Mijn melding :
p2kflex
17:11:37 13-10-13 | GROUP-1 | PRIO 2 Stormschade Flat Savelsbos Savelsbos 10 ZT 5230 2716HA |
1500004 | BRW Haaglanden (Monitorcode) |
1500391 | BRW Haaglanden (Zoetermeer-Stadshart - Kazernealarm) |
1500526 | BRW Haaglanden (Zoetermeer-Stadshart - Lichtkrant) |
Recentelijk is daar een nieuwe CV installatie geplaatst en de bijbehorende (eveneens nieuwe) schoorsteen van een paar meter lang hing op half 7, elf verdiepingen hoog en die stond een paar dagen geleden toch echt nog kaarsrecht. Meteen 112 gebeld, het was nogal druk (duh...) maar ze zouden gaan kijken zodra ze tijd hadden. Melding ging er echter na een minuut al uit, 10 minuten later stonden ze op het dak. Best snel, voor een prio 2 tijdens zulke drukte. Uiteindelijk zijn ze toch dik een half uur bezig geweest om hem recht te krijgen en vermoedelijk provisorisch te zekeren (kon ik niet goed zien op afstand).
Ben toch wel benieuwd, kan een interessante discussie worden... Stel nu dat zo'n ding alsnog naar beneden komt zetten, in hoeverre kan de brandweer na hun bemoeienis dan aansprakelijk worden gesteld? Die verzekeringsmaatschappijen van tegenwoordig zullen dat ook wel interessant vinden denk ik.