Sluiting brandweerpost Diever

Auteur Topic: Sluiting brandweerpost Diever  (gelezen 67243 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Herbert1971

• Forum gebruiker
Reactie #90 Gepost op: 11 december 2013, 23:59:16
Ik vraag mij ook af wat het blijven van deze post is.Je moet wel even kijken naar het geld wat men zowieso voor die Tankautospuit al kwijt is.Ook een hoop geld.Als men het er niet mee eens is dan zou ik de verzekerings maatschappijen inschakelen om door deze het tegendeel aan de gemeente te tonen.Laat dit ook voor de bewoners van kleinere plaatsen aanleiding zijn om binnen hun eigen woningen (nog) meer aan brandveiligheid te doen om ellende te voorkomen.Een werkende rookmelder kan tenslotte veel voorkomen.....

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #91 Gepost op: 12 december 2013, 00:10:25
Citaat van: Herbert1971 link=msg=1227791 date=1386802756
Laat dit ook voor de bewoners van kleinere plaatsen aanleiding zijn om binnen hun eigen woningen (nog) meer aan brandveiligheid te doen om ellende te voorkomen.Een werkende rookmelder kan tenslotte veel voorkomen.....

En wat gaan die rookmelders en brandblussers voor mij exact betekenen wanneer ik vast zit in mijn brandende auto of een natuurbrandje ontdek op Drents-Friese wold?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 12 december 2013, 08:34:27
Ik vraag mij ook af wat het blijven van deze post is.Je moet wel even kijken naar het geld wat men zowieso voor die Tankautospuit al kwijt is.Ook een hoop geld.Als men het er niet mee eens is dan zou ik de verzekerings maatschappijen inschakelen om door deze het tegendeel aan de gemeente te tonen.Laat dit ook voor de bewoners van kleinere plaatsen aanleiding zijn om binnen hun eigen woningen (nog) meer aan brandveiligheid te doen om ellende te voorkomen.Een werkende rookmelder kan tenslotte veel voorkomen.....
Die TS is toch al aanwezig? Bouwjaar 2003, als klopt wat ik gevonden heb, dus afgeschreven. Kosten zijn onderhoud, vervangen versleten blusmateriaal, diesel. Kan nog wel 20 jaar mee verder gewerkt worden.

Herbert1971

• Forum gebruiker
Reactie #93 Gepost op: 12 december 2013, 20:26:07
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1227792 date=1386803425
En wat gaan die rookmelders en brandblussers voor mij exact betekenen wanneer ik vast zit in mijn brandende auto of een natuurbrandje ontdek op Drents-Friese wold?

Als je dat natuurbrandje ontdekt dan zal de schade van het uiteindelijke later komen wel niet opwegen tegen de lasten.Net zo als dat je vast zit in je brandende auto.Dit leest alsof ik een klootzak ben en dat ben ik misschien voor jullie ook wel maar velen onder ons mogen ook zelf wel eens weten hoeveel een brandweerkorps kost in verband met de veelal slechte financieele positie van vele gemeentes hier in Nederland.Iedereen wil tenslotte "alles" van een gemeente,wat eenvoudigweg niet kan.Je zou ook landelijk kunnen opteren om de maximale vervangingstermijnen van tankautospuiten enkele jaren op te trekken.Dit pakt dan weer nadelig uit voor de voertuigenbouwers en hun personeel maar daar heeft een normale burger persoon "niets mee te maken".

amb

• Forum gebruiker
  • wat moet dat moet
Reactie #94 Gepost op: 12 december 2013, 20:28:01
en wat heb ik aan een rookmelder als ik bekneld in een auto zit en elke sec telt
morgen vroeg word er aandacht aan besteed op ned 1

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #95 Gepost op: 12 december 2013, 20:38:34
Citaat van: Herbert1971 link=msg=1228018 date=1386876367
Als je dat natuurbrandje ontdekt dan zal de schade van het uiteindelijke later komen wel niet opwegen tegen de lasten.

Dat is maar de vraag. De kans dat de situatie onbeheersbaar wordt is veel groter. Dan ga je naar scenario's toe zoals we reeds gezien hebben in Bergen, Schoorl, Strabrechtse heide of Smilde. Zo'n inzet kost HEEL veel.

Daarnaast zal de schade aan woningen en bedrijven toenemen en zal het vaker total-loss worden. Ik weet niet of de post winst maakt, maar het zou me niet verbazen.

Maar laten we wel wezen. Brandweerzorg bekijk je met menselijke ogen, en niet gericht op economie en financiën. Als je dat wel doet, heb je het verkeerde persoon de verkeerde functie gegeven.

Overigens volg ik de rest van je (niet gequote) verhaal wel. Er wordt veel gevraagd van gemeentes en dat geeft wrijving.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #96 Gepost op: 12 december 2013, 20:53:33

En wat helpt die brandblusser en rookmelder als ik bekneld zit in een auto?
Want ook dan kan de brandweer het verschil maken tussen leven en dood, en kan elke seconde tellen en daar helpt geen brandblusser of rookmelder aan.
Want de brandweer doet meer als brandjes blussen, maar waarschijnlijk komt dat de centen managers niet uit als argument.
Want het grote probleem is dat in die kleine plaatsen er ook geen ambulance of politieauto ten aller tijde binnen een acceptabele tijd ter plaatse kan zijn.

