Sluiting dreigt voor cafés met dronken gasten

Auteur Topic: Sluiting dreigt voor cafés met dronken gasten  (gelezen 6311 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #10 Gepost op: 6 oktober 2013, 14:20:55
Citaat van: knarf1990 link=msg=1207542 date=1381058560
Dan had ik gister een sluiting van een café op m'n geweten!
:D ;D +1
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #11 Gepost op: 6 oktober 2013, 14:50:35
Ik vind dit net zo'n onzalig idee als 'zwembaden waar natte mensen aangetroffen worden, kunnen rekenen op sluiting'.  ::)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #12 Gepost op: 6 oktober 2013, 15:23:20
Dronken, luidruchtig zijn en slopen (wat er vaak bij komt kijken) doe je maar thuis. Daar hebben veel minder last van je. Kunnen de cafés ook gewoon open blijven.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #13 Gepost op: 6 oktober 2013, 15:28:49
Citaat van: NikonDirk link=msg=1207555 date=1381065800
Dronken, luidruchtig zijn en slopen (wat er vaak bij komt kijken) doe je maar thuis. Daar hebben veel minder last van je. Kunnen de cafés ook gewoon open blijven.

Wat is het punt dat je hier wilt maken?

Je moet niet vergeten dat maar een handje vol van de duizenden mensen die wekelijks stappen daadwerkelijk echt problemen veroorzaakt, die raddraaiers kan je beter op een hele andere manier aanpakken. De meeste mensen komen lekker een biertje drinken en hebben een goede tijd. Daarnaast kijkt iedereen wel eens te diep in het glaasje of doet iets wat niet helemaal de schoonheidsprijs verdient. Ook voor die categorie mensen zijn er andere oplossingen en ideeën mogelijk dan zo'n politiek onzinverhaal als hierboven staat. O0


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #14 Gepost op: 6 oktober 2013, 15:46:05
Citaat van: -Joost- link=msg=1207556 date=1381066129
Wat is het punt dat je hier wilt maken?

Je moet niet vergeten dat maar een handje vol van de duizenden mensen die wekelijks stappen daadwerkelijk echt problemen veroorzaakt, die raddraaiers kan je beter op een hele andere manier aanpakken. De meeste mensen komen lekker een biertje drinken en hebben een goede tijd. Daarnaast kijkt iedereen wel eens te diep in het glaasje of doet iets wat niet helemaal de schoonheidsprijs verdient. Ook voor die categorie mensen zijn er andere oplossingen en ideeën mogelijk dan zo'n politiek onzinverhaal als hierboven staat. O0
"Punt maken", "onzin"? Hoe bedoel je?

Ik heb jaren vlak bij een supermarkt gewoond die op de route lag van een kroeg naar huis. Dan was je elke vrijdag- en zaterdagnacht wakker van de vlaggenmasten, bloembakken en bierflessen die over straat gingen. Om over het geschreeuw en de kotsplekken maar te zwijgen. En dat wekelijks. Erg fijn als dan om 05.30 je wekker gaat..

Zooi trappen doe je maar lekker in je eigen omgeving. Wie de schoen past...


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #15 Gepost op: 6 oktober 2013, 16:00:20
Citaat van: NikonDirk link=msg=1207558 date=1381067165
"Punt maken", "onzin"? Hoe bedoel je?

Ik heb jaren vlak bij een supermarkt gewoond die op de route lag van een kroeg naar huis. Dan was je elke vrijdag- en zaterdagnacht wakker van de vlaggenmasten, bloembakken en bierflessen die over straat gingen. Om over het geschreeuw en de kotsplekken maar te zwijgen. En dat wekelijks. Erg fijn als dan om 05.30 je wekker gaat..

Zooi trappen doe je maar lekker in je eigen omgeving. Wie de schoen past...

Niet iedere vandaal is dronken en niet iedere dronkeman is een vandaal.

Het gaat erom dat men in de beslotenheid van een café gaat bekijken wie er 'dronken' is en vervolgens wil men daar de waard voor straffen.

