Beetje overdreven discussie; mensen die zich al bij voorbaat hier boos maken op dingen die misschien zouden kunnen gebeuren, vriendelijk of niet vriendelijk.
Zullen we het er op houden dat dat vegen, met welke intentie dan ook, over het algemeen niet wenselijk is en dat zo'n persoon op een normale toon (dus niet zodanig dat mensen zich op hun lange teentjes getrapt voelen en als 'wraak' bijv. een legitimatie gaan vragen en hulpverleners van hun werk af houden) moet worden gevraagd daarmee 'alsjeblieft, dank u wel' te stoppen?
We moeten dingen niet groter maken dan ze zijn.
Arie,
Wat mij vooral stoort is de "indringende wijze" waarop een burger met bezem aangesproken moet worden omdat misschien wel willens en wetens sporen vernietigd worden. Dat zal in de meest voorkomend gevallen namelijk niet het geval zijn maar men probeerd slechts behulpzaam te zijn, dat is geen verhaal van lange tenen en uit wraak een legitimatie vragen, dat is simpel het terug leggen van een balletje dat een diender met respect aangesproken wenst te worden maar zelf denkt een burger bij aanvang van een gesprek als ondergeschikt te moeten benaderen.
Ik mag aannemen dat men juist in een tijd waarin respect voor de hulpverlener in het algemeen steeds meer te wensen overlaat die zelfde hulpverlener een burger benaderd op een wijze waarop hij zelf ook benaderd wenst te worden.
Juist dit , ik noem het gemakshalve maar even haantjes gedrag, van een diender past m.i. in het geheel niet in het plaatje waarbij men roept dat men geen respect meer krijgt.
Wat u niet wilt dat u geschied doet u ook een ander niet..... denk dat dat de lading aardig dekt