Algemeen Brandweer 🔥 nieuws

Auteur Topic: Algemeen Brandweer 🔥 nieuws  (gelezen 304491 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #570 Gepost op: 31 december 2016, 14:54:59
Oliebollen voor politie en brandweer

Om politie- en brandweermensen die bij de jaarwisseling moeten werken een hart onder de riem te steken, delen SGP-jongeren en Tweede Kamerleden van de SGP op oudejaarsdag oliebollen aan hen uit. “Veiligheid is voor ons een zeer belangrijk thema. Dankzij onze politieagenten kunnen wij als Nederlanders veilig over straat. Daarom willen wij vandaag onze steun aan hen betuigen”, aldus Willem Pos, voorzitter van SGP-jongeren.

De drie Kamerleden hebben elk hun eigen route. Fractievoorzitter Kees van der Staaij gaat met de jongeren mee naar Gouda, Waddinxveen en Nieuwerkerk a/d IJssel. Elbert Dijkgraaf gaat naar Urk, Kampen, Elbrug en Nunspeet. En het Veenendaalse Kamerlid Roelof Bisschop deelt oliebollen uit in Barneveld, Veenendaal en Rhenen.

Van der Staaij noemt het “een steengoede actie van onze jongeren. Burgers zien vaak niet in hoe zwaar het werk van hulpdiensten is. Zij offeren veel op om ons zo’n veilig mogelijk leven te bieden. Als SGP staan wij vierkant achter onze politie- en brandweermensen en dit is een mooie manier om dat te onderstrepen.”

De Nederlandse politie kampt al jaren met onderbezetting. Daarom bepleit de SGP in haar verkiezingsprogramma dat er geld moet worden vrijgemaakt voor zeker 5.000 extra politieagenten. Van der Staaij: “Niet alleen in de stad, maar juist ook op het platteland moet er meer blauw op straat komen. Met meer wijkagenten kunnen we ook de dorpen veilig houden. Dat is een speerpunt in de campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen.”

Pos beaamt dit. “De veiligheidsdiensten zijn de basisverzekering voor onze vrijheid. Daarom moet er hard geïnvesteerd worden in het uitbreiden van onze politie. Maar ook als burgers moeten we tonen achter agenten te staan. Dat willen wij als SGP-jongeren vandaag met onze actie onderstrepen.”

https://www.sgp.nl/actueel/oliebollen-voor-politie-en-brandweer/5967

oma

• Senior gebruiker
Reactie #571 Gepost op: 31 december 2016, 15:29:51
Elbert Dijkgraaf @elbertdijkgraaf
Oliebollen afgeleverd bij brandweer kampen. #steunonzehulpdiensten

oma

• Senior gebruiker
Reactie #572 Gepost op: 6 januari 2017, 09:57:41
Overheidseigendom-/faciliteit?

https://www.youtube.com/watch?v=r-HQo_Xmv98

Heijnsbergen

• Forum gebruiker
Reactie #573 Gepost op: 6 januari 2017, 21:07:08
Zelfde vraag hier.....wat een achterlijk filmpje/liedje.....

janvangent

• Forum gebruiker
Reactie #574 Gepost op: 6 januari 2017, 21:45:18
De vergissing om dit filmpje aan te klikken heb ik ook gemaakt  ;D. Walgelijk...

Fletwed

• Senior gebruiker
Reactie #575 Gepost op: 6 januari 2017, 22:58:38
Citaat van: oma link=msg=1471733 date=1483693061
Overheidseigendom-/faciliteit?

http://www.youtube.com/watch?v=r-HQo_Xmv98
'

Bedoel je dat je dit ongepast vind omdat het iets van de overheid is, en volgens jou geld heeft gekost?

guest12562

• Gast
Reactie #576 Gepost op: 6 januari 2017, 23:10:51
Voor de zekerheid hebben ze de herkenbare zaken afgeplakt, maar kan me voorstellen dat de lokaal bekende direct zien om welke kazerne het gaat?

Mss wel VRR promotie  ;D ;)

oma

• Senior gebruiker
Reactie #577 Gepost op: 6 januari 2017, 23:14:41
Het lijkt me wel dat iemand op dit forum moet weten welk brandweerkorps het is.

Fletwed

• Senior gebruiker
Reactie #578 Gepost op: 7 januari 2017, 00:01:40
Citaat van: oma link=msg=1472024 date=1483740385
Ja dat bedoel ik inderdaad.

Het gebruik van overheidsmiddelen en -faciliteiten is ongepast. Voorts zie het het voertuig met zwaailichten rijden over een dijk met mensen uit de ramen, zwaailicht op openbare weg voer je bij het uitoefenen van een dringende taak. Er zijn mensen die zwaar tillen aan de streepjes op de brandweerwagens, het is copyright van brandweer Nederland/IFV.

Ik kan me ook niet voorstellen dat de korpsleiding van brandweer toestemming heeft gegeven voor deze opname omdat het vreemd als je geassocieerd wilt worden met amateurisme, flauwekul of dat je een soort carnavalsclub bent in plaats van een solide, serieuze en professionele overheidsorganisatie.

Wordt vaker gedaan, een brandweervoertuig bijvoorbeeld gebruiken voor een sinterklaasintocht of spreekbeurt. De politie die financiele overheidsmiddelen gebruikt voor het filmen, bewerken en plaatsen van filmpjes op het internet etc. Daar mag je wat van vinden.

Heijnsbergen

• Forum gebruiker
Reactie #579 Gepost op: 7 januari 2017, 07:46:30
De toepassing is, op basis van het auteursrecht aan bepaalde doelgroepen voorbehouden. Die doelgroepen, in dit geval de brandweer, hebben zich te realiseren dat de huisstijl een zeer bepalend deel is van de reputatie van de brandweer, omdat de brandweer daar rechtstreeks mee wordt geassocieerd. De brandweer heeft per definitie geen commercieel oogmerk, Sinterklaas en een spreekbeurt hebben dat ook niet. En de brandweer moet zich steeds afvragen of de toepassing, buiten de normale taak van de brandweer, past bij het beeld dat de brandweer van zichzelf in de maatschappij wil terugzien. Deskundig, betrouwbaar en daadkrachtig is de slogan. Wat ik hier zie is smakeloos, discriminerend en seksistisch!