Om de discussie nog een dimensie te geven: de particuliere beveiligingssector is een commerciële sector. In mijn beleving betekent meer eisen stellen aan een sollicitant dat er ook meer geld betaald moet worden aan de werknemer. Want of je nou werkgever, klant of consument bent je krijgt de kwaliteit waar je voor betaalt… Het is oneerlijk om meer eisen te stellen aan een werknemer dan gebruikelijk is in de sector om de werknemer daarna volgens het zelfde CAO gaat uitbetalen.
Je vorige relaas ook gelezen hoor, maar die ga ik niet kopiëren.
Met een aantal punten kan ik persoonlijk meekomen maar een aantal ook weer niet zoals bovenstaande.
Als ik werkgever zou zijn in de beveiligingsbranche en de keuze is reuze wat betreft sollicitanten, ervaring ed ed.
Ik wil dan gewoon de beste hebben en daar wil ik ook best wel wat voor neerleggen conform CAO, ook in de beveiliging heb je schalen en periodieken en dan kun je uiteindelijk toch een leuk salaris ontvangen.
Al vind ik een rollenspel maar een schrale moment opname, de een kan beter acteren dan de ander. Ik kan veel meer uit een gesprek halen dan een rollenspel. Daarnaast heeft de beambte altijd nog een proefperiode van 2 maanden bij indiensttreding, functioneert diegene niet dan is het einde oefening, simpel zat. Maar in sommige gevallen zou een rollenspel wel degelijk een meerwaarde hebben, te denken aan een gerichte vacature voor een opdrachtgever die het op prijs stelt. Te denken aan receptie taken waar regelmatig verbale en zelfs fysiek geweld bij komt kijken. (noem maar iets he!_
Wat betreft je vorige bericht, ja er lopen collega's rond die het idd niet snappen laat staan over basiskennis beschikken om het werk op een nog redelijke manier uit te kunnen voeren. Maar het probleem zit em ook in het feit dat er een groot aantal ongemotiveerd bij loopt, de centjes nodig heeft maar ondertussen geen ander werk kunnen vinden en daarom maar door blijven modderen bij hun werkgever.
Sommige functies in de beveiliging zijn nou niet echt enerverend te noemen, maar geluk creëer jezelf.
Het juridische vlak, tja daar zeg je iets wat idd een hekel punt is, iets waar helaas veel beveiligers weinig kaas van gegeten hebben, dit zou zeker meer moeten.
Ps. je kunt wel degelijk een winkeldief aanhouden voor verduistering, maar dan zijn de omstandigheden ook anders dan die jij bedoeld schat ik in. ;-) Anders is het gewoon 310/11 sr.