Sluiting brandweerpost Diever

Auteur Topic: Sluiting brandweerpost Diever  (gelezen 67252 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Blauwe-motormuis

• Senior gebruiker
Reactie #130 Gepost op: 31 december 2013, 12:32:40
Citaat van: HJ94 link=msg=1232717 date=1388489058
Hoewel oud-postcommandant Biemolt aanvankelijk dacht dat de verdwijning van de wagens een wraakactie was, vermoedt hij inmiddels dat sprake is van een oudejaarsstunt.
Bron: http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/brandweerautos-kazerne-diever-verdwenen#.UsKYwyBrcoA.twitter

Nabij Diever ligt het dorpje Zorgvlied met de oudejaarsvereniging "Tiet Zat" (http://www.tiedzat.nl/home.html), volgens mij valt Zorgvlied ook onder het oude gebied van brandweer Diever. Ik denk dat de weggenomen brandweervoertuigen daar vanavond opduiken!

amb

• Forum gebruiker
  • wat moet dat moet
Reactie #131 Gepost op: 1 januari 2014, 01:38:37
vanavond en nacht extra politie controle bij de ontmantelde brandweer garage

amb

• Forum gebruiker
  • wat moet dat moet
Reactie #132 Gepost op: 1 januari 2014, 11:16:26
De Auto `s zijn weer tercht het was zoals hier verwacht het buitendorp  Zorgvlied die ze opgehaald had
Zorgvlied is het buitendorp met de langste aanrijd tijd en ze voelen zich daar behoorlijk gena....

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/brandweerwagens-diever-onderdeel-oudejaarsstunt-zorgvlied

amb

• Forum gebruiker
  • wat moet dat moet

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #134 Gepost op: 3 januari 2014, 00:26:49
Brandweerwagens Diever onderdeel oudejaarsstunt Zorgvlied
Brandweerwagens Diever onderdeel oudejaarsstunt Zorgvlied
rtvdrenthe
Gepubliceerd op 1 jan 2014
Citaat
De twee brandweerauto's van de post in Diever zijn meegenomen door oudejaarsvereniging Tied Zat uit Zorgvlied. De club onthulde de wagens afgelopen nacht tijdens het nieuwsjaarsfeest.
Samen sterk in de hulpverlening!

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #135 Gepost op: 5 mei 2014, 16:55:38
Afgelopen week ben ik een weekje op vakantie geweest naar Dwingeloo, en ik ben toen ook eens richting Diever gereden. En ik schrok toen ik zag dat ik daar welgeteld een kleine 5a8 minuten later het dorp binnen reed vanuit Dwingeloo, met de normaal toegestane snelheid. Dat is niet zo heul erg veul tijd. Zeker niet als je bedenkt dat de brandweer Dwingeloo een mooie redelijk nieuwe post heeft aan de doorgaande weg (N855 de weg tussen Diever en de A28)
Maar ik heb ook gezien dat er het nodige aan (grote) gebouwen staan met rieten daken. En er de nodige natuurschoon te vinden is, wat zeer kwetsbaar is in zeer droge periodes. Blijft erg lastig dit verhaal, zeker als je bij de brw Diever hebt gezeten. :-\

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #136 Gepost op: 17 juni 2014, 12:11:05
Citaat van: Peter71 link=msg=1265026 date=1399301738
Afgelopen week ben ik een weekje op vakantie geweest naar Dwingeloo, en ik ben toen ook eens richting Diever gereden. En ik schrok toen ik zag dat ik daar welgeteld een kleine 5a8 minuten later het dorp binnen reed vanuit Dwingeloo, met de normaal toegestane snelheid. Dat is niet zo heul erg veul tijd. Zeker niet als je bedenkt dat de brandweer Dwingeloo een mooie redelijk nieuwe post heeft aan de doorgaande weg (N855 de weg tussen Diever en de A28)
Maar ik heb ook gezien dat er het nodige aan (grote) gebouwen staan met rieten daken. En er de nodige natuurschoon te vinden is, wat zeer kwetsbaar is in zeer droge periodes. Blijft erg lastig dit verhaal, zeker als je bij de brw Diever hebt gezeten. :-\
Nu gaat de aanrijtijd discussie toch ook over de woningen/gebouwen die tov Dwingeloo achter Diever liggen.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #137 Gepost op: 17 juni 2014, 22:46:00
Citaat van: JJ75 link=msg=1277547 date=1402999865
Nu gaat de aanrijtijd discussie toch ook over de woningen/gebouwen die tov Dwingeloo achter Diever liggen.
Die kant is voor de post Vledder ;)

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #138 Gepost op: 17 juni 2014, 22:52:27
Citaat van: Peter71 link=msg=1265026 date=1399301738

Tsja, als ik over 2014 kijk dan zijn er welgeteld 7 uitrukken geweest binnen de gemeente Diever, waarvan 5x OMS, 1x HV/beknelling en 1x stormschade. De aanrijtijd kan dan wel langer zijn, maar om nu voor iets meer dan 1 melding per maand een post open te houden, dat mag nogal wat kosten...

amb

• Forum gebruiker
  • wat moet dat moet
Reactie #139 Gepost op: 18 juni 2014, 10:15:42
Raar dat voor de sluiting er meestal wel 3 - 5 OMS in de week waren
wat is er veranderd ????