Ik als ex diender durf stellig te zeggen dat er degelijk agenten zijn die te ver gaan, het laten escaleren en zelf grof in de "bek" zijn, gelukkig is het gros niet zo.
Maar aan de andere kant, de meeste filmpjes die je ziet over "zogenaamde" police brutality, slaat als een ### op een drumstel. (Hier in NL dan en een enkele uitzondering daargelaten)
Vooral jongeren willen nog wel eens, zeker in beschonken toestand en in groepsverband even laten zien wat ze wel niet durven.
Ze zijn met meer, drankje op, en willen dan nog wel eens een diender uit testen, helaas nemen ze achteraf vaak niet hun verantwoordelijkheid op en gaan dan oa.
met youtube filmpjes en overige media lopen "janken" dat ze onheus zijn bejegend door de politie.
Eerlijk gezegd neem ik dit artikel al bijvoorbaat niet serieus, eigenlijk niet goed want er kan wel degelijk een kern van waarheid in zitten, maar daar is het onderzoek voor.
Maar alleen al de tekst dat het "slachtoffer" een rechtenstudent is en met artikelen uit de Grondwet begint te slingeren, geeft bij mij al een bekend voorgevoel welke niet positief is.
Maar dat heeft ie aan zijn voorgangers te danken...