Veiligheidsadvies

Auteur Topic: Veiligheidsadvies  (gelezen 3766 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Loesje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #10 Gepost op: 28 september 2013, 16:03:12
@024, ik begrijp je aan de ene kant wel. Je wilt je moeder beschermen. Net als ik mijn vriendin wil beschermen, zij zijn nu eenmaal de zwakkere van deze samenleving. Maar pepperspray vind ik ook de oplossing niet.

Het verbaasd mij ook dat de politie zo weinig met haar melding doet. Er wonen in haar straat een paar gezinnen met regelmatig de wet overtreden. ( wietplantage, diefstal, vernielingen dat soort dingen) Op zichzelf komt de politie wel regelmatig in die straat. Maar mijn vriendin zegt: Ze trekken nog groter gespuis aan, dat even weer met iemand een appeltje te schillen heeft enz.

Zij zit er midden tussen in qua woning. En is gewoon doodsbang dat het eerdaags uit de hand loopt. Verhalen als: Ik heb de honkbal knuppel klaar liggen, die en die persoon komt dan en dan terug, om bij die geld op te halen als hij het dan nog niet heeft dan..... Of het zo'n vaart zal lopen weet ik niet. Maar kan me wel voorstellen dat zij dat niet prettig en veilig meer vind. Haar broer, brengt haar zoontje naar school, en haalt hem ook weer op. Daarna moet hij binnen blijven. Zelf gaat ze ook alleen de straat niet meer op.

We zijn druk bezig samen een oplossing voor haar te vinden. We hebben al 2x een melding gedaan bij de politie, maar vermoed dat zij dit niet als een prioriteit zien. Ook daarover niet te snel oordelen, maar een derde keer bellen is denk ik zinloos. Gisterenavond na weer een incident, schreeuw partij, dreigementen over en weer was ze doodop.

Mijn ouders, komen straks zij gaan ook met ons meedenken. Morgenochtend wil ik een afspraak maken met haar huisarts. Haar zoontje kan hier weer even voetballen buiten. En zij zelf kan hier ook om medisch redenen niet te lang blijven. Is mijn woning niet goed genoeg voor aangepast. Een weekje kan nog wel, maar daarna hoop ik haar wat geruster naar huis te laten terugkeren. We doen ons best.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #11 Gepost op: 28 september 2013, 16:05:48
Citaat van: Diamondback link=msg=1205127 date=1380376644
WTF...?

Dus je impliceert nu dus dat hulpbehoevenden eerst maar moeten dood gaan omdat er iemand eerst geholpen moet worden met oversteken...?

024,

Ik ben klaar met je. Een arts schrijft zoiets niet.

Het uitrukken bij een reanimatie is geen politietaak, zeker niet in die omgeving waar de ambulancedienst heel snel ter plaatse is en de beroepsbrandweer ook meestal uitrukt. De politie hoeft daar zeker niet met meerdere voertuigen of agenten bij aanwezig zijn.

Zeker niet als ze weten dat er zoveel ellende is met rondhangend tuig dat dagelijks stelend en rovend door de winkelcentra trekt.

Dat jij hier de zaken liever anders voor wil stellen dan het werkelijk is is niet mijn probleem.

Als iemand een reanimatie niet overleeft kan je dat per definitie verwijten aan de politie, aangezien het een natuurlijke doodsoorzaak is.

Iedere bejaarde die overvallen wordt of letsel oploopt dankzij rovend straattuig mag je rustig verwijten aan de politie.


owning31

  • EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #12 Gepost op: 28 september 2013, 16:07:32
Citaat van: Diamondback link=msg=1205127 date=1380376644


Dus je impliceert nu dus dat hulpbehoevenden eerst maar moeten dood gaan omdat er iemand eerst geholpen moet worden met oversteken...?

Volgens mij wordt dat er helemaal niet geschreven. Echter maakt ze wel een punt. Bij hoogbejaarde mensen heeft reanimatie vrijwel geen nut. Dan kan je inderdaad beter proberen om tuig weer netjes in het gareel te krijgen dan een hoogbejaarde te reanimeren.
Ben het hierover met 024 eens.

weer ontopic met het probleem van loesje.
Is het niet een idee om een hond te nemen? Wellicht ook leuk voor haar zoontje om mee te spelen en kan je ook een veiliger gevoel geven.
Al blijft de beste oplossing gewoon het tuig aan te pakken.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #13 Gepost op: 28 september 2013, 16:10:37
Ik ben het wel met 024 eens, zij het in een iets andere setting. Het is een feit dat de politie altijd te laat komt; de enige die voor je eigen veiligheid kan zorgen ben je zelf! Woon je in een achterstandswijk dan zal iedere dag een gevecht zijn als verhuizen geen optie is.

Je vijanden zijn niet 'redelijk' en gevoelig voor argumenten. Het is schorem waar je ontzag moet inpeperen. Ben je in staat om jezelf te redden met je vuisten, prima! Ben je niet zo sterk, dan zal je idd naar alternatieven moeten zoeken, in de vorm van wapens of wat dan ook voor voorwerpen..

Veiligheid aan de politie overlaten klinkt leuk, maar is kansloos.. Zodra je de parkeergarage inloopt en een groep hangjongeren gaat je lastig vallen, dan ben jij de enige die nog voor je eigen veiligheid kan zorgen.

En je vijand de andere wang toekeren zie ik zelden als oplossing..

