Redvoertuigen
7150 HW Den Haag-Scheveningen (herbezetting Leidschendam-Voorburg)
7650 HW Den Haag-Laak
7750 HW Den Haag-Loosduinen

Hulpverleningsvoertuigen
6970 HV2+ De Lier (SOA)
7770 HV2+ Den Haag-Loosduinen

Haakarmvoertuigen
5480 HA Pijnacker-Nootdorp
6980 HA Monster

Haakarmbakken
5490 COH Pijnacker-Nootdorp
6960 DPH Monster

Waterongevallenwagens
7811 WO Den Haag-Centrum

Dienstvoertuigen
9029 DA AGS
9081 DA Stafofficier
9090 DA OvD
9900 DA ROvD 1
9990 DA HSvD
9991 DA HOvD
9998 DA RCvD
DA Voorlichter

Overige voertuigen
6882 AB Wateringen

Ambulancediensten
Ambulance 15-123
Ambulance 15-125
Ambulance 15-129
Officier van Dienst 15-802
Ambulance 17-338 (Rotterdam-Rijnmond)
Lifeliner 2


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Citaat van: Breathe link=msg=1203640 date=1379887218
Deze discussie, kan me veel opmerkingen voorstellen dat het allemaal te lang duurt of te weinig is als het om de politie gaat, nu staan ze daar hun mannetje, zetten ruim af en begeleiden bewoners en omstanders, krijgen ze de bovenste opmerking over zich heen.

Nooit goed in dit landje.

Denk dat dit incident door alle diensten vrij serieus en ruim is opgepakt, is geen incident wat elke weer voorkomt, dus lijkt me goed te verklaren.
Ben zelf niet van het overdreven opschalen, maar deze kun je wel ff in je zak steken, ga er maar aan staan die eerste minuten, om welke dienst het ook gaat.

Als je in "de provincie" woont kan je soms erg lang wachten op de politie. Probeer je dus ook dat perspectief voor te stellen.


apoo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
  • AVP
De TS van Den Hoorn is ingezet voor de herbezetting van Delft. En bij de ambulancedienst betrof het overigens de 15-388 uit Haaglanden.


guest12562

  • Gast
Citaat van: Frankieboy001 link=msg=1203833 date=1379956837


6940 TS Monster (WTS 1000)

PRIO 1 Br Woning (groot) (VK: 18) (Grip1) Genemuidenstraat GV 9900 7830 6882 6740 6760 6780 5490 5480

Maar vanuit een betrouwbare bron, geen speculaas begreep ik dat de 6730 daar heeft gestaan.

Citaat van: SniperEye link=msg=1203847 date=1379965406
Als je in "de provincie" woont kan je soms erg lang wachten op de politie. Probeer je dus ook dat perspectief voor te stellen.

Dat zijn politiek/financieel onderbouwde keuzes. Begrijpelijk, want het wordt erg duur als er in de landelijke gebieden overal op de hoek een agent moet staan.
Bezuinigingen gaan desalniettemin gewoon door, want in Brabant kun je beter niet meer in het water rijden, want geen duikteams meer.

Neemt verder niet weg dat als je het hebt moet je het gebruiken lijkt me en dat heeft de politie hier gedaan toch?


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: Koekoek link=msg=1203645 date=1379888572
Het is inderdaad nooit goed in Nederland.

Klopt, het kan altijd beter denk ik.

Wat ik bedoel is dat er daar dus uit het -zo lijk het- niks heel veel agenten staan die op de melding zijn afgekomen. Als je die manschappen allemaal standby hebt staan, zou ik ze ook inzetten.
Waar het mij om gaat is dat in de wat minder bevolkte gebieden óók iemand zijn woning op kan blazen. Daar stroomt ook een (kleine) stad of dorp volledig uit om te kijken. Een lokale noodhulp moet er dan maar aan gaan staan wat betreft afzettingen.

Het geld LIJKT op deze manier behoorlijk oneerlijk verdeeld.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1203909 date=1380009887
Klopt, het kan altijd beter denk ik.


