Ja, dat was een geval in volgens mij Zwolle, waarbij een automobilist nadat hij een oprijteken heeft gekregen een fietser had aangereden. De kwestie was vervolgens of de agent c.q. de politie hiervoor aansprakelijk gesteld kon worden. In dit specifieke geval was de beslissing dat dit niet zo was, omdat het oprijteken de bestuurder er niet van ontslaat om ook om zich heen te kijken en - waar nodig - de normale voorrangsregeling ook te volgen. De overweging was namelijk dat de fietser een stopteken zou kunnen negeren, of het oprijteken ook voor hem zou kunnen interpreteren ("ik mag ook"), en dat is iets wat de agent in kwestie niet aangerekend kan worden.
Een verkeersregelaar kan alleen alsdan aansprakelijk gesteld worden als daadwerkelijk hard te maken is als er door zijn toedoen (of nalaten) een aanrijding ontstaat. Volgens mij kan dat voor een beller nooit zo zijn, aangezien een aanwijzing van een verkeersregelaar wordt gegeven in de zin van de regeling van het verkeer volgens RVV / WVW ("aanwijzingen gaan boven verkeerslichten, verkeerslichten gaan boven verkeerstekens, verkeerstekens gaan boven verkeersregels"). Bellen, licht defect, etc. heeft niets van doen met de regeling van het verkeer.