0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.
Dat zal niet binnen 5jaar gebeuren. Maar wat bij de politie kan is uiteindelijk ook bij de brandweer mogelijk.
Waarom niet? Als de betreffende minister vandaag of morgen aankondigt dat alle brandweermannen en -vrouwen in Nederland dezelfde pakken krijgen dan hoeft dat geen 5 jaar te duren voordat dat rond is.Waarom zou de minister zoiets tot nu toe niet gedaan hebben? Het lijkt me dat als je zo'n mega order plaatst dat je er een serieus financieel voordeel uit kan halen. En echte nadelen zie ik niet.
Waarom kan een landelijke aanbesteding niet? Lijkt mij dat dit goed te regelen is met 25 regio's en uiteindelijk nog minder regio's (misschien maar 1 ). Ik ben een leek, maar een brand in Drenthe is toch niet anders dan in Amsterdam?RemRoof
Ja, daar ben ik het mee eens. Maar 5 jaar? Goed, 10 dan.Mijn vraag blijft, waarom wordt dat proces niet in gang gezet? Het is misschien wel een lang proces maar de eerste stap is niet eens gezet. Waarom eigenlijk niet?
...Maar 1 landelijke aanbesteding zorgt er ook voor dat er maar 1 leverancier is die als z'n concurrenten het loodje hebben gelegd niet hoeft te innoveren en te proberen om het beste uitrukuniform voor de scherpste prijs te leveren, dit lijkt mij een groot nadeel van een leverancier een monopoliepositie te geven.
Hoe zit het nu eigenlijk met de uitrukkleding van de brandweer korpsen nu alles bijna geregionaliseerd is? Want las laatst dat VRR allemaal de zelfde pakken kregen, maar terwijl hier in Brabant Zuid-Oost weer is afgesproken dat elke korps ook na 1 januari 2014 gewoon zelf mag kiezen wat ze willen? Is dit dan gewoon geregeld per veiligheidsregio?