Waar het mij om gaat is dat in de wat minder bevolkte gebieden óók iemand zijn woning op kan blazen. Daar stroomt ook een (kleine) stad of dorp volledig uit om te kijken. Een lokale noodhulp moet er dan maar aan gaan staan wat betreft afzettingen.

Het geld LIJKT op deze manier behoorlijk oneerlijk verdeeld.

Ook in minder bevolkte gebieden kan een groot blik aan agenten open gaan hoor, het zal wat langer duren maar dat blik vol agenten komt er echt wel.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: Peter71 link=msg=1203912 date=1380010119
Ook in minder bevolkte gebieden kan een groot blik aan agenten open gaan hoor, het zal wat langer duren maar dat blik vol agenten komt er echt wel.

Precies, het duurt veel langer. Is het dan nog wel nodig dat er veel agenten rondlopen?
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1203916 date=1380010996
Precies, het duurt veel langer. Is het dan nog wel nodig dat er veel agenten rondlopen?
Ik zei het duurt wat langer, niet veel langer. ::)
En ja, dan hebben ze de handen wel vol.....


guest12562

  • Gast
Ik denk dat je alles in verhouding moet zien.

Neem de grote steden, dicht bevolkt, diversen culturen (ik bedoel daarmee andere normen en waarden, laten we het erop houden meer op straat leven), dus een veel grotere toestroom van mensen. Problemen komen in steden ook vaker voor en zijn divers in verhouding tot oneerbiedig gezegd het platteland.
Hierdoor is er dus veel meer politie nodig (denk ook eens aan grootschalige evenementen/sportwedstrijden) waar men op in moet zetten jaarrond, dus een groter korps in verhouding tot een dorp(je).

Als ik alleen al kijk naar mijn eigen dorp, hier heeft de brandweer en ook de politie veel minder werk en met andere problemen te maken dan in de grote stad even verderop.

Gebeurd er dus een incident als dit (vaak ook met meer slachtoffers ook dit in verhouding) dan is de politie dus ook dikker vertegenwoordigd. Lijkt me dus niet zo vreemd.

Waar zit hem nu de vraag/irritatie als je dit meeneemt in je opmerkingen Hugo? Het is volgens mij goed uit te leggen.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1203916 date=1380010996
Precies, het duurt veel langer. Is het dan nog wel nodig dat er veel agenten rondlopen?

Nee, maar is dat hier aan de orde midden in Den Haag? Geen nondiscussie uitlokken aub.

Het volslagen begrijpelijk dat er in een stad meer politie rondrijd, er wonen meer mensen en er is meer verkeer dus is dus meer werk voor de politie. Bij incidenten is er meer oploop en is je effectgebied (potentieel) veel complexer. We zien hier tientallen woningen die bezocht moeten worden, een netwerk van straten wat afgezet moet worden, veel omwonenden die komen kijken en drukke wegen die vast komen te staan. Dan moet je dus ook meer mensen hebben, en de politie kan die initieel het snelst leveren. 30 minuten later is die druk veel minder omdat andere diensten t.p. komen en taken overnemen en het incident wellicht al beter onder controle is. Het zal me dus niet verbazen als blijkt dat de politiemacht dan ook al vele malen kleiner is.

Afgelopen week is er in het buitengebied van Didam een huis met de grond gelijk gemaakt door (naar schijnt) een gasexplosie. Daar was inderdaad veel minder materieel van alle diensten, en dat was prima gezien de locatie en het tijdstip van het incident. 1 toegangsweg, 1 buurwoning, dat heb je met 1 koppel initieel al snel gezien. Er zullen meer mensen T.P. komen om assistentie te verlenen, denk aan het veiligstellen van een helispot of het begeleiden/opvangen van familie, maar dat is fase 2.

Interessanter wordt het als er in een van de dorpskernen zoiets gebeurt en het effectgebied dus groter en complexer is. Weet iemand een voorbeeld wat we kunnen gebruiken om te zien hoe dat verloopt?
Bijdragen op persoonlijke titel.