Heel somber: zwakkeren winnen deze strijd nooit en de politie mag die strijd ook niet voor ze aangaan. Ook wij hebben verplicht een hoog knuffelgehalte. Helaas..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 28 september 2013, 16:12:07
Citaat van: 024 link=msg=1205132 date=1380377148
Het uitrukken bij een reanimatie is geen politietaak, zeker niet in die omgeving waar de ambulancedienst heel snel ter plaatse is en de beroepsbrandweer ook meestal uitrukt. De politie hoeft daar zeker niet met meerdere voertuigen of agenten bij aanwezig zijn.

Ook ik ben compleet klaar met dit gezwets...
Het in ieder topic reageren en aldaar je mening (blijven) verkondigen alsof het de mening is van een (/zo'n beetje iedere) arts....  :-X


Om sirieus antwoord te geven op de vraag van de topic-starter. Neem nogmaals contact op met de politie, via 0900-8844 of bezoek een politiebureau. Probeer contact te zoeken met de wijkagent (of diens vervanger). Dat hoeft écht niet via Twitter. Verder bepaalde veiligheidsmaatregelen nemen om ongewenst binnendringen in de woning te voorkomen zoals een de bekende deurhaken, een deurspion etc.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #15 Gepost op: 28 september 2013, 16:12:36
Citaat van: owning31 link=msg=1205134 date=1380377252
Volgens mij wordt dat er helemaal niet geschreven. Echter maakt ze wel een punt. Bij hoogbejaarde mensen heeft reanimatie vrijwel geen nut. Dan kan je inderdaad beter proberen om tuig weer netjes in het gareel te krijgen dan een hoogbejaarde te reanimeren.
Ben het hierover met 024 eens.

weer ontopic met het probleem van loesje.
Is het niet een idee om een hond te nemen? Wellicht ook leuk voor haar zoontje om mee te spelen en kan je ook een veiliger gevoel geven.
Al blijft de beste oplossing gewoon het tuig aan te pakken.

Een goede hond kan ook dat gevoel van veiligheid geven, echter moet je rekening houden met het feit dat je veel moet lopen met een grote hond. Iets wat lastig is voor hoogbejaarde mensen of mensen met lichamelijke beperkingen.

Het ellendige is dat juist deze kwetsbare een heel makkelijk doelwit zijn van het tuig. Als ze moeten kiezen tussen mijn oude moeder of de grote, sterke Diamondback dan is de kans niet zo groot dat ze voor de laatst genoemde kiezen.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #16 Gepost op: 28 september 2013, 16:14:31
Citaat van: Jerommeke link=msg=1205137 date=1380377527
Ook ik ben compleet klaar met dit gezwets...
Het in ieder topic reageren en aldaar je mening (blijven) verkondigen alsof het de mening is van een (/zo'n beetje iedere) arts....  :-X


Ik ben ook helemaal klaar met jouw soort leden, waar staat dat mijn mening de mening is van zo'n beetje iedere arts. Is jouw gezwets de mening van iedere politieman?


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Reactie #17 Gepost op: 28 september 2013, 16:19:07
Dit topic gaat niet over reanimeren, niet over het reanimeren van bejaarden en niet over de veiligheid van bejaarden, en ook niet over de inzet van de politie bij reanimaties. Dergelijke onderwerpen zijn al lang besproken en totaal irrelevant voor deze discussie.

Het topic gaat over een vraag van Loesje over hoe de vriendin van Loesje haar probleem kan oplossen. De kwestie omtrent pepperspray is kennelijk niet de oplossing zoals ze zelf al aangeeft.

Gelieve dus inhoudelijk en respectvol te discussiëren. Verdere ongepaste of offtopic bijdragen verdwijnen direct in de prullenbak.


Loesje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #18 Gepost op: 28 september 2013, 16:38:56
Mee eens laten we het on topic houden en respectvol. Heb al genoeg on respectvolle zaken aan mijn hoofd. Een hond is mooi gevonden, maar vrees dat dat geen optie is. Ze heeft de kracht niet om een grote hond in bedwang te kunnen houden. Ze is 137 lang, en weegt 31 kilo. Tevens is een hond duur in de onderhoud en ze moet van een minimum inkomen rondkomen.

Nog een keer de politie bellen, ik ga het voorstellen. Maar zij zouden contact met ons opnemen. Misschien willen wij ook te snel. We hebben dinsdagochtend gebeld, dat ze zich niet veilig meer voelt. Kom later terug, mijn ouders zijn ook hier. Mijn vader gaat even met haar terug naar haar woning. Nog wat logeerspullen ophalen, en wilt daar even de boel bekijken, of hij wat dingen kan bedenken die haar veiligheid kunnen bieden. In huis voelt zij zich wel redelijk veilig, maar vooral op / in de straat zelf is ze bang. Bedankt iedereen voor het meedenken.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #19 Gepost op: 28 september 2013, 16:43:42
Loesje,

Ik zou inderdaad blijven bellen. Wel is het een goede vraag wat je precies van de wijkagent/politie verwacht. Als ik het goed lees is ze voornamelijk bang voor de overige bewoners? Het is lastig om daar als politie tegen op te treden.

Ik weet niet of het een huur of koopwoning is, maar als ze zich echt niet prettig/veilig voelt dan kan ze dit bij de woningbouw aangeven. Misschien valt er dan wat te regelen..
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.