Nooddrinkwatervoorziening

Auteur Topic: Nooddrinkwatervoorziening  (gelezen 6973 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #10 Gepost op: 11 juli 2005, 22:16:17
In België is deze taak weggelegd voor de Civiele Bescherming. Zij beschikken hiervoor over containers met daarop een toestel dat 1200 zakjes water (1 Li) per uur zuivert en verpakt.
Ook beschikken zij hervoor over kleinere tanks die men kan afzetten waarin drinkwater kan getransporteerd worden.
Deze zo genaamde "waterlines" staan op drie plaatsen in vlaanderen.

ffemt19
Go home we got it !!!  We finish what others can't


Poseidon

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 8 augustus 2005, 10:10:33
eeehhm...Ik heb de B&B doorgespit van mei...stond helemaal nix in..In die van juni gelukkig wel ;)

Jean, dank voor de link, interessant artikel !

Ik heb wel een redelijk beeld nu voor me voor het zuiveren van water enzo, maar de vraag is nu...In het erste geval, drinkwatervoorziening ligt plat in heel Nederland, iedereen roept en schreeuwt om de landmacht. Hoe snel en met welk materiaal zouden ze drinkwater kunnen leveren ? (binnen 24u 3 liter water p.p.p.d.) Probeer daar nog een antwoord op te krijgen van de landmacht.
Meer suggesties zijn nog steeds welkom ! Bedankt alvast voor het meedenken !

Groeten Arjan

Ik werk voor het waterleiding bedrijf Hydron en voor zo ver ik weet ik de nooddrinkwater voorziening geen zaak van defensie (landmacht) maar van het drinkwaterbedrijf. Die bedrijven hebben daar de middelen en kennis voor.

Hydron heeft in iedergeval een heel noodsysteem dan binnen een aantal uur opgezet kan worden.


ceesverharen

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Reactie #12 Gepost op: 12 december 2013, 20:25:36
toevallig lees ik dit topic en ontdek dat er een behoorlijke vordering gemaakt is bij het produceren van schoon drinkwater, inmddels ken ik een bedrijf hier in Nederland dat een complete installatie dat van water van elke samenstelling (dus ook sterk vervuild water) schoon drinkwater kan produceren.
het mooie van de hele installatie is dat het in een zogenaamde 20 voet container is gebouwd. gemakkelijk te transporteren en volledig selfsupporting.