Voorlopig kom ik meer VKR's tegen die al doen alsof ze bonnen (mogen) uitschrijven en vanaf de motor het verkeer (mogen) regelen dan gewone VKR's die verkeersinzicht hebben en gewoon hun werk goed doen. Eerst maar het merendeel kwalitatief goed hun werk laten werken, dan kan er altijd naar uitbreiding van het 'takenpakket' worden gekeken. En anders lekker bij de politie solliciteren, als je bonnen wilt uitschrijven en het verkeer vanaf de motor wilt regelen.
Ik schrijf soms wel kentekens op van auto's die op mij onrustig over komen.
In die gevallen bedoel ik na een stopteken dat ze stilstaan maar het gas aan tippen, rem los laten en rollen, of verbaal/nonverbaal te kennen geven niet blij te zijn dat ik ze stil zet.
Verder snap ik wel wat je bedoeld.
Of je geeft de VKR BOA bevoegdheid (na cursus), en geef motorclubs die zich aan de wet houden het regelen vanaf de motor weer terug.
Ik denk niet dat dat wenselijk is.
Hoewel ik zelf soms ook denk die had ik graag een boete gegeven.
Denk ik dat het dan een zooitje word zeker omdat er regelaars zijn die dat iets te fanatiek worden.
Maar belangrijker nog het komt de verkeersveiligheid niet ten goede.
De agressie naar regelaars zal dan alleen maar erger worden.
Mij lijkt een betere oplossing om steeksproef gewijs politie of boa voor bij de kruising te zetten.
Die luistert dan mee op het portokaal en de regelaars geven alleen kenteken merk en keur door.
Maar we dwalen weer af.
Ik blijf er bij dat naast professioneel inzicht.
Je ook gewoon reeel blijft laat gewoon alles wat met blauw rijd door geluid of niet.
Had vandaag een ambu die uit een zijstraat met alleen blauw mijn richting op kwam.
Gelijk blauw-blauw door porto geroepen.
Mijn collega en ik gelijk kruising vrijgemaakt.
pas bij het naderen zetten de ambu geluid aan.
Het bleek een A1 rit naar het zkh te zijn.
Maar begrijpelijk dat het voor zowel patient als de verpleegkundige comfortabeler rijd en werkt zonder herrie(of zie ik dat verkeerd witte kolom?).