Als afdeling hebben we regelmatig kleine en wat grotere rondjes om de kerk/dorp, is het de gewoonte afhankelijk van de situatie om: een (grote) hoofdpost, te hebben, volgwagen parcours, loopposten, 2 stuks fietsposten, hv/ambu voertuig en natuurlijk porto/mob. Ook als er evt. 112 meldingen in het gebied komen en we krijgen info/melding dan gaan we gewoon op de melding af om ehv op te starten en evt volgens abcde/sitrap melding te maken aan ncs voor evt. gmk, assistentie/cancel en er wordt NOOIT tegen de richting in gereden, ten alle tijden tijdens de koers met de richting mee. We hebben namelijk het recht niet om de koers stil te leggen aangezien het parkoers ontheven is van het openbaar verkeer, alleen de jury kan de ronde tijdelijk stilleggen. Bij de grotere rondes zijn de ghorcombinatie /hoofdpost als overnameplaats, moet een renner van het parcours worden gehaald afhankelijk van soort letsel,/advies-behandeling arts wachten we op de rav, die gewoon achter de stoet aansluit en voertuig bij tp aan 1 zijde krap parkeert, zodat het peloton door kan, anders evt. overbrenging naar hoofdpost. Hier zijn bij veel wielerrondes al jaren goede afspraken over.
pim