Nieuw boek: Gevorderde Eerste Hulp

Auteur Topic: Nieuw boek: Gevorderde Eerste Hulp  (gelezen 8301 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

PdR

• Junior gebruiker
  • **
    • Eerste Hulp Wiki
Gepost op: 9 oktober 2013, 18:19:26
Eind oktober komt er een nieuw boek uit voor eerstehulpverleners: Gevorderde Eerste Hulp. Bij deze het persbericht:

Gevorderde Eerste Hulp, hèt boek voor gediplomeerde EHBO- en BHV-ers.

Met het behalen van het diploma Eerste Hulp houdt het voor veel eerstehulpverleners en bedrijfshulpverleners niet op. Ze willen zich verder verdiepen in velerlei onderwerpen waarmee zij in de praktijk te maken hebben. Dat kan evenementenhulpverlening zijn, maar ook specifieke bedrijfsomgevingen waarbij een verhoogd risico op het optreden van incidenten aanwezig is. Gevorderde Eerste Hulp is de nieuwe uitgave die verdieping biedt voor eerstehulpverleners die meer dan alleen incidenteel hulpverlenen.

Gevorderde Eerste Hulp is een moderne uitgave die voorziet in de vraag van veel eerstehulpverleners en instructeurs naar een actueel herhalings- en verdiepingsboek. Deze uitgave biedt verdieping in bestaande thema’s en verbreding met nieuwe onderwerpen. Het boek is gebaseerd op de ABCDE-methodiek en geeft daarmee de eerstehulpverlener en bedrijfshulpverlener een gestructureerde methode voor de benadering van (ongevals)slachtoffers. De vitale functies worden in logische volgorde beoordeeld: ‘treat first what kills first’. Er is ruimschoots aandacht voor onwelwordingen en ongevallen. Voor de evenementenhulpverlener zijn er vele waardevolle tips over de inzet op evenementen en de omgang met slachtoffers die Alcohol&Drugs gebruikt hebben. De Eerste Hulp sluit met dit boek nog beter aan op de professionele hulpverlening.
Gevorderde Eerste Hulp kwam tot stand na een unieke samenwerking tussen Pim de Ruijter (arts en instructeur Eerste Hulp) en een deskundige redactieraad waarin Het Oranje Kruis, de KNV EHBO en diverse professionals uit het veld deelnamen.

Het boek verschijnt eind oktober bij EduPlaza en is ook te verkrijgen bij Het Oranje Kruis, KNV EHBO en de boekhandel, voor de prijs van euro 19,95 (incl. BTW).

Meer informatie is ook te vinden op de Facebookpagina Gevorderde Eerste Hulp: http://www.facebook.com/GevorderdeEersteHulp

Auteur Gevorderde Eerste Hulp, Eerste Hulp Wiki, Veldnorm Evenementenzorg

helm

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 9 oktober 2013, 19:40:41
Hallo Pim, is dit de boekvorm van je http://www.eerstehulpwiki.nl/?

PdR

• Junior gebruiker
  • **
    • Eerste Hulp Wiki
Reactie #2 Gepost op: 9 oktober 2013, 19:57:52
Dag René,

Nee, Gevorderde Eerste Hulp is geheel nieuw geschreven en aangepast op de doelgroep. Er zijn een aantal nieuwe onderwerpen die niet op Eerste Hulp Wiki staan. Daarnaast zijn er nieuwe beelden en instructies gemaakt voor het boek. Dus zeker geen papieren versie van Eerste Hulp Wiki :).

helm

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 10 oktober 2013, 11:23:12
Ik heb het boek niet gelezen maar wel wat dingen op je facebook gezien.
Wat ik zo zie is het een aardig stapje in de richting zoals wij bij NedCert sinds 2000 de basis EHBO'er opleiden.
En die ontwikkeling vind ik positief. En dat werd natuurlijk ook hoog tijd. Ik zie wel veel plaatjes waarbij een hulpverlener bij een ongeval naast het slachtoffer zit. Dat is bij ons een doodzonde.

