Dreigtweets: 'aanslag op V&D in Haarlem + Albert Heijn Leidschenveen 25-09-2013

Auteur Topic: Dreigtweets: 'aanslag op V&D in Haarlem + Albert Heijn Leidschenveen 25-09-2013  (gelezen 9424 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Na V&D Haarlem nu AH Leidschenveen slachtoffer dreigtweets

Een onbekend persoon heeft via Twitter gedreigd een aanslag te plegen op de Albert Heijn in Leidschenveen. 'Ik zal een bloedbad aanrichten om 17.00 uur', klinkt het op de twitterpagina @bloedbadAH. Een dergelijk geval doet zich vandaag ook in Haarlem voor.


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geďnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Bij de tweets over de "gedreigde aanslag" bij de AH in Leidschenveen, valt het mij op dat er 2 personen deze RT'en. Is het niet zo, dat de personen welke dit bericht willen zien eerst de woorden aanslag en bom moeten intypen om daarna te zoeken?

Wel heel toevallig dat je op die tweets stuit lijkt me, voordat er ophef over ontstaat.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Politie onderzoekt nieuwe dreigtweets

Den Haag - De politie in Den Haag een onderzoek gestart naar nieuwe dreigtweets, nu aan het adres van AH in Ypenburg-Leidschenveen.

In de tweets wordt geschreven dat er een incident zal plaatsvinden. Om deze reden is de politie uit voorzorg aanwezig op de AH locatie aan het Simon Carmiggelthof. Onderzocht wordt wie de tweets verstuurd heeft. De vestiging van AH aan genoemde locatie heeft besloten tijdelijk uit voorzorg de winkel voor het publiek te sluiten.
http://www.politie.nl/nieuws/2013/september/25/06-den-haag-politie-onderzoekt-dreigtweets.html


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #23 Gepost op: 25 september 2013, 16:04:02
Citaat van: Peter71 link=msg=1204189 date=1380096180
Politie onderzoekt dreigtweets


HAARLEM - De politie in Haarlem is een onderzoek gestart naar dreigtweets aan het adres van V&D in Haarlem.

In de tweets wordt geschreven dat er een incident zal plaatsvinden. Om deze reden is de politie uit voorzorg aanwezig op V&D-locaties in Haarlem. Het gaat om de winkels aan de Grote Houtstraat en de Rivičradreef  en La Place Dreefzicht aan de Fonteinlaan. Onderzocht wordt wie de tweets verstuurd heeft.  
http://www.politie.nl/nieuws/2013/september/25/04-politie-onderzoekt-dreigtweets.html
Ex-werknemer verdachte van dreigtweets V&D Haarlem; wraak was het motief

HAARLEM De vermoedelijke verdachte achter het twitteraccount Cricus Bloed is vanmiddag rond 15.00 uur aangehouden door de politie.Dat heeft burgemeester Bernt Schneiders aan RTV Noord-Holland laten weten.

"Er is heel erg goed gewerkt door de politie om die paar sporen die er waren goed uit te zoeken, en dat heeft er inderdaad toe geleid dat er nu iemand vast zit op het politiebureau," aldus de burgemeester.


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Citaat van: JarnoF link=msg=1204360 date=1380117322
Bij de tweets over de "gedreigde aanslag" bij de AH in Leidschenveen, valt het mij op dat er 2 personen deze RT'en. Is het niet zo, dat de personen welke dit bericht willen zien eerst de woorden aanslag en bom moeten intypen om daarna te zoeken?

Wel heel toevallig dat je op die tweets stuit lijkt me, voordat er ophef over ontstaat.

Nee hoor, is niet toevallig. Ik zoek zelf in Tweetdeck regelmatig op 'Haaksbergen', omdat mensen vaak iets tweeten over een incident en daar dan een plaatsnaam bij zetten.

Voorbeeldje: begin maart werden er bij Buurse twee lichamen aangetroffen (klik). Er werd getweet dat aan dat adres veel politie en brandweer aanwezig was. Hierna heb ik nog wat gegevens verzameld, en toen ben ik snel die kant op gegaan. Ik was als eerste ter plaatse, en ook de eerste die foto's geleverd heeft aan de media. Het loont dus wel, dat Twitter  ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Redactie Regio15.nl ‏@regio15 49s
Ook het nabijgelegen ROC Mondriaan in #leidschenveen is inmiddels ontruimd ivm de #bommelding bij de #albertheijn


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Redactie Regio15.nl ‏@regio15 11m
Foto 3 - De politie doorzoekt de #albertheijn in #leidschenveen n.a.v. de #bommelding pic.twitter.com/WRzpzVfrAA

foto: Regio15 Dejan Jeremic


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Goed dat het serieus wordt opgepakt, maar wat een kosten veroorzaakt zo'n debiel zeg jeetje.  :(
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Deze snurker zal ongetwijfeld getraceerd en aangehouden worden. Ik hoop dan van harte dat de winkeliers de geleden omzetschade uiteindelijk op hem/haar verhalen.

Maar het zal wel net zo'n kip zijn als die in het vriesvak bij de Albert Heijn - zo'n kale kip, waar je niet van kan plukken.

Peen
Redacteur van


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Ook van een kale kip is te pluken. Gewoon de veren weer laten opkomen en vervolgens periodiek knippen en scheren. Dat vergeten een hoop mensen.