Machinisten woedend over reclamespotje Donorstichting

Auteur Topic: Machinisten woedend over reclamespotje Donorstichting  (gelezen 11998 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Mattijs

• Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 14 oktober 2013, 12:23:21
Ik vind dit een zeer ongelukkig filmpje van de Donorcampagne. Begrijp de boosheid van de machinisten dan ook volledig.
Dit geeft precies het tegenovergestelde beeld van de campagne Knalrood.

Het geeft bij mij persoonlijk ook het gevoel dat minister Schippers niet in staat is zich in te leven in de beleving van anderen. Temeer naar de uitzending van (volgens mij) Een vandaag, over de vebreding van de A15 en de al 22 jaar durende onzekerheid van enkele woningbezitters op het beoogde traject.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV

jeffrey010

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 14 oktober 2013, 14:11:49
Aan de andere kant is dit filmpje nu zo in het nieuws, dat de boodschap wel goed in de spotlight komt!! ;)
Met Vriendelijke Groet.....

whyllum

• BM, OW, BOT
  • Forum gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 14 oktober 2013, 16:45:45
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1209738 date=1381752709
Aan de andere kant is dit filmpje nu zo in het nieuws, dat de boodschap wel goed in de spotlight komt!! ;)
Mijn dochter van 14 heeft het filmpje ook gezien, en haar eerste (godzijdank duidelijk sarcastische) commentaar was 'Zie je wel pap, je mag best nog effe snel doortrappen als de spoorbomen dalen.

Enkele jaren geleden was er kennelijk een periode dat de spoorbomen onderweg naar haar school wel eens weigerden om terug omhoog te komen, en piepte zij er tussendoor. 'Ik kijk heus wel uit pap'. In diezelfde periode kregen wij een melding TIS3.1 Moet ik uitleggen hoe ik me op dat moment voelde???

Ik heb geen goed woord voor over voor het filmpje. Niet als burger, niet als vader en niet als hulpverlener.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #13 Gepost op: 14 oktober 2013, 16:50:05
Citaat van: whyllum link=msg=1209795 date=1381761945
Mijn dochter van 14 heeft het filmpje ook gezien, en haar eerste (godzijdank duidelijk sarcastische) commentaar was 'Zie je wel pap, je mag best nog effe snel doortrappen als de spoorbomen dalen.

Enkele jaren geleden was er kennelijk een periode dat de spoorbomen onderweg naar haar school wel eens weigerden om terug omhoog te komen, en piepte zij er tussendoor. 'Ik kijk heus wel uit pap'. In diezelfde periode kregen wij een melding TIS3.1 Moet ik uitleggen hoe ik me op dat moment voelde???

Ik heb geen goed woord voor over voor het filmpje. Niet als burger, niet als vader en niet als hulpverlener.
Ik kan me er iets bij voorstellen :-X

Dit filmpje is inderdaad waardeloos. Prorail doet er alles aan om het even snel oversteken van een spoorwegovergang te verminderen, en nu krijgen we dit soort filmpjes. En dan hebben we een minister Schippers die ook nog eens achter dit filmpje durft te gaan staan. En meent dat we dit filmpje niet te letterlijk moeten nemen. Vertel dat eens aan kinderen... :-X

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #14 Gepost op: 14 oktober 2013, 17:18:43
Het is toch niet voor te stellen dat de overheid dit soort filmpjes promoot.
Toen ik dit filmpje voor het eerst zag kon ik het me niet voorstellen voor welke instantie dit kon zijn, ik was onaangenaam verrast toen ik zag dat het een filmpje van de overheid was!!
Dit kan echt niet, en als mevrouw schippers achter dit filmpje staat dan weet ik niet helemaal zeker of ze wel eens tv kijkt en naar andere mensen luistert. Erg jammer dit!
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 14 oktober 2013, 19:03:30
Ik vind het filmpje inderdaad ook niet kunnen en zou wat mij betreft niet meer uitgezonden mogen worden.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #16 Gepost op: 14 oktober 2013, 21:07:16
Ik twijfel in hoeverre mensen na het zien van deze video beïnvloed worden om onder het spoor door te lopen. Ik denk dat het namelijk meer een geduldskwestie is en een gebrek aan gevareninzicht in plaats van meeloopgedrag (Leuke woordspeling  :) )

Ondanks dat zie ik echter ook niet de toegevoegde waarde van het shotje in deze video. Ik heb niet het gevoel dat 't een statement maakt, en daar waar dat wel gebeurd zie ik nog duizenden andere ideeën waarmee je zonder dit soort problematiek een verhaal kunt verwoorden. Het doneren van organen heeft immers ook verder geen enkele verbintenis meet het lopen over gesloten overgangen.

