Goede nacht allemaal,
Ik ben oud centralist NRK en heb ook nog dienst gedraaid op de VC van de politie. Tegenwoordig werk ik op de Noodhulp van de Politie Eenheid Den Haag. Daarnaast draai ik ook bikediensten voor de politie. Ook tijdens evenementen. Nu heb ik een aantal opmerkingen mbt het toelaten van gelieerden op C2000.
Ik werk samen met BOA's van gemeenten in mijn werkgebied, BOA's van GZH (groene BOA's), toezichthouders van Stadstoezicht (geen BOA's). Tijdens evenementen werk ik samen met NRK, EHBO's en Beveiligingsbeambten.
Ik vind dat de genoemde BOA's een directe lijn moet hebben met de Politie meldkamer. Politieagenten kunnen en mogen meer, maar we zitten wel in hetzelfde domein. Zij zijn extra ogen en oren en ook tbv hun veiligheid is het beter om direct contact met hen te hebben. Maken ze misbruik van hun portofoon en/of mobilofoon, dan moet je daar een strafmaatregel tegenover stellen. Bij herhaling ontslag. Ik kan ze nu alleen telefonisch bereiken als ik al hun nummer heb. Kortom erg omslachtig. In deze tijden van steeds minder politie op straat, vind ik het handiger en veiliger om hen via C2000 te bereiken. Of minister Opstelten geeft ons op korte termijn meer collega's
Tijdens evenementen zouden veel vaker gecombineerde verbindingsposten (NRK: NCS, politie: CP etc.) opgezet moeten worden om direct te comuniceren. Dit gebeurt alleen bij hele grote evenementen. En waar gaat het vaak mis, juist in de communicatie.....!
Ik gooi maar een balletje op, hoe denkt men hierover.