Middelongeval (auto tussen 2 vrachtwagens) A7 Afsluitdijk R 74,4 - Den Oever 01-10-2013

Auteur Topic: Middelongeval (auto tussen 2 vrachtwagens) A7 Afsluitdijk R 74,4 - Den Oever 01-10-2013  (gelezen 8540 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Citaat van: Mattijs link=msg=1209680 date=1381741472
Mooi filmpje, wat wel meteen een vraagteken oproept.

Bij aankomst PI is er al een persoon de snelweg aan t vegen, uiteraard met de beste bedoelingen. Echter, is dit niet nadelig voor eventueel sporenonderzoek van FTO?

EDIT
Ik zie dat in een ander topic, soortgelijke vragen zijn gesteld, echter nog niet echt een definitief antwoord van de blauwe tak.

Nee, wij zijn zeker niet gelukkig met dit soort acties. Hoe goed bedoeld ook. VOA kan een boel reconstrueren, maar sporen die weg zijn, blijven weg. Veegsporen die erbij komen, maken andere sporen weer lastiger te vinden. De eerste eenheid tp. zal dit mischien niet gelijk zien/stoppen, maar volgende eenheden zeker. En er volgt zeker een indringend gesprek met de vegende persoon.
Digitaal onderzoek


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Waarom een "indringend" gesprek met de persoon die aan het vegen is. Dat komt op mij over als of je ervan uitgaat dat je met een kleuter te maken hebt terwijl de bewuste persoon naar eer en geweten zijn best doet.
Een gewoon gesprek met uitleg van het waarom je niet blij bent met de goed bedoelde actie heeft m.i. meer effect.

"Indringend" met mij in gesprek gaan terwijl ik denk mijn best te doen zou je nog wel eens op een hoop onbegrip kunnen doen stuiten en dat zou ik je ook zeker duidelijk maken door je minimaal te herinneren aan het feit dat je respect van de burger naar jou toe verwacht maar anders om heb je er niet veel mee van doen kennelijk tenzij, je een misser hebt gemaakt met je woord keuze.

Ik zie het indringende namelijk eerder als belerend en met een vingertje dan iemand wijzen op een goed bedoelde poging om de troep op te ruimen en daarbij wat meer heeft opgeruimd dan je graag zou hebben gezien.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1209865 date=1381777273
Waarom een "indringend" gesprek met de persoon die aan het vegen is. Dat komt op mij over als of je ervan uitgaat dat je met een kleuter te maken hebt terwijl de bewuste persoon naar eer en geweten zijn best doet.
Een gewoon gesprek met uitleg van het waarom je niet blij bent met de goed bedoelde actie heeft m.i. meer effect.

"Indringend" met mij in gesprek gaan terwijl ik denk mijn best te doen zou je nog wel eens op een hoop onbegrip kunnen doen stuiten en dat zou ik je ook zeker duidelijk maken door je minimaal te herinneren aan het feit dat je respect van de burger naar jou toe verwacht maar anders om heb je er niet veel mee van doen kennelijk tenzij, je een misser hebt gemaakt met je woord keuze.

Ik zie het indringende namelijk eerder als belerend en met een vingertje dan iemand wijzen op een goed bedoelde poging om de troep op te ruimen en daarbij wat meer heeft opgeruimd dan je graag zou hebben gezien.

Je bent me voor met je reactie KLF,

Ik zou ook laten weten dat ik van zulk commentaar niet gedient ben.

Een snelle opmerking dat vegen i.v.m. sporenonderzoek nu niet handig is, maar dank voor je inzet, zal meer doen dan het wijzende vingertje.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Er zal waarschijnlijk voor 't sporenonderzoek sowieso het 1 en ander weggeveegd moeten worden, want het verkeer zal er eerst langs moeten. Anders gaat de ambulance ook nooit in 't ziekenhuis komen. Lijkt mij ook niet handig om dan alle troep op de weg te laten liggen. In dat opzicht is het altijd lastig, want dan moet je bijna wel sporen wissen voordat je wat wat kunt gaan doen.

De man met de bezem is volgens mij degene van het bouwvakkersbusje die het slachtoffer uit de brandende auto heeft weten te halen. Ik zou liever de moeite nemen zo iemand 50x te bedanken voor het met gevaar voor eigen leven redden van 't slachtoffer dan hem te corrigeren over een aantal vegen met de bezem. Misschien heeft hij er wel een hele logische reden achter, die eigenlijk veel belangrijker is als dat sporenonderzoek.

Uitleggen mag natuurlijk altijd, maar om nou meteen een indringend gesprek te starten...
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: Mattijs link=msg=1209867 date=1381777557
Je bent me voor met je reactie KLF,

Ik zou ook laten weten dat ik van zulk commentaar niet gedient ben.

Een snelle opmerking dat vegen i.v.m. sporenonderzoek nu niet handig is, maar dank voor je inzet, zal meer doen dan het wijzende vingertje.