Ik zie het verhaal dan ook meer als een gebrek aan creativiteit. Iedereen weet namelijk wel dat dit niet gewenst is, en dat iedereen 't probeert te voorkomen. Daar moet je als stichting, minister of reclameproducent geen tegengestelde aandacht aan willen geven, hoe grappig, leuk of pakkend ook. Het had de reclamemaker gesiert als hij een half uurtje meer tijd had genomen en een beter idee had bedacht.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Traindriver

• Machinist op de trein
  • Junior gebruiker
  • **
  • Do or do not, there is no try! ( Yoda )
Reactie #17 Gepost op: 15 oktober 2013, 02:50:52
Beste mensen, als machinist op het Nederlandse spoor ben ik een van de mensen die aan de noodklok heeft gehangen.
Ik heb een klacht ingediend bij de reclame code commissie EN de website achter het spotje, deze mensen hebben mijn klacht doorgestuurd naar het verantwoordelijke ministerie.
Een collega van mij is naar de media gestapt toen bleek dat de reclame code commissie ruim 10 dagen na het indienen avn de klachten pas er met spoed over is gaan vergaderen!
Ik heb een antwoord van de reclame code commissie van 09-10-2013. ( de FNV heeft pas op 11-10-2013 aktie ondernomen toen de zittings datum al bekend was! )
Ondertussen zijn er op diverse facebook pagina's en fora heftige reaktie's gekomen van en door machinisten die meerdere keren in hun cariere dit soort zaken hebben mee gemaakt.

Zelf rij ik nu zo'n 20 jaar treinen, hiervoor heb ik een groen pak aan gehad ...
Zelf heb ik in deze 20 jaar meerdere incidenten gehad op overwegen, waaronder 1x een auto 2x een zelfmoord en 1x een trimmer en 1x een wielrenner waarbij  de wielrenner en trimmer net voor mijn trein konden wegduiken.

Jullie zullen snappen dat dit soort spotjes door de overheid zeek kwaad bloed zetten bij mij en diverse collega's!   stel je voor dat de hardloper in dit spotje voor een aanstormende ambulance oversteekt, ik ga er dan van uit dat dit complete forum op zijn kop staat ( en ik doe mee ! )  
De reactie van de minister dat ze het een "prikkelend spotje"vind heeft naar mijn weten minimaal 1 collega doen besluiten zich ziek te melden omdat zijn emmer vol is ( deze man heeft de afgelopen jaren bovengemiddeld veel mee gemaakt.
Ook heb ik signalen van een andere collega machinist die binnen de spoor wereld aan het zoeken is naar ander werk, deze persoon heeft in 1 dienst 2 dodelijke ongevallen meegemaakt in Alphen......
Kortom, dit spotje kan en mag niet uitgezonden worden en de reactie van de minister schoffeert het complete machinisten corps wat in Nederland bevoegd is ...

Traindriver

• Machinist op de trein
  • Junior gebruiker
  • **
  • Do or do not, there is no try! ( Yoda )
Reactie #18 Gepost op: 15 oktober 2013, 03:01:58

Copy van de brief van de reclame code commissie

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #19 Gepost op: 15 oktober 2013, 05:45:22
@Traindriver

100% met je eens.
Eens en te meer het bewijs dat deze regering volledig losgeslagen is in hun hele beleid, beslissingen en handelen.
Volgens mij zijn ze de wanhoop nabij.

Toen ik het spotje zag was mijn eerste gedachte ook "Hoe kun je zoiets bedenken?!!".
Eigenlijk zou je een tegenoffensief moeten bedenken. Posters uitbrengen met de vraag: "Ga jij het winnen van een trein?"
Maar nog beter is natuurlijk om het spotje van TV te krijgen.

Ik sta achter jullie en als jullie ergens een website openen voor steunbetuiging om dit spotje weg te krijgen dan zal ik tekenen.

Hoe verzinnen ze het!!!
Heerlijk, zo'n minister die nadenkt over de mogelijke gevolgen van zo'n spotje. (NOT)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.