GRIP 2 Zeer grote brand (Gazelle Rijwielfabriek) Wilhelminaweg - Dieren 05-10-2013

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (Gazelle Rijwielfabriek) Wilhelminaweg - Dieren 05-10-2013  (gelezen 10309 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: Peter71 link=msg=1207671 date=1381136386
Zoals je ziet is de tweede maal de exact dezelfde melding eruit gegaan, met als enige toevoeging de 6 min regeling en een andere TS
p2kflex
02:57:53 05-10-13GROUP-1GLM_Prio 1 OMS BR O0304 KONINKLIJKE GAZELLE BV WILHELMINAWEG 8 DIE ch06 5131
0902396BRW Gelderland-Midden (Dieren) (Besturing Kazerne)
0902390BRW Gelderland-Midden (Dieren) (Blusploeg)
p2kflex
03:04:08 05-10-13GROUP-1GLM_Prio 1 OMS BR (ch06) (6 minuten regeling: ) O0304 KONINKLIJKE GAZELLE BV WILHELMINAWEG 8 DIE 5141
0902396BRW Gelderland-Midden (Dieren) (Besturing Kazerne)
0902390BRW Gelderland-Midden (Dieren) (Blusploeg)


Dus de eerste TS zal niet snel genoeg vol zijn geweest, en dus nogmaals op de alarmeerknop rammen met als extra bericht 6 minuten verstreken het wordt nu toch wel tijd om onderweg te gaan.
Enja, ook brandweermensen zijn gelukkig nog steeds mensen, en als je een poosje mee hebt gelopen kun jeje er iets bij voorstellen dat je het een keertje wel prima vindt als je midden in de nacht je nest uit moet, zeker als er zoals nu korpsalarm gegeven wordt en er geen sprake van piket is.

Volgens mij zeg ik het zelfde als wat jij zegt, maar ik heb het over de procedure, niet over de praktijk. Als je dat verschil niet wilt zien dan houdt het natuurlijk een beetje op he...


rsc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Citaat van: Peter71 link=msg=1207671 date=1381136386
Zoals je ziet is de tweede maal de exact dezelfde melding eruit gegaan, met als enige toevoeging de 6 min regeling en een andere TS
p2kflex
02:57:53 05-10-13GROUP-1GLM_Prio 1 OMS BR O0304 KONINKLIJKE GAZELLE BV WILHELMINAWEG 8 DIE ch06 5131
0902396BRW Gelderland-Midden (Dieren) (Besturing Kazerne)
0902390BRW Gelderland-Midden (Dieren) (Blusploeg)
p2kflex
03:04:08 05-10-13GROUP-1GLM_Prio 1 OMS BR (ch06) (6 minuten regeling: ) O0304 KONINKLIJKE GAZELLE BV WILHELMINAWEG 8 DIE 5141
0902396BRW Gelderland-Midden (Dieren) (Besturing Kazerne)
0902390BRW Gelderland-Midden (Dieren) (Blusploeg)


Dus de eerste TS zal niet snel genoeg vol zijn geweest, en dus nogmaals op de alarmeerknop rammen met als extra bericht 6 minuten verstreken het wordt nu toch wel tijd om onderweg te gaan.
Enja, ook brandweermensen zijn gelukkig nog steeds mensen, en als je een poosje mee hebt gelopen kun jeje er iets bij voorstellen dat je het een keertje wel prima vindt als je midden in de nacht je nest uit moet, zeker als er zoals nu korpsalarm gegeven wordt en er geen sprake van piket is.
Het is zoals Peter zegt. Er loopt een teller mee op het scherm van de centralist nadat de alarmering is uitgevoerd. Na 6 minuten staat de teller op 0 en wordt de volgende TS uit de KVT gealarmeerd. Niet om mensen aan te sporen, maar om een TS de straat op te krijgen. Het enige manco in deze procedure is als de 2e TS van hetzelfde korps is, terwijl het volledige korps al is gealarmeerd. Met name overdag komt dat nog wel eens voor. Eigenlijk is dit dan een ongewenste bijwerking van de procedure. GMS zou direct uit de KVT de eerstvolgende TS van een andere post moeten selecteren. Dit ligt dichter bij de intentie van de procedure, maar zorgt weer voor scheve gezichten als daardoor een half korps wordt overgeslagen bij een incident in de eigen gemeente.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: rsc link=msg=1207738 date=1381156664
Het is zoals Peter zegt.

