Middelongeval (auto tussen 2 vrachtwagens) A7 Afsluitdijk R 74,4 - Den Oever 01-10-2013

Auteur Topic: Middelongeval (auto tussen 2 vrachtwagens) A7 Afsluitdijk R 74,4 - Den Oever 01-10-2013  (gelezen 8539 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

kijker

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Allemaal heel interessante reacties door de op deze site aanwezige "hulpverleners" op iemand met een bezem.

Ik kan me ook goed voorstellen dat iemand die net voor zijn ogen een zwaar ongeval met ernstig letsel heeft zien gebeuren een bezem pakt. Niet om sporen uit te wissen , maar om  "iets omhanden te hebben, in ieder geval iets kunnen doen".

Toeschouwers kunnen in die zin ook slachtoffer zijn ( traumatische ervaring), misschien zelf hulp nodig hebben  e050


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Citaat van: kijker link=msg=1210320 date=1381906442
Allemaal heel interessante reacties door de op deze site aanwezige "hulpverleners" op iemand met een bezem.

Ik kan me ook goed voorstellen dat iemand die net voor zijn ogen een zwaar ongeval met ernstig letsel heeft zien gebeuren een bezem pakt. Niet om sporen uit te wissen , maar om  "iets omhanden te hebben, in ieder geval iets kunnen doen".

Toeschouwers kunnen in die zin ook slachtoffer zijn ( traumatische ervaring), misschien zelf hulp nodig hebben  e050
Dat is zeker bij ons bekend, absoluut.

Maar ''wij'' bekijken het ook vanuit een andere hoek. Er zijn soms mensen die er baat bij hebben dat bepaalde sporen niet zichtbaar blijven m.b.t.   het onderzoek naar de schuldvraag. Daarmee wil ik niet zeggen dat de meneer op het filmpje dit doel had, maar weet wel dat dit voorkomt. O0
If you can dream it, you can do it.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Beetje overdreven discussie; mensen die zich al bij voorbaat hier boos maken op dingen die misschien zouden kunnen gebeuren, vriendelijk of niet vriendelijk.

Zullen we het er op houden dat dat vegen, met welke intentie dan ook, over het algemeen niet wenselijk is en dat zo'n persoon op een normale toon (dus niet zodanig dat mensen zich op hun lange teentjes getrapt voelen en als 'wraak' bijv. een legitimatie gaan vragen en hulpverleners van hun werk af houden) moet worden gevraagd daarmee 'alsjeblieft, dank u wel' te stoppen?

We moeten dingen niet groter maken dan ze zijn.  :)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: Arie link=msg=1210367 date=1381911524
Beetje overdreven discussie; mensen die zich al bij voorbaat hier boos maken op dingen die misschien zouden kunnen gebeuren, vriendelijk of niet vriendelijk.

Zullen we het er op houden dat dat vegen, met welke intentie dan ook, over het algemeen niet wenselijk is en dat zo'n persoon op een normale toon (dus niet zodanig dat mensen zich op hun lange teentjes getrapt voelen en als 'wraak' bijv. een legitimatie gaan vragen en hulpverleners van hun werk af houden) moet worden gevraagd daarmee 'alsjeblieft, dank u wel' te stoppen?

We moeten dingen niet groter maken dan ze zijn.  :)


Arie,

Wat mij vooral stoort is de "indringende wijze" waarop een burger met bezem aangesproken moet worden omdat misschien wel willens en wetens sporen vernietigd worden. Dat zal in de meest voorkomend gevallen namelijk niet het geval zijn maar men probeerd slechts behulpzaam te zijn, dat is geen verhaal van lange tenen en uit wraak een legitimatie vragen, dat is simpel het terug leggen van een balletje dat een diender met respect aangesproken wenst te worden maar zelf denkt een burger bij aanvang van een gesprek als ondergeschikt te moeten benaderen.

Ik mag aannemen dat men juist in een tijd waarin respect voor de hulpverlener in het algemeen steeds meer te wensen overlaat die zelfde hulpverlener een burger benaderd op een wijze waarop hij zelf ook benaderd wenst te worden.
Juist dit , ik noem het gemakshalve maar even haantjes gedrag, van een diender past m.i. in het geheel niet in het plaatje waarbij men roept dat men geen respect meer krijgt.

Wat u niet wilt dat u geschied doet u ook een ander niet..... denk dat dat de lading aardig dekt  ::)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Citaat van: Arie link=msg=1210367 date=1381911524
Beetje overdreven discussie; mensen die zich al bij voorbaat hier boos maken op dingen die misschien zouden kunnen gebeuren, vriendelijk of niet vriendelijk.........
We moeten dingen niet groter maken dan ze zijn.  :)

Moet je niet te lichtvaardig over denken ( en schrijven ) .... Als je het filmpje van de aanrijdende brandweer goed bekijkt zul je zien dat er twee vegende mannetjes rondlopen !!!!!
Stel je voor wat er een volgende keer gebeurd  098uo
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


lappej

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Ik wil niet veel zeggen, maar zijn dit niet de personen die met gevaar voor eigen leven het slachtoffer uit de brandende auto hebben gehaald? En daarna hebben gekoeld met water uit IJsselmeer?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Zou best eens kunnen.