Anticiperen zat dan niet in zijn rijbewijs E
Ik zal niet snel het oneens zijn met je, maar bij de werkzaamheden waar ik veelal aanwezig ben gaat het niet meer om anticiperen.
De chauffeur wordt ondersteund juist door die VKR's die ervoor zijn opgetrommeld, dit omdat de gewichten en afmetingen vaak dusdanig zijn dat "even" ruimte maken geen optie is. Dit omdat het gewicht het niet toelaat om maar "even" op te trekken of de afmetingen het niet toelaten om "even" aan de kant te gaan.
Het kan aan mij liggen maar snap je nou niet wat een voorrangsvoertuig is of wil je het niet snappen? Het principe is heel simpel: IK bepaal en niet jij!
Ik heb geloof ik ergens al eens een voorbeeld gegeven waarbij jij ook moest erkennen dat luisteren naar een VKR soms best heel handig kan zijn. En ik lees je reactie's nu al een tijdje en ik weet bijna zeker dat jij in genoemde geval met de paarden ook blij zou zijn geweest met deze aanwijzing want:
Eeuuhhmmm, dit is een situatie die wij nogal eens tegenkomen. Slaat een paard op hol door de sirenes, heb je echt een probleem erbij. Een probleem die je echt niet in de hand hebt, en die wellicht voor slachtoffers kan gaan zorgen. In alle gevallen heb je zeker gelijk, maar in het geval van paarden is toch enige voorzichtigheid geboden.
Eens, en geen verzinsel maar klare realiteit vooral in buitengebieden met veel bos.