Ik vraag mij ook af wat het blijven van deze post is.Je moet wel even kijken naar het geld wat men zowieso voor die Tankautospuit al kwijt is.Ook een hoop geld.Als men het er niet mee eens is dan zou ik de verzekerings maatschappijen inschakelen om door deze het tegendeel aan de gemeente te tonen.Laat dit ook voor de bewoners van kleinere plaatsen aanleiding zijn om binnen hun eigen woningen (nog) meer aan brandveiligheid te doen om ellende te voorkomen.Een werkende rookmelder kan tenslotte veel voorkomen.....
En wat helpt die brandblusser en rookmelder als ik bekneld zit in een auto?
Want ook dan kan de brandweer het verschil maken tussen leven en dood, en kan elke seconde tellen en daar helpt geen brandblusser of rookmelder aan.
Want de brandweer doet meer als brandjes blussen, maar waarschijnlijk komt dat de centen managers niet uit als argument.
Want het grote probleem is dat in die kleine plaatsen er ook geen ambulance of politieauto ten aller tijde binnen een acceptabele tijd ter plaatse kan zijn.
Laat de brandweer van bovenaf bezuinigen in de sterrenhemel van het management en de gemeente net zo.
Het wegbezuinigen van zoŽn brandweerpost waardoor de brandweerzorg op die plaats tot onder de landelijk minimaal vastgestelde normen komt is geen goede manier.
Of vind jij dat mensen in zoŽn plaats met ruim 2000 inwoners het recht niet hebben op minimale brandweerzorg, omdat het te onrendabel is.
En vind jij dat alleen mensen in grote plaatsen recht hebben op de minimale brandweerzorg omdat het dan wel rendabel is.
In feite ben je, in mijn ogen, een hele grote klootzak als je zo denkt.