En daarom zei ik dus ook "klinkt nogal cru". Zo werkt het nu eenmaal. Diever of niet, ook in andere delen van het land. Dat is nu eenmaal een onderdeel van een risico-analyse. Als je recht naast een brandweerkazerne woont hoef je ook niet per definitie de brandweer altijd binnen enkele minuten op de stoep te hebben staan.
Je wilt lekker rustig, landelijk wonen, kiest ervoor om voor de grote boodschappen (winkelen) naar een grotere stad te moeten reizen, want grote winkelcentra heb je over het algemeen niet in kleine dorpen. Maar wel verwachten dat de brandweer snel op de stoep staat. Volgens mij is dat ook iets wat je met enig gezond verstand zou moeten kunnen verwachten als je landelijk gaat wonen.
Ik kan een parallel trekken met een brandweerkazerne in mijn eigen omgeving die allerminst rendabel is en op termijn echt wel een keer gaat sluiten. Tegen die tijd zal de hulp van "iets" verder moeten komen maar die hulp is wel gekazerneerd, rukt sneller uit en voor die handvol prio 1 meldingen op jaarbasis is zo'n keuze op een gegeven moment snel genoeg gemaakt