Pim, waar komt de term porles vandaan?

PdR

• Junior gebruiker
  • **
    • Eerste Hulp Wiki
Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2013, 11:46:19

PdR

• Junior gebruiker
  • **
    • Eerste Hulp Wiki
Reactie #5 Gepost op: 22 oktober 2013, 11:17:46
Gevorderde Eerste Hulp komt op 31 oktober uit! Nu al te reserveren bij onder andere bol.com, ehbo.nl en bij de uitgeverij EduPlaza. Op bol.com is al de inhoudsopgave te raadplegen.

Auteur: Pim de Ruijter
Uitgeverij: EduPlaza
Aantal pagina's: 240
Prijs: 19,95 euro
ISBN: 978-94-91838-01-9
Verschijningsdatum: 31 oktober 2013

Kijk ook eens op de Gevorderde Eerste Hulp Facebook pagina!

PdR

• Junior gebruiker
  • **
    • Eerste Hulp Wiki
Reactie #6 Gepost op: 5 november 2013, 08:49:21
Gevorderde Eerste Hulp is inmiddels te koop en lijkt nu ook overal leverbaar te zijn. Inmiddels is ook de bijbehorende website in de lucht, waar men onder andere feedback kan geven over het boek. In de toekomst is daar ook aanvullend lesmateriaal te vinden. We horen graag wat jullie er van vinden!

De website: http://www.gevorderdeeerstehulp.nl

beantsje

• Baco/EHBO'er TT-circuit, LOTUS
  • Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 1 december 2013, 14:01:16
Ik heb het boek net binnen en ben er blij mee. Ik zou alleen heel graag de beschreven handelingen ook in de praktijk willen leren. Is een boek zonder cursus wel zo zinvol? Of moet ik mijn eigen EHBO instructeur vragen om ook dingen hieruit te behandelen?

Draco

• Anesthesioloog i.o.
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #8 Gepost op: 6 maart 2014, 11:59:05
Heb het pakketje met het boek net uit de brievenbus gehaald. Zover ik het nu doorgebladerd heb ziet het er uit als een erg nuttig boek. Het gaat precies verder waar de normale ehbo-boekjes en standaard EHBO cursus stoppen. Het is echt geschreven voor mensen die de basis-ehbo kennen en bijvoorbeeld als EHBO'er ingezet willen worden. Het boek legt o.a. de ABCDE methodiek uit, uitgebreide uitleg over verschillende vormen van onwel-wording, goede uitleg over verschijnselen van de verschillende drugs en alcohol intoxicaties. Ook is er uitleg over inzet van EHBO op evenmenten: o.a. hoe dat georganiseerd kan worden, mogelijke taakverdeling,  communicatie,  triage, inrichten van een hulppost, ehbo bij dance-feesten. En er is goede uitleg over samenwerking met hulpdiensten en vooral met ambulance: o.a. hoe zij een ongevalslocatie benaderen en bijv. hoe je een broeder kan helpen met het uitvoeren van een log-roll.

Kortom een nuttig boek voor iedereen die echt wat wil doen met zijn EHBO cursus, zoals evenementen EHBO

PdR

• Junior gebruiker
  • **
    • Eerste Hulp Wiki
Reactie #9 Gepost op: 15 juni 2014, 09:38:32
Inmiddels is 'Gevorderde Eerste Hulp' aan zijn derde oplage toe. Aan de hand van de feedback die we hebben gekregen is deze oplage gereviseerd, iedereen die geholpen heeft: veel dank! De derde oplage is te herkennen aan het gekleurde logo van Eduplaza op de rug en in de colofon. Volgende week wordt via de Facebook pagina een overzicht van alle wijzigingen ten opzichte van de voorgaande oplages gepubliceerd. Daarnaast wordt de laatste hand gelegd aan de eerste versie van de instructeurshandleiding.

Website: http://www.gevorderdeeerstehulp.nl
Facebook: http://www.facebook.com/GevorderdeEersteHulp