Peter? Mooi, twee vliegen in 1 klap ;)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
grote brand bij Gazelle in Dieren
Liveblog: grote brand bij Gazelle in Dieren

Gesprek met brandweervoerder
Gesprek met brandweervoerder

Gesprek met wethouder König
Gesprek met wethouder König

Brand verwoest loods Gazelle in Dieren
Brand verwoest loods Gazelle in Dieren

Beelden vanuit de hoogwerker
Beelden vanuit de hoogwerker

Gazelle kan maandag productie opstarten
Gazelle kan maandag productie opstarten

Opluchting na grote brand bij Gazelle in Dieren
Opluchting na grote brand bij Gazelle in Dieren

Angstige momenten door brand Dieren
Angstige momenten door brand Dieren

Directie Gazelle praat personeel bij na brand
Directie Gazelle praat personeel bij na brand

TVGelderland
Gepubliceerd op 5,6,7 okt 2013
Samen sterk in de hulpverlening!


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Citaat van: rsc link=msg=1207738 date=1381156664
Het is zoals Peter zegt. Er loopt een teller mee op het scherm van de centralist nadat de alarmering is uitgevoerd. Na 6 minuten staat de teller op 0 en wordt de volgende TS uit de KVT gealarmeerd. Niet om mensen aan te sporen, maar om een TS de straat op te krijgen. Het enige manco in deze procedure is als de 2e TS van hetzelfde korps is, terwijl het volledige korps al is gealarmeerd. Met name overdag komt dat nog wel eens voor. Eigenlijk is dit dan een ongewenste bijwerking van de procedure. GMS zou direct uit de KVT de eerstvolgende TS van een andere post moeten selecteren. Dit ligt dichter bij de intentie van de procedure, maar zorgt weer voor scheve gezichten als daardoor een half korps wordt overgeslagen bij een incident in de eigen gemeente.

Maar ook aan de P2000-meldingen (en capcodes) is niet te zien of er daadwerkelijk een hele ploeg wordt gealarmeerd. Natuurlijk, er wordt op korpsalarm gealarmeerd, maar ik ken genoeg posten waar een piketregeling is ingesteld en de alarmering gewoon via het korpsalarm gaat. In zo'n geval komt voor de eerste (en soms enige) TS een piketploeg op en is de tweede TS op basis van vrije instroom of een korpsspecifieke regeling.

Als net van die piketploeg iemand nét wat langer onderweg is zal er nogmaals gealarmeerd worden voor het tweede voertuig en zal de vrije instroom opkomen. Ik weet niet hoe het in Dieren geregeld is, maar dat is een scenario dat ik me best voor zou kunnen stellen....
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Citaat van: Danny722 link=msg=1208042 date=1381259751
Maar ook aan de P2000-meldingen (en capcodes) is niet te zien of er daadwerkelijk een hele ploeg wordt gealarmeerd. Natuurlijk, er wordt op korpsalarm gealarmeerd, maar ik ken genoeg posten waar een piketregeling is ingesteld en de alarmering gewoon via het korpsalarm gaat. In zo'n geval komt voor de eerste (en soms enige) TS een piketploeg op en is de tweede TS op basis van vrije instroom of een korpsspecifieke regeling.

Als net van die piketploeg iemand nét wat langer onderweg is zal er nogmaals gealarmeerd worden voor het tweede voertuig en zal de vrije instroom opkomen. Ik weet niet hoe het in Dieren geregeld is, maar dat is een scenario dat ik me best voor zou kunnen stellen....

Alles kan natuurlijk, maar logisch vind ik het niet. Dat zou betekenen dat elke vrijwilliger zijn pager continu aan moeten laten, of hij nu piket heeft of niet. Daardoor wordt hij 's nachts dus ook wakker gemaakt als de piketploeg gealarmeerd wordt. Mijn vrouw zou daar heel snel klaar mee zijn!  ;D Logischer is een piketcode, die aan/uit te zetten is en een andere code zoals korpsalarm o.i.d.