Ben in het verleden ook eens met een auto dwars door de sporen van een ongeval gereden om een (helaas al overleden) SO in het in het licht te zetten van de koplampen. Waren de heren van de (tegenwoordige) VOA ook niet blij mee en hebben toen netjes vertelt wat ik met hun sporen had gedaan (niet veel goeds) ivm het onderzoek moest mijn auto blijven staan waar hij stond (een keer door de sporen rijden was genoeg) maar omdat ik uit de nachtdienst vandaan kwam was ik daar niet heel blij mij....
Volgens een aanwezige diender eigen schuld maar men wilde me wel richting mijn bedje brengen en later mijn auto terug brengen....

Dat is een heel andere werkwijze dan een indringend gesprek met als resultaat alle medewerking van beide kanten en lekker naar mijn bedje, tja daarna bar weinig geslapen maar dat lag niet aan het gesprek maar meer aan de aanleiding tot....
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Een indringend gesprek omdat ik wil weten waarom iemand met een bezem bezig is. Is het te goeder of te kwader trouw? Te goeder trouw is het een kort, duidelijk gesprek, dat wordt afgesloten met een dank je wel voor de moeite. De andere versie wordt op een andere manier afgesloten.

Van ons wordt verwacht dat we een uitspraak doen over de toedracht. Er zijn mensen die liever niet willen dat de toedracht bekend wordt en daar worden wij argwanend van. Wij hebben soms een iets andere kijk op (goed bedoelde!) hulp.
Digitaal onderzoek


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1209870 date=1381778016
Er zal waarschijnlijk voor 't sporenonderzoek sowieso het 1 en ander weggeveegd moeten worden, want het verkeer zal er eerst langs moeten. Anders gaat de ambulance ook nooit in 't ziekenhuis komen. Lijkt mij ook niet handig om dan alle troep op de weg te laten liggen. In dat opzicht is het altijd lastig, want dan moet je bijna wel sporen wissen voordat je wat wat kunt gaan doen.
Geloof me, er wordt niet eerder geveegt dan dat het onderzoek is afgerond. Zelfs wij worden verzocht zo min mogelijk glas weg te vegen ten tijde van de bevrijding. Kan het verkeer er niet langs zonder door de sporen te rijden gaat het verkeer ook niet rijden. Er hangt vaak erg veel af van een sporen onderzoek, zeker als iets bij de rechter terecht komt. ;)


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Citaat van: Peter71 link=msg=1210010 date=1381834339
Geloof me, er wordt niet eerder geveegt dan dat het onderzoek is afgerond. Zelfs wij worden verzocht zo min mogelijk glas weg te vegen ten tijde van de bevrijding. Kan het verkeer er niet langs zonder door de sporen te rijden gaat het verkeer ook niet rijden. Er hangt vaak erg veel af van een sporen onderzoek, zeker als iets bij de rechter terecht komt. ;)

En toch; een burger die naar eer en geweten dit doet zou ik zeer dankbaar zijn. Die weet niets af van sporenonderzoek, maar kan wel bedenken dat scherpe delen de HD-stralen van de TS of de banden van hulpverleningsvoertuigen kunnen slopen.......

Ik interpreteer het in ieder geval als 'alles gedaan hebben om de weg vrij te hebben voor hulpdiensten': een straatje waar de TS doorheen kon, een 'schone' aanvalsweg, begeleiding van de man met de brandweerjas. En die sporen zijn natuurlijk belangrijk, maar het gaat in eerste instantie echt om het slachtoffer.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Peter71 link=msg=1210010 date=1381834339
Geloof me, er wordt niet eerder geveegt dan dat het onderzoek is afgerond. Zelfs wij worden verzocht zo min mogelijk glas weg te vegen ten tijde van de bevrijding. Kan het verkeer er niet langs zonder door de sporen te rijden gaat het verkeer ook niet rijden. Er hangt vaak erg veel af van een sporen onderzoek, zeker als iets bij de rechter terecht komt. ;)


Ik geloof echter nooit dat de ambulance in 't ziekenhuis gaat komen zonder het verkeer door te laten. Er staat nogal het 1 en ander in de weg. Ik ben bang dat de ambulance er niet door gaat komen. Ik snap dan dat het sporenonderzoek belangrijk is, maar om daarvoor nou een, mogelijk zwaargewond, slachtoffer in een ambu te laten achten lijkt mij niet handig.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1210042 date=1381836559

Ik geloof echter nooit dat de ambulance in 't ziekenhuis gaat komen zonder het verkeer door te laten. Er staat nogal het 1 en ander in de weg. Ik ben bang dat de ambulance er niet door gaat komen. Ik snap dan dat het sporenonderzoek belangrijk is, maar om daarvoor nou een, mogelijk zwaargewond, slachtoffer in een ambu te laten achten lijkt mij niet handig.
Een ambulance rijdt ten alle tijden tot bij het ongeval, en het liefst er even voorbij. Zodat zij ook ten alle tijden aan de rustige kant van het ongeval weg kunnen rijden richting ziekenhuis. ::)