@024, ik begrijp je aan de ene kant wel. Je wilt je moeder beschermen. Net als ik mijn vriendin wil beschermen, zij zijn nu eenmaal de zwakkere van deze samenleving. Maar pepperspray vind ik ook de oplossing niet.
Het verbaasd mij ook dat de politie zo weinig met haar melding doet. Er wonen in haar straat een paar gezinnen met regelmatig de wet overtreden. ( wietplantage, diefstal, vernielingen dat soort dingen) Op zichzelf komt de politie wel regelmatig in die straat. Maar mijn vriendin zegt: Ze trekken nog groter gespuis aan, dat even weer met iemand een appeltje te schillen heeft enz.
Zij zit er midden tussen in qua woning. En is gewoon doodsbang dat het eerdaags uit de hand loopt. Verhalen als: Ik heb de honkbal knuppel klaar liggen, die en die persoon komt dan en dan terug, om bij die geld op te halen als hij het dan nog niet heeft dan..... Of het zo'n vaart zal lopen weet ik niet. Maar kan me wel voorstellen dat zij dat niet prettig en veilig meer vind. Haar broer, brengt haar zoontje naar school, en haalt hem ook weer op. Daarna moet hij binnen blijven. Zelf gaat ze ook alleen de straat niet meer op.
We zijn druk bezig samen een oplossing voor haar te vinden. We hebben al 2x een melding gedaan bij de politie, maar vermoed dat zij dit niet als een prioriteit zien. Ook daarover niet te snel oordelen, maar een derde keer bellen is denk ik zinloos. Gisterenavond na weer een incident, schreeuw partij, dreigementen over en weer was ze doodop.
Mijn ouders, komen straks zij gaan ook met ons meedenken. Morgenochtend wil ik een afspraak maken met haar huisarts. Haar zoontje kan hier weer even voetballen buiten. En zij zelf kan hier ook om medisch redenen niet te lang blijven. Is mijn woning niet goed genoeg voor aangepast. Een weekje kan nog wel, maar daarna hoop ik haar wat geruster naar huis te laten terugkeren. We doen ons best.