Sluiting brandweerpost Diever

Auteur Topic: Sluiting brandweerpost Diever  (gelezen 67256 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

amb

• Forum gebruiker
  • wat moet dat moet
Reactie #170 Gepost op: 13 maart 2015, 21:23:14
Van middag toch wel even een raar gevoel
alle korpsen en omliggende waren uitgerukt naar veenhuizen
dus totaal geen dekking hier in gem Westerveld
 Vledder -Havelte -Dwingeloo - Smilde en  Ruinen
enz enz waren op pad
Raar

sylvester1986

• Gast
Reactie #171 Gepost op: 13 maart 2015, 21:27:29
Meppel was toch in Dwingeloo?
p2kflex
16:46:50 13-03-15GROUP-1OPKOMEN GEBIEDSHERBEZETTING NAAR KAZERNE DWINGELOO
0501218BRW Drenthe (Meppel) (Besturing Kazerne)
0501201BRW Drenthe (Meppel) (Blusploeg B1)
0501209BRW Drenthe (Meppel) (Blusploeg B2)
0502728BRW Drenthe (Meppel) (TS 9231)

amb

• Forum gebruiker
  • wat moet dat moet
Reactie #172 Gepost op: 13 maart 2015, 21:33:42
oke sorry had ik dat even gemist

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #173 Gepost op: 13 maart 2015, 21:35:44
Citaat van: amb link=msg=1337107 date=1426278194
enz enz waren op pad
Raar

Ik had even twee tellen nodig om deze cryptische omschrijving te ontcijferen.
Maar goed, had post Diever nog bemand geweest...dan was die vast en zeker (aanname) ook ingezet.
De regiodekking had inderdaad beter gekund. Ook op het Friese gedeelte waren in de gemeente rondom Oosterwolde, Haulerwijk en Appelscha leeg getrokken.

Het korps uit Meppel is inderdaad verzocht om in de regio tijdelijk waar te nemen.

Kortom, ja de regiodekking was nihil maar of korps Diever daar verschil in had gemaakt betwijfel ik.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #174 Gepost op: 14 maart 2015, 10:22:02
Het had in dit geval geen bal uitgemaakt. Had dan bv brandweer Diever gewoon binnen gebleven of Dwingeloo had je hetzelfde plaatje gehad wat nu is gemaakt door brandweer Meppel op de post Dwingeloo neer te zetten. Het plaatje had hetzelfde eruit gezien.

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #175 Gepost op: 14 maart 2015, 13:35:36
Citaat van: amb link=msg=1337107 date=1426278194
enz enz waren op pad
Raar

Gemeente westerveld word wel omringd door grote gemeentes zoals meppel..hoogeveen..beilen..assen.....dus altijd genoeg capaciteit voorhanden bij volgende meldingen....

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #176 Gepost op: 14 maart 2015, 13:49:45
Citaat van: Pleegje_ link=msg=1337184 date=1426336536
Gemeente westerveld word wel omringd door grote gemeentes zoals meppel..hoogeveen..beilen..assen.....dus altijd genoeg capaciteit voorhanden bij volgende meldingen....
Maar kunnen die eenheden ook voldoende snel ter plaatse zijn .......  ? ???

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #177 Gepost op: 14 maart 2015, 14:43:42
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1337185 date=1426337385
Maar kunnen die eenheden ook voldoende snel ter plaatse zijn .......  ? ???

Dat hoeft niet perse, als het aantal meldingen onder een bepaalde grens ligt dan is het structureel te laat komen in een bepaald gebied een ingecalculeerd risico. Klinkt nogal cru, maar zo werkt het wel. Als 1 op de 1000 meldingen in dat gebied is dan is die 0,1% een deel van de meldingen waarbij de brandweer te laat 'mag' komen, ongeacht of dat steeds in dezelfde gebieden is.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #178 Gepost op: 14 maart 2015, 15:43:16
Citaat van: Hunter link=msg=1337187 date=1426340622
Dat hoeft niet perse, als het aantal meldingen onder een bepaalde grens ligt dan is het structureel te laat komen in een bepaald gebied een ingecalculeerd risico. Klinkt nogal cru, maar zo werkt het wel. Als 1 op de 1000 meldingen in dat gebied is dan is die 0,1% een deel van de meldingen waarbij de brandweer te laat 'mag' komen, ongeacht of dat steeds in dezelfde gebieden is.

Ik denk dat Firefighter1970 vooral bedoeld of het maatschappelijk gezien snel genoeg is. De meeste brandweermannen hechten daar meer waarde aan dan wat op een aantal formulieren van te voren is vastgesteld.

Het is ook niet een goed verweer als je aan komt bij een uitgebrande woning omdat je 40 minuten onderweg was. 'Ja sorry meneer, ik begrijp uw woede. Maar dit wetsartikel verteld mij dat u in de 0,1% valt welke wettelijk gezien...'

No offense verder hoor. Ik begrijp je post verder wel.  ;)
De tijden waar de brandweer graag mee redeneert als men een post wil openhouden, worden ook gebruikt om ze te sluiten. Zo werkt de maatschappij, maar veel mensen kunnen daar niet altijd goed tegen. Ik zal eerlijk zijn dat ik dat ook niet kan.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #179 Gepost op: 14 maart 2015, 15:51:38
En daarom zei ik dus ook "klinkt nogal cru". Zo werkt het nu eenmaal. Diever of niet, ook in andere delen van het land. Dat is nu eenmaal een onderdeel van een risico-analyse. Als je recht naast een brandweerkazerne woont hoef je ook niet per definitie de brandweer altijd binnen enkele minuten op de stoep te hebben staan.

Je wilt lekker rustig, landelijk wonen, kiest ervoor om voor de grote boodschappen (winkelen) naar een grotere stad te moeten reizen, want grote winkelcentra heb je over het algemeen niet in kleine dorpen. Maar wel verwachten dat de brandweer snel op de stoep staat. Volgens mij is dat ook iets wat je met enig gezond verstand zou moeten kunnen verwachten als je landelijk gaat wonen.

Ik kan een parallel trekken met een brandweerkazerne in mijn eigen omgeving die allerminst rendabel is en op termijn echt wel een keer gaat sluiten. Tegen die tijd zal de hulp van "iets" verder moeten komen maar die hulp is wel gekazerneerd, rukt sneller uit en voor die handvol prio 1 meldingen op jaarbasis is zo'n keuze op een gegeven moment snel genoeg gemaakt ;)