Wel gezien de foto, waarin RB Blaricum viking overlevingspakken draagt.. zal rescue zwemmen en onderwater duiken wel niet tot de opzet behoren.
Maar is het gewoon eigen veiligheid neem ik aan ....
Peter, wat betreft "het water kan er onvoldoende door.." wat bedoel je daar exact mee?
Wat is het nut dat de waterdoorlatendheid goed moet zijn?
Waarom gebruik je altijd Engelse termen terwijl er ook Nederlandse woorden voor zijn ( of niet ?)
ik neem aan dat MOB= man over board...
Verder wel interesant onderwerp, persoonlijk zie ik het wel van komen dat het in de toekomst bij de standaard uitrusting van brigadeboten kan gaan horen..
Ik gebruik soms engelse termen, omdat er anders een verwarring is met de redned-termonoligie.. (in dit voorbeeld dan) , Een rescue-swimmer in Swiftwater Rescue (Snelstromend, kolkend water) is wat anders dan iemand die kan reddend zwemmen..
Naast een Rol in een (Rescue)team heeft zo'n persoon andere taken en functies en methoden en technieken beschikbaar, dan dat een KNBRD opgeleid persoon.
Het is een andere filosie van redden..
Het nut van water doorlatend van een helm is om te voorkomen dat je hoofd elke kant word opgeslagen, zeker in swift water rescue situaties..
Verder zal het water je helm snel moeten kunnen verlaten.
De Helm die wij zoeken is niet alleen een Man of Board Helm, maar een rescueswimmer helm.
Ik ben trouwens een voorstander losse googles ipv een gelaatscherm.