Als verkeersregelaar stopteken geven aan hulpverleningsvoertuigen met alleen optische signalen

Auteur Topic: Als verkeersregelaar stopteken geven aan hulpverleningsvoertuigen met alleen optische signalen  (gelezen 72677 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Thor link=msg=1356467 date=1434521559
Het grote verschil is dat die politieagenten wel in de auto zitten en een klein gedeelte van de VKR's er o zo graag in zouden willen zitten.
Dat dat die VKR kennelijk niet/nooit is gelukt, tja daar kunnen die betreffende agenten in die auto echt niets aan doen.

Politieagenten komen wel vaker in onverwachte en onbekende situaties waarin ze moeten improviseren, snel beslissingen moeten nemen, daartoe zijn ze opgeleid en hebben ze de nodige kennis en ervaring opgedaan.

Zeker netzoals beveiligers allemaal van die mensen zouden zijn die graag agent wilden worden maar nooit is gelukt? Sorry. Maar het slaat nergens op wat jij zegt. En nu ben ik geen VKR en ook geen agent/beveiliging ofzo. Maar omdat een heel klein deel dit zou willen zijn ze allemaal zo? Maar je scheert alles lekker over 1 kam.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Hulpverleningsforum

• Forum Moderator
  • Senior gebruiker
    • HVforumNL
Beste discussieerders,

Hiervoor werd in de discussie de frustratie geuit 'dit wordt weer zo'n topic waarin agenten zeggen dat zij de bevoegdheid hebben en dat niet-agenten dus niet moeten zeuren'. Of woorden van gelijke strekking.

Hierna worden verkeersregelaars over een kam geschoren en - uiteraard - komt daar ook weer een reactie op.

Het uiteindelijke resultaat is dat het weer over de vorm gaat en niet zo zeer meer over de inhoud

Kunnen we onszelf niet even in de wang knijpen en net doen alsof we in in real life in 1 kamer met elkaar zitten waarbij wij de ander kunnen zien? Verlopen discussies dan ook altijd zo? Natuurlijk niet, want dan is het allemaal wat minder anoniem en wordt er minder gechargeerd.

Laten we ons daarom net zo professioneel op het forum gedragen als tijdens de uitoefening van onze werkzaamheden op straat! Wel zo fijn voor de leesbaarheid en niet in het minst de leefbaarheid op het forum. :)

Dank u!
 O0

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Citaat van: DiNozzo link=msg=1356462 date=1434513705
Je snapt het nog steeds niet. Lees nog eens goed naar wat Red zegt wat hij MAG doen, en wat hij ZAL doen.

Jawel, ik lees wel goed.

Citaat van: Thor link=msg=1356467 date=1434521559
Het grote verschil is dat die politieagenten wel in de auto zitten en een klein gedeelte van de VKR's er o zo graag in zouden willen zitten.
Dat dat die VKR kennelijk niet/nooit is gelukt, tja daar kunnen die betreffende agenten in die auto echt niets aan doen.

Politieagenten komen wel vaker in onverwachte en onbekende situaties waarin ze moeten improviseren, snel beslissingen moeten nemen, daartoe zijn ze opgeleid en hebben ze de nodige kennis en ervaring opgedaan.

Ja, ik kom ook weleens in onbekende situaties, so what? Ja politieagenten komen vaker in gevaarlijke situaties, maar het lijkt mij ook dat ze op voorhand gewaarschuwd worden dat er een schutter om een bepaalde hoek staat dat ze dat wel prettig vinden om te horen van een burger die zich verschuilt.... Deze vkr wijst je dan wel niet om welk hoekje een schutter zich precies verstopt, maar wel dat er vers beton is gestort, of dat een weg zo vol staat met auto's dat je er heel langzaam of niet doorheen komt en misschien beter links, rechts, links rechts kan rijden.

Maar aangezien ik geen vkr en geen politie ben stop ik maar met me mengen in deze discussie want blijkbaar ziet een burger toch niet goed wat een politie man doet  :-\ .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Citaat van: Hulpverleningsforum link=msg=1356488 date=1434529164
Beste discussieerders,

Hiervoor werd in de discussie de frustratie geuit 'dit wordt weer zo'n topic waarin agenten zeggen dat zij de bevoegdheid hebben en dat niet-agenten dus niet moeten zeuren'. Of woorden van gelijke strekking.

