Ik heb zo een vermoeden dat de beruchte brug toch wel erg vaak dicht is om de aanrijtijden van Dwingeloo binnen de perken te houden. Laat je Vledder mee rijden is in ieder geval 1 post op tijd in Diever, zeker omdat de 2 incidenten die je hier zelf plaatst redelijk in het midden ligt ten opzichte van Vledder of Dwingeloo. Maar je hebt gelijk, je besparingen zijn weg, ook omdat beide posten toch gewoon opkomen en in eerste instantie allebei uit zullen rukken. En dan geld het regeltje, de post die er als eerste is heeft de klus.
Die brug zou inderdaad kunnen. Misschien een idee voor de MkNN om ook die brug van een P2000 pager te voorzien zodat hij dicht blijft bij een naderend hulpverleningsvoertuig.
In Friesland en Groningen krijgt vrijwel iedere brug op die manier een seintje. Aangezien Drenthe via dezelfde meldkamer aangestuurd wordt, snap ik niet dat hun dat niet doen.
Of het moet te maken hebben met onbemande bruggen, dan heeft een pager geen zin, maar volgens mij is die bij Dieverbrug nog wel bemand.