Sluiting dreigt voor cafés met dronken gasten

Auteur Topic: Sluiting dreigt voor cafés met dronken gasten  (gelezen 6384 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Gepost op: 6 oktober 2013, 10:23:50
Sluiting dreigt voor cafés met dronken gasten
Horecaondernemingen waar handhavers een dronken gast aantreffen, kunnen met ingang van 1 november een week worden gesloten. 'We zijn vogelvrij verklaard.'.

De wet bestaat al vele jaren, maar het vooruitzicht dat de gemeente Amsterdam mannetjes op pad stuurt om er ook werkelijk op toe te zien dat die wordt nageleefd, bezorgt de hoofdstedelijke horeca een rolberoerte. Als cafés na 1 november mensen in huis hebben die in kennelijke staat verkeren, wacht ze een week sluiting.

Bij de tweede keer moeten ze een maand dicht en de derde keer is het met de zaak gedaan. Three strikes you're out is het leidende beginsel van de jongste Handhavingsstrategie Drank en Horeca, die kroegbazen als voorlopig hoogtepunt beschouwen van pogingen hun het leven en werken onmogelijk te maken.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 6 oktober 2013, 10:28:35
Dus over een poosje is er geen kroeg meer open ::)

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2 Gepost op: 6 oktober 2013, 10:38:09
Voor de overlast is het een goed streven..

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 6 oktober 2013, 10:44:06
Wordt een half jaartje hard werken en dan is het klaar. Hebben we ook geen overlast meer van de horeca.   ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

sylvester1986

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 6 oktober 2013, 10:49:39
Volgens mij willen ze sowieso cafés naar de ...... helpen. Hogere accijns/rookverbod en nu deze maatregel uit 1964 98uiye

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 6 oktober 2013, 10:50:30
Even zonder gekheid. Dit is natuurlijk absoluut geen doen. Dit zou betekenen dat als je als politie/handhaver met z'n alle een rondje doet langs de cafes/kroegen/disco's. De volgende dag de gehele horeca dicht is.

Gaat niet gebeuren. Is een doodsteek voor de horeca in Amsterdam, dus ik zie dit niet heel strak gehandhaafd worden.

sylvester1986

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 6 oktober 2013, 10:58:07
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1207517 date=1381049430
Even zonder gekheid. Dit is natuurlijk absoluut geen doen. Dit zou betekenen dat als je als politie/handhaver met z'n alle een rondje doet langs de cafes/kroegen/disco's. De volgende dag de gehele horeca dicht is.

Gaat niet gebeuren. Is een doodsteek voor de horeca in Amsterdam, dus ik zie dit niet heel strak gehandhaafd worden.
Dat begrijpen jij, ik en vele anderen, maar begrijpt de Amsterdamse politiek dit ook?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 6 oktober 2013, 12:19:31
Het is natuurlijk wél weer een extra stok achter de deur om bepaalde gelegenheden te sluiten...
Ik weet niet precies wat ze exact willen gaan doen, maar ook het alcoholverbod i.s.m de leeftijdsgrens en nu deze maatregel zou volgens mij ook wel eens kunnen wijzen op het aanpakken van gelegenheden die minderjarige dronken voeren. Meestal is het niet te bewijzen dat ze schenken aan minderjarigen...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 6 oktober 2013, 12:47:03
Wat een humor op de zondagochtend, dit verzin je zelf toch niet...  ;D ;D ;D

knarf1990

• Team Verkeer
  • Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 6 oktober 2013, 13:22:40
Dan had ik gister een sluiting van een café op m'n geweten!
--Niets is wat het lijkt--