Laat de brandweer van bovenaf bezuinigen in de sterrenhemel van het management en de gemeente net zo.
Het wegbezuinigen van zoŽn brandweerpost waardoor de brandweerzorg op die plaats tot onder de landelijk minimaal vastgestelde normen komt is geen goede manier.

Of vind jij dat mensen in zoŽn plaats met ruim 2000 inwoners het recht niet hebben op minimale brandweerzorg, omdat het te onrendabel is.
En vind jij dat alleen mensen in grote plaatsen recht hebben op de minimale brandweerzorg omdat het dan wel rendabel is.

In feite ben je, in mijn ogen, een hele grote klootzak als je zo denkt.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #97 Gepost op: 12 december 2013, 22:19:00
Citaat van: Herbert1971 link=msg=1228018 date=1386876367
Als je dat natuurbrandje ontdekt dan zal de schade van het uiteindelijke later komen wel niet opwegen tegen de lasten.Net zo als dat je vast zit in je brandende auto.Dit leest alsof ik een klootzak ben en dat ben ik misschien voor jullie ook wel maar velen onder ons mogen ook zelf wel eens weten hoeveel een brandweerkorps kost in verband met de veelal slechte financieele positie van vele gemeentes hier in Nederland.Iedereen wil tenslotte "alles" van een gemeente,wat eenvoudigweg niet kan.Je zou ook landelijk kunnen opteren om de maximale vervangingstermijnen van tankautospuiten enkele jaren op te trekken.Dit pakt dan weer nadelig uit voor de voertuigenbouwers en hun personeel maar daar heeft een normale burger persoon "niets mee te maken".
Ik wil je toch adviseren deze discussie nog eens erg goed door te lezen, en vooral de gronden tot je door te laten dringen waarop het sluiten nu dreigt te gebeuren. En dat het sluiten nog steeds in strijd is met een dekkingsplan wat nog niet wettelijk goedgekeurd is. Dus de post mag nog geen eens gesloten worden, al zou de gemeente op zijn kop gaan staan.
Verder zie je steeds vaker dat een TS een update krijgt zodat hij nog een jaar of wat mee kan draaien, dus de vervangingstermijnen worden al opgerekt. En nogmaals, je zal maar bekneld zitten in die auto. Dan heb je geen biet aan die rookmelders, dan ben je gebaat bij een snelle bevrijding.
Dat een minister Opstelten het sluitingsadvies overneemt bewijst maar weer eens dat hij totaal niet weet waar het om gaat, en dat ook hij maar vanaf de zijlijn zijn informatie ingefluisterd krijgt van zijn ambtenaren. Ambtenaren die al helemaal niets snappen van brandweerzorg, en nog steeds denken dat brandweerzorg uitsluitend uit cijfertjes bestaat.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #98 Gepost op: 12 december 2013, 22:34:14
Citaat van: Peter71 link=msg=1228077 date=1386883140
En dat het sluiten nog steeds in strijd is met een dekkingsplan wat nog niet wettelijk goedgekeurd is. Dus de post mag nog geen eens gesloten worden, al zou de gemeente op zijn kop gaan staan.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=59862.40
Hoezo toeval. ::)

Herbert1971

• Forum gebruiker
Reactie #99 Gepost op: 14 december 2013, 10:42:42
Citaat van: Peter71 link=msg=1228084 date=1386884054
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=59862.40
Hoezo toeval. ::)

Dat zal allemaal wel Peter,maar....als men dat wil zal men de post toch sluiten al is dat enkele jaren later.
En als we dat met ons allen niet willen,dan zullen we financieeel meer bij moeten dragen dan we nu doen.Diever is niet de enige post.Als je vandaag de Twentsche Courant Tubantia leest dan zijn de kosten per inwoner behoorlijk toegenomen.En......die kosten moeten toch ergens weg komen.....Soms vraag ik mij af of iedereen wel begrijpt in welke nare positie de overheden terecht zijn gekomen wat betreft de uitgaven voor de brandweer.Mensen:kijk je nu zelf eens aan en koop spullen uit je eigen land,al zijn er verschillende redenen voor iedereen om dat niet te doen.
Hier in de regio Nijverdal-Hellendoorn-Rijssen-Wierden is het al ter sprake gekomen om ergens in het midden van al deze gemeenten een Post te maken vanwaar de OP DE POST beschikbare vrijwilligers uit zouden rukken.Deze plannen zijn echter ook weer in de koelkast gezet.Dan kan je er op wachten dat het gebeuren Diever ook hier om de hoek komt kijken en misschien een Post als Hellendoorn gesloten wordt.Nogmaals mensen:het kan gewoon niet anders! :-\