De tankwagen word bijna alleen maar gevuld op brandkranen. In ons gebied is zeer weinig open water. De gemeente Barneveld is 173KM2 groot. Daarvan is 0,73KM2 oppervlakte water. Het voertuig is ook niet voorzien van Zuigslangen. Hoe de bediening exact werkt weet ik niet. Ik weet wel dat er geen pomp in aanjaagverband nodig is om de tank te vullen.
Onze andere tankwagen is ook zelfvoorzienend en ook niet voorzien van Zuigslangen.
Als ik het leidingsysteem op de foto bekijk kan deze pomp als er geen zuigslangen aan boord zijn alleen worden gebruikt voor het afgeven van water uit de tank via de 2 stuks 3" pers op de pomp.
Daarnaast kan er via de 4" (links op de tank) water worden afgegeven vanuit de tank en via de 2x3" rechts op de tank, dat alles wel alleen op zwaartekracht.
Als de tank anders dan vanaf een brandkraan moet worden gevuld heb je nmm een andere pomp nodig (autospuit of MSA oid.)
Overigens wel een langdradige geschiedenis vullen vanaf een brandkraan op "brandkraandruk".
Overigens opmerkelijk dat er tussen de pomp en de 4" buis geen flexibel zit. De pomp zal altijd iets trillen dus op den duur heb je zo wel kans op schade.