4) Hogere standaarden kwa materieel standaard in Nederland de TS is vergelijkbaar met HTLF of wel Hilfeleistungstanklöschfahrzeug in Duitsland is KLF = vergelijkbaar met PM met MSD/MSA in Nederland.
De huidige voertuigen die vallen onder de noemer TSF (duits) KLF (zuidduits / oostenrijks) kun je rustig vergelijken met de nederlandse SIV waarbij de voertuigen van de buren meer uitgebreid zijn. Ik durf zelfs te stellen dat wanneer ik naar de paklijsten van mijn KLF kijk een PM met MSD / MSA daar ver achter blijft.
Dat doet verder niet af in het verhaal maar er zijn zeker andere vergelijken mogelijk die de werkelijkheid beter benaderen.
Als leek denk ik dat we best wat meer mogen kijken naar de afschrijving van onze voertuigen (vooral TS-en) die gaan bij de buren jaren langer (tot soms 2x zolang) mee en die zijn echt niet minder geschikt voor actieve dienst anders had men ze wel opgeruimd.
Hier zie je voertuigen vervangen worden die vervolgens in het buitenland (zelfs bij de duitsers) nog zeker een nederlands leven mee gaan en waarom niet, TS-er rijden nu eenmaal gewoon geen ton op jaar basis maar wellicht een enorme afstand van 7000 km ??
Dus met een tellerstand van wellicht ergens rond de ton gaan ze de laan uit... komen ze net lekker opgang
en de buren lachen wel, daar wordt een TS opeens de helft goedkoper..
Als je die lijk ook doortrek met bijvoorbeeld een RV.... en zeker een HA dan valt er een hoop minder uit te geven, krimp dan ook omgekeerde piramide en de brandweer zorg kan volgens mij een stuk goedkoper maar daarmee zeker niet minder doeltreffend / vakkundig