Nee, het raampje gaat open naast de verkeersregelaar en er vind een kort overleg plaats. Is het een stekende vrachtwagen zoals in het voorbeeld van aZuL2001 dan maakt die maar ruimte. Is het een groot betonblok boven de weg, dan zoek ik wel een ander weggetje.
Eigenlijk is het leven eenvoudig, eenieder neemt zijn eigen verantwoordelijkheid, ook jegens elkaar (VKR vs hulpverlener met OGS). Voertuig met OGS gaat voor, tenzij uit zeer kort overleg blijkt dat voorrang/doorgang echt niet mogelijk blijkt. Zo'n "raampjesmoment" biedt uitkomst en hoeft niet veel tijd te kosten.
.....en ik weet bijna zeker dat jij in genoemde geval met de paarden ook blij zou zijn geweest met deze aanwijzing want:Eens, en geen verzinsel maar klare realiteit vooral in buitengebieden met veel bos.
Niet alleen in dat soort gebieden hoor. Centrum Amsterdam, nachtrit met aanspanningen (met vergunning), ca. 50 combinaties door het centrum. Stoet moet op een smal en druk punt worden doorkruisd door voertuig met OGS. Het kost enige moeite om een dergelijke stoet stil te zetten. Direct
oogcontact met bestuurder OGS voertuig gevolgd door kort "stilte-gebaar" (vinger voor de mond) naar OGS voertuig tijdens aanrijden van kruising, sirene uit, stoet uiteindelijk tot stilstand, OGS voertuig weer door met minimaal tijdverlies maar op veilige wijze.