Wat is er mis met dronken? Behalve dat het de persoon hoofdpijn, problemen thuis etc. kan opleveren?

Zolang ie maar niet vervelend op straat is, zijn geliefden slaat, het huishoudgeld opmaakt aan drank, achter het stuur kruipt etc.

Zonder meer gaan lopen straffen omdat mensen iets teveel drinken is een ernstige manier van betutteling.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #16 Gepost op: 6 oktober 2013, 16:11:22
Zoals door dielangemotormuis al eerder gezegd is geloof ik nooit dat dit er zo door komt, en hoef je je volgens mij dan ook geen zorgen om te maken. Feit is wel dat raddraaiers op hun gedrag aangesproken moeten worden. Door de kroegbaas, maar ook door hun "vrienden" waar men mee op stap is.

En dan kunnen de café's gewoon open blijven..


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #17 Gepost op: 6 oktober 2013, 16:29:25
Citaat van: NikonDirk link=msg=1207561 date=1381068682
Zoals door dielangemotormuis al eerder gezegd is geloof ik nooit dat dit er zo door komt, en hoef je je volgens mij dan ook geen zorgen om te maken. Feit is wel dat raddraaiers op hun gedrag aangesproken moeten worden. Door de kroegbaas, maar ook door hun "vrienden" waar men mee op stap is.

En dan kunnen de café's gewoon open blijven..

Nadeel is dat die vandalen zich over het algemeen manifesteren lang nadat ze het café hebben verlaten.

Deze maatregel is echter gericht op mensen die zich nog in de horecagelegenheid bevinden.

Je krijgt dan dat de kroegbaas wordt aangepakt omdat Ome Jan wellicht een glaasje jenever teveel op heeft. Terwijl Ome Jan eigenlijk geen vlieg (of autoruit, of gestalde fiets, of straatmeubilair etc.) kwaad doet, ook niet als ie meer gedronken heeft dan ie eigenlijk zou moeten.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #18 Gepost op: 6 oktober 2013, 16:38:49
80% van de personen die té veel onder invloed zijn van alcohol op feesten zijn meisjes die te weinig hebben gegeten, hun grenzen niet kennen en verder geen vlieg kwaad doen. Gelukkig nemen steeds meer managers hun verantwoordelijkheid door deze meiden niet zomaar op straat te zetten maar achter de schermen op te vangen.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #19 Gepost op: 6 oktober 2013, 16:41:26
Zwart / wit uitvoeren van deze regel, die ouder is dan ik ben, is wel erg kort door de bocht.

Toch zie ik hier wel een positieve kant aan omdat het de kroegbaas c.q. diens medewerkers een extra boost geeft om de bezoekers nog beter in de gaten te houden waar het de "kennelijke staat" betreft. Ik denk dan vooral in het toegang weigeren tot de gelegenheid als de bezoeker reeds in kennelijke staat verkeerd.
Ik zie het daarom meer als een verlengstuk van de bijvoorbeeld de spreuk "denk aan onze buurtjes, ook in de kleine uurtjes"
Voorkomen dat iemand zich klem zuipt kun je moeilijk maar er zijn genoeg kroegen e.d. waar je mensen laveloos aan de bar ziet hangen met als het even kan nog een verse pot bier voor hun neus. De regel in een dergelijk geval toepassen vind ik niet overdreven, de barkeeper ziet dit persoon tenslotte ook en had in een eerder stadium kunnen weigeren nog te tappen voor de bewuste gast, iets wat hij ook verplicht is zover ik weet.

Voor handhaving is het dus net hoe hoog je de alcoholische lat wenst te leggen en daar zit m.i. het grootste gevaar want als de controleur met het verkeerde been uit bed gestapt is zal de grens waarschijnlijk lager liggen dan bij een mooi zonnetje en voor vertrek nog een stevige vrijpartij.

Hoe dan ook vandalen vernielen andermans spullen toch wel ook als ze nuchter zijn dat ga je er in elk geval niet mee voorkomen
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend