In het sollicitatie proces voor ambulancechauffeur #nt

Auteur Topic: In het sollicitatie proces voor ambulancechauffeur #nt  (gelezen 7638 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Saint

• Junior gebruiker
  • **
Gepost op: 29 september 2013, 22:32:58
Hallo,

Ik heb gesolliciteerd voor de functie ambulancechauffeur en ben na de sollicitatie gesprekken uitgekozen en als enige overgebleven ik ga nu een deze weken als volgende stap in het sollicitatie proces mee voor een rijtest.
Zou iemand mij nog tips kunne geven waar ik op zou moeten letten etc.

Als ik daar door heen ben gekomen zou ik een medische keuring moeten ondergaan ik heb diabetes type 1 en vroeg me af als dat een probleem zou zijn? moet wel erbij zeggen dat ik goed ingesteld ben en een hypo goed voel aankomen en weet hoe ik daar op moet handelen ( heb ze eigenlijk nooit ) en heb daarnaast een keurige HbA1c. Heb me CE rijbewijs maar moet  wel iedere 3 jaar daar opnieuw gekeurd voor worden ( B rijbewijs iedere 5 jaar ).

Als laatste krijg ik een arbeidsvoorwaarden gesprek kan me daar wel iets bij voorstellen maar als iemand daar meer over weet hoor ik dat graag.

Alvast bedankt

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 29 september 2013, 23:03:16
Heb je tijdens de sollicitatie nog gesproken over je diabetes? Dan zal er toen vast al wat over gezegd zijn...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Saint

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #2 Gepost op: 29 september 2013, 23:07:19
Nee niet overgehad vandaar ik de vraag hier stel ...

Vinn

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 29 september 2013, 23:52:51
Heb je het niet hoeven in te vullen op een sollicitatie formulier o.i.d..?  En dan doel ik op evt. gebreken aan je gezondheid.

Saint

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #4 Gepost op: 30 september 2013, 07:51:19
Nee nog niets..

Driver

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #5 Gepost op: 30 september 2013, 08:48:16
Bij welke RAV heb je gesollicitteerd?

Saint

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #6 Gepost op: 30 september 2013, 09:12:06
Zit daar verschil in dan? :D

Driver

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #7 Gepost op: 30 september 2013, 09:17:27
Weet ik niet. Maar puur uit interesse. Wil ook solliciteren, maar zie geen vacatures bij ons in regio (NH), vandaar.

tnkdriver82

• Ambulance chauffeur / Het NL Rode Kruis / SIGMA-lid / ex-DBBO en Militair
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #8 Gepost op: 30 september 2013, 11:26:34
Het was handiger geweest als je open kaart had gespeeld. Nu kun je straks teleurgesteld worden als het later niet door gaat. Het is als ambulance chauffeur/verpleegkundige niet vanzelfsprekend dat je optijd kunt eten en of spuiten. Als het druk is kom ik pas aan eten toe bijvoorbeeld om 21:00 uur savonds. Dus ik weet niet of dat voor jou problemen oplevert?

Ik zou het dus eerlijk vertellen dan kun je later ook niet verrast worden.

Succes!

piet60

• vkr-pop
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 30 september 2013, 11:54:31
Beste Saint vast welkom hier.
Ik vrees dat tnkdriver wel een punt heeft. Toen ik je vraag las dacht ik reeds, het zal moeilijk worden. Prima dat je het goed onder controle houdt en op je gezondheid let, maar de regelmaat die nodig is valt lastig te combineren met ongeregelde werktijden of beroepen die dit hebben.
Tuurlijk ben je gemotiveerd en dat is enkel positief, maar misschien liggen er eventueel alternatieven in een HV-beroep. Ik zeg dit niet als ontmoediging, maar ervaring nadat ze kortgeleden ouderdomsuiker stelden bij mij. Dus flink de regelmaat in voeding patroon aangepast (was een zooitje) en extra beweging en de zaak is in de hand. Bij dit type gelukkig geen medcatie of spuit nodig. "Resultaat na aanpassing is prima en houden zo" zei de suikerzuster (diabeet pleeg) en diëtiste. Blijf wel onder controle en als zo blijft geen pil of prik nodig, gewoon goed op je zelf letten.
Maar in mijn beroep heb ik daar verder geen last van, enkel lastige chauffeurs die niet luisteren pak ik niet suikerzoet aan.... ;D
In elk geval succes verder met solliciteren naar je gewenste baan. ;)