Hierna worden verkeersregelaars over een kam geschoren en - uiteraard - komt daar ook weer een reactie op.

Het uiteindelijke resultaat is dat het weer over de vorm gaat en niet zo zeer meer over de inhoud

Kunnen we onszelf niet even in de wang knijpen en net doen alsof we in in real life in 1 kamer met elkaar zitten waarbij wij de ander kunnen zien? Verlopen discussies dan ook altijd zo? Natuurlijk niet, want dan is het allemaal wat minder anoniem en wordt er minder gechargeerd.

Laten we ons daarom net zo professioneel op het forum gedragen als tijdens de uitoefening van onze werkzaamheden op straat! Wel zo fijn voor de leesbaarheid en niet in het minst de leefbaarheid op het forum. :)

Dank u!
 O0

O0 .

Ik zou trouwens in een kamer met de rest dezelfde argumenten aanhalen en dan zouden ze wrs beter overkomen ;) .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Citaat van: DaMook link=msg=1356664 date=1434577456
Maar aangezien ik geen vkr en geen politie ben stop ik maar met me mengen in deze discussie want blijkbaar ziet een burger toch niet goed wat een politie man doet  :-\ .
Hoezo? Thor is toch ook geen politieman.

Overigens wil ik je toch nog een keer adviseren mijn bericht te lezen. ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Citaat van: batoutofhell link=msg=1356302 date=1434445177
Als ik politie auto met iets blauws en witte muts achter het stuur zie, doe ik niets meer.  lol 098uo
;D ;D ;D ;D ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Je snapt de cynische ondertoon toch wel he?!

ALS het moet dan moet het. Als het niet moet... dan niet. Het is aan dè "expert" achter het stuur om die inschatting te maken. Helaas schort het nogal eens aan professionals binnen de NaPo en is die inschatting dus erg lastig. Maar nu sta ik weer op heel veel tenen dus moet ik maar weer zwijgen  0098
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Ludovicus

• Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • Errare humanum est
Citaat van: moppersmurf link=msg=1356683 date=1434585169
... dus moet ik maar weer zwijgen  0098
Alsjeblieft niet  98uiye ik lees je bijdragen altijd met veel plezier.

Maar kijkend naar de hele discussie die nou woedt.. vind ik het een hij/zij (de agent) vs. wij (vkr) verhaal worden.
Waar is het samenspel gebleven? ik mag aannemen ('kweet, gevaarlijk) dat een agent die in den vreemde is, op zijn "dom-dom" rijdt en een vkr tegenkomt zich toch even achter de oren krabt als hij niet zeker van zijn zaak is en het ff snel zal vragen?
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Citaat van: moppersmurf link=msg=1356683 date=1434585169
Je snapt de cynische ondertoon toch wel he?!

ALS het moet dan moet het. Als het niet moet... dan niet. Het is aan dè "expert" achter het stuur om die inschatting te maken. Helaas schort het nogal eens aan professionals binnen de NaPo en is die inschatting dus erg lastig. Maar nu sta ik weer op heel veel tenen dus moet ik maar weer zwijgen  0098
Inderdaad, het is aan de expert achter het stuur om de inschatting te maken en daarvoor kan het een voordeel zijn om aan te horen wat de VKR te melden heeft. En hiermee hebben beide kanten hun gelijk aan hun zijde. En een groot deel van de discussie hier is off-topic. Dat ging namelijk over ALLEEN OS en dus zonder de G.

r.bles

• Ambuchauff
  • Senior gebruiker
Citaat van: JJ75 link=msg=1356726 date=1434618353
Dat ging namelijk over ALLEEN OS en dus zonder de G.

Dat is natuurlijk ook flauwekul om uit elkaar te trekken!!!

Bijna elke collega zal het clublied uitzetten op een evenementen terrein, moet die vkr toch met een verdraaid goede reden komen wil hij mij stil zetten!!

Vervalt de urgentie zonder clublied??

Moeten we dan elk evenement op stelten zetten??

beetje onzinnig vind je zelf niet??  98uiye
1:87 modelletjes: