Middelbrand (woning) Nederwoudseweg - Barneveld 03-10-2013

Auteur Topic: Middelbrand (woning) Nederwoudseweg - Barneveld 03-10-2013  (gelezen 6871 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #10 Gepost op: 4 oktober 2013, 00:11:36
Jan van de Pol ‏@janvandepol 35m
“@brandweerGM: #middelbrand #barneveld betreft een schuur. Inmiddels is sein brandmeester gegeven.^AS”

Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #11 Gepost op: 4 oktober 2013, 09:52:34
BARNEVELD - Bij een brand in een schuur met onder andere openhaardhout bij een boerderij aan de Nederwoudseweg in Barneveld is donderdagavond rond 23.15 uur een onbekende kleine hoeveelheid asbest vrijgekomen. Het gaat om de dakbedekking van het pand. Er raakte niemand gewond.

De rook trok in eerste instantie richting woonwijk De Burgt. De nieuwbouwwijk ligt op enkele honderden meters van de brand. Bij aankomst van de brandweer waren flinke knallen te horen vermoedelijk van de asbestplaten.
De brandweer adviseerde inwoners die last hadden van stankoverlast uit voorzorg ramen en deuren gesloten te houden. Dit omdat niet duidelijk was hoever asbestdeeltjes zich hadden verspreid. De Regionaal Officier Gevaarlijke Soffen heeft onderzoek naar het asbest gedaan, woordvoerder Allard Schimmel van de brandweer kon later melden dat de asbest alleen op het erf lag, in een straal van enkele tientallen meters.

De brandweer kon voorkomen dat op het erf gelegen panden in vlammen opgingen. Over de oorzaak van de brand kon de woordvoerder van de brandweer vannacht nog geen mededelingen doen. Medewerkers van de afdeling milieu van de gemeente Barneveld onderzoeken waar de asbest precies is neergekomen en dit wordt volgens de brandweer vrijdag verwijderd. De brandweer van Barneveld kreeg assistentie van de Kootwijkerbroekse brandweer, eveneens werden er twee waterwagens ingezet. Het nablussen duurde nog enige uren.

http://www.wh-fotografie.nl/nieuwsarchief/353-asbest-vrij-bij-brand-nederwoudseweg





Yellowjackal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 356
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Reactie #12 Gepost op: 4 oktober 2013, 22:19:47
Hebben ze in GM ook een verzorgingsgroep of hebben ze de VNOG gevraagd.
Rond 24:00 uur zijn die namelijk gealarmeerd maar ik kan in die regio geen inzet vinden.
p2kflex
00:06:56 04-10-13GROUP-1verzorgingsgroep Graag contact mkon ivm inzet
0804504BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn Centrum) (?)
0804883BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn Centrum) (Bevelvoerder Verzorgingsgroep)
0804885BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn Centrum) (Lichtkrant Verzorgingsgroep)
0804886BRW Noord- en Oost-Gelderland (Apeldoorn Centrum) (Verzorgingsgroep)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #13 Gepost op: 4 oktober 2013, 22:22:40
Allereerst hebben we de verzorging van Barneveld zelf. Dat is gewoon de 1761 die wat eten en drinken meeneemt. Als dat niet voldoende is zal Ede komen met de Haakarmwagen en de verzorgingswagen. Verzorging van de VNOG is hier niet ingezet. Ik gok dat hun inzet was voor de lichaamvindingen in Zutphen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #14 Gepost op: 4 oktober 2013, 22:27:02
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1207165 date=1380918160
Allereerst hebben we de verzorging van Barneveld zelf. Dat is gewoon de 1761 die wat eten en drinken meeneemt. Als dat niet voldoende is zal Ede komen met de Haakarmwagen en de verzorgingswagen. Verzorging van de VNOG is hier niet ingezet. Ik gok dat hun inzet was voor de lichaamvindingen in Zutphen.

@ Luke : wat is dat voor voertuig rechts op de middelste foto reactie 11 ? Ziet er zo op de foto apart uit.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #15 Gepost op: 4 oktober 2013, 22:30:13
Citaat van: Thor link=msg=1207168 date=1380918422
@ Luke : wat is dat voor voertuig rechts op de middelste foto reactie 11 ?

Dat is 1 van de 2 ingezette Tankwagens. In dit geval de 17.500 liter van Brandweer Kootwijkerbroek.

Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #16 Gepost op: 4 oktober 2013, 22:31:53
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1207169 date=1380918613
Dat is 1 van de 2 ingezette Tankwagens. In dit geval de 17.500 liter van Brandweer Kootwijkerbroek.



Duidelijk, bedankt, mooie foto.

Is het een losse bak met een motorpomp achterin ?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #17 Gepost op: 4 oktober 2013, 22:39:02
Citaat van: Thor link=msg=1207170 date=1380918713
Duidelijk, bedankt, mooie foto.

Is het een losse bak met een motorpomp achterin ?

Inderdaad.



Tegenwoordig zit er een luik voor om de extra spulletjes binnen te houden. (Kraansleutel, opzetstuk, en een paar toevoersslangen)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Yellowjackal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 356
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Reactie #18 Gepost op: 4 oktober 2013, 22:42:45
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1207165 date=1380918160
Allereerst hebben we de verzorging van Barneveld zelf. Dat is gewoon de 1761 die wat eten en drinken meeneemt. Als dat niet voldoende is zal Ede komen met de Haakarmwagen en de verzorgingswagen. Verzorging van de VNOG is hier niet ingezet. Ik gok dat hun inzet was voor de lichaamvindingen in Zutphen.
oké dank je
Zal haast wel daar dan voor zijn geweest


Yellowjackal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 356
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Reactie #19 Gepost op: 4 oktober 2013, 22:46:05
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1207171 date=1380919142
Inderdaad.



Tegenwoordig zit er een luik voor om de extra spulletjes binnen te houden. (Kraansleutel, opzetstuk, en een paar toevoersslangen)
mooi pomp die magirus lijkt me dezelfde als die we in de unimog hadden.