Crash bij Shortrally Hellendoorn - Hellendoorn 21-09-2013

Auteur Topic: Crash bij Shortrally Hellendoorn - Hellendoorn 21-09-2013  (gelezen 5062 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Speedy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
Gepost op: 22 september 2013, 15:06:36
Afgesplitst uit topic Ongeval bij Rally Amsterdam (2 doden).

Nu bijna een maand later tijdens de rally in Hellendoorn bijna weer auto het publiek in, publiek komt net op tijd weg:

BMW Crash Hellendoorn 2013 [Full HD Action]

Bij zo'n ongeval tijdens rally is het maar goed dat publiek niet te dictbij stond...

Crash Porsche 964 RSR Harry Kleinjan Hellendoorn rally 2013 & Crash Harry Kleinjan - Hellendoorn Shortrally 2013




klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #1 Gepost op: 22 september 2013, 15:18:44
Twee dingen die mij in het bovenste filmpje opvallen..... en na Amsterdam in zekere zin te gek voor worden vind.

Publiek binnen de linten bij het maisveld !!
Een coureur die van het parcour af raakt, door het lintje gaat en even een "showtje" geeft op de plaats waar even daarvoor nog publiek gestaan heeft.... m.i. een discwalifikatie waard. Dat je eraf gaat is een, maar wat er daarna gebeurd....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #2 Gepost op: 22 september 2013, 18:15:37
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1203463 date=1379855924
Twee dingen die mij in het bovenste filmpje opvallen..... en na Amsterdam in zekere zin te gek voor worden vind.

Publiek binnen de linten bij het maisveld !!
Een coureur die van het parcour af raakt, door het lintje gaat en even een "showtje" geeft op de plaats waar even daarvoor nog publiek gestaan heeft.... m.i. een discwalifikatie waard. Dat je eraf gaat is een, maar wat er daarna gebeurd....

Mooie video's..niets mis met de aflinting; publiek en/of veiligheidsmaatregelen. Precies zoals het moet en volgens het veiligheidsplan.

En KLF...waar zie jij dat showtje dan?? Want dit is een vrij normale manier om weer op de track te komen.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #3 Gepost op: 22 september 2013, 19:12:20
Citaat van: Pleegje_ link=msg=1203540 date=1379866537
Mooie video's..niets mis met de aflinting; publiek en/of veiligheidsmaatregelen. Precies zoals het moet en volgens het veiligheidsplan.

En KLF...waar zie jij dat showtje dan?? Want dit is een vrij normale manier om weer op de track te komen.

Publiek voor het lint direct aan begin van de video, en ik kan me niet voorstellen dat het een "normale" wijze is om back on track te komen door eerst achter de linten nog verder richting weggerende publiek te rijden, daar eerste een donut te draaien en pas dan weer richting track te rijden, normaal lijkt mij om je voertuig direct weer richting track te sturen maar, kennelijk zit ik er naast en zijn ongevallen weinig leerzaam in de rallysport (althans i.m.o.)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #4 Gepost op: 22 september 2013, 19:35:47
Ik denk dat het weiland gladder was dan je denkt. Een rijder heeft er juist belang bij om geen show te geven maar snel weer op pad te gaan voor het klassement.


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #5 Gepost op: 22 september 2013, 19:47:34
zowiezo vind ik de beveilig tussen track en publiek bij rally's en bij de city race in Rotterdam erg karig  98uiye
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #6 Gepost op: 22 september 2013, 19:50:12
Citaat van: Pleegje_ link=msg=1203540 date=1379866537
Mooie video's..niets mis met de aflinting; publiek en/of veiligheidsmaatregelen. Precies zoals het moet en volgens het veiligheidsplan.

Misschien eens tijd om die reglementen aan te passen dan... Ik noem het gezond boeren verstand om mensen weg te houden uit het pad van voertuigen met hoge snelheden die gevaarlijke manoeuvres uitvoeren. Omdat het op papier klopt wil het nog niet zeggen dat het veilig is.

Om je argument uit het andere topic maar even aan te halen, ik ben ook ingevoerd in de materie...


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #7 Gepost op: 22 september 2013, 19:53:40
Citaat van: -Joost- link=msg=1203572 date=1379872212
Misschien eens tijd om die reglementen aan te passen dan... Ik noem het gezond boeren verstand om mensen weg te houden uit het pad van voertuigen met hoge snelheden die gevaarlijke manoeuvres uitvoeren. Omdat het op papier klopt wil het nog niet zeggen dat het veilig is.

EIGEN VERANTWOORDING word dat in Nederland genoemd.
En de officials sturen tot vervelends toe deze mensen weg maar ze (het publiek) denken slimmer te zijn dan de officials en de safety-officers en blijven dus gewoon staan.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #8 Gepost op: 22 september 2013, 19:54:57
En men rekening (zover mogelijk) houd met ongeleide projectielen, want door de grote krachten, kunnen diverse onderdelen van een dergelijk voertuig afvallen of wapperen. Kijk naar het wiel van de porsche.
Bij instappen begint de inzet.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #9 Gepost op: 22 september 2013, 19:56:00
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1203562 date=1379869940
Publiek voor het lint direct aan begin van de video, en ik kan me niet voorstellen dat het een "normale" wijze is om back on track te komen door eerst achter de linten nog verder richting weggerende publiek te rijden, daar eerste een donut te draaien en pas dan weer richting track te rijden, normaal lijkt mij om je voertuig direct weer richting track te sturen maar, kennelijk zit ik er naast en zijn ongevallen weinig leerzaam in de rallysport (althans i.m.o.)

Ongevallen in de rallysport..hahahaha...In een willekeurige wielerkoers in Nederland gebeuren meer ongevallen dan de afgelopen 5 jaar in de rallysport in Nederland.