GRIP 1 Groot waterongeval (plezierjacht overvaren 2 doden) Nieuwe Maas - Ridderkerk 16-10-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Groot waterongeval (plezierjacht overvaren 2 doden) Nieuwe Maas - Ridderkerk 16-10-2013  (gelezen 16027 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Politiehelikopter ‏@DePolitieheli 1m
De #police01 vliegt omgeving #Ridderkerk ivm zoekactie drenkelingen
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
rijnmondveilig.nl ‏@rijnmondveilig 45s
Waterongeval Ridderkerk -Huldiensten hebben besloten de reddingsoperatie om te zetten naar bergingsoperatie. http://is.gd/3s5cIN
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Johan ‏@MstrBassie 1m
Bevestigd 1 x mannelijk slachtoffer gevonden.#maas
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


yaelvantol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 638
  • www.112Schouwen.nl
    • www.112schouwen.nl
VRR112.nl ‏@VRR112nl 50s
#Ringdijk #Ridderkerk : Tijdens de bergingsactie is een mannelijk slachtoffer gevonden, toestand onbekend. Nog 1 slachtoffer vermist




jefmen

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Bergingsactie is uitgesteld tot morgen ochtend.


G.Mans

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 95
Citaat van: Maarten link=msg=1210529 date=1381930769
Er is simpelweg onvoldoende inzichtelijk wat waar te halen valt. Om dat uit te zoeken kost misschien wel meer tijd dan eerst het eigen spul alarmeren. Dan heb je in ieder geval iets aanrijdend en zou je later verder moeten gaan kijken. Wij kunnen het nu makkelijk in alle rust verzinnen, maar je kunt van de centralist niet verwachten dat hij/zij in elk grensgebiedje van de toch al grote regio, weet wat de buren beschikbaar hebben.

Ik vind wel dat hier, vooral in de preparatie, nog een wereld te winnen valt. Met één landelijk (virtueel) meldkamersysteem (en daarmee ook één KVT) wordt dat hoop ik beter omdat het systeem over de grenzen gaat kijken. Hopelijk niet alleen geografisch, maar ook multidisciplinair. Nu moet iedere regio dat voor zichzelf in de inzetvoorstellen verwerken.

(dit alles op persoonlijke titel overigens)

Helemaal mee eens! :)


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Is dat zo erg dan? Zijn die 3 WO's dan niet de snelste WO's ter plaatse?

Citaat van: hansversluijs link=msg=1210517 date=1381929274
Inderdaad. Rotterdam Rijnmond trekt eerst !!3!! Wo's uit eigen regio weg en gaat vervolgens eens over de grens kijken... Dordrecht of Schoonhoven

Ga jij aan restdekking denken in de alarmering als er mensenlevens op het spel staat? Die restdekking komt later wel.

Citaat van: petre link=msg=1210473 date=1381923810
Heeft dat niet met de regiodekking van doen? De Duikers van Den Haag Centrum staan nu ook op Rijswijk ivm de inzet van het team uit Delft.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1210644 date=1381948948
Is dat zo erg dan? Zijn die 3 WO's dan niet de snelste WO's ter plaatse?

Ga jij aan restdekking denken in de alarmering als er mensenlevens op het spel staat? Die restdekking komt later wel.

Welke criteria worden gesteld mbt restdekking ?


Erik van Wijngaarden

  • Werkzaam bij de brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
  • Denk niet in problemen maar in oplossingen...
Citaat
Welke criteria worden gesteld mbt restdekking ?

Vanuit mij politionele achtergrond kan ik zeggen dat bij de politie wel werd nagedacht over restdekking bij grootschalige spoedeisende operationele inzet.
Bij de brandweer gaat men naar mijn ervaring minder uit van gelijktijdigheid van incidenten. Het inspelen op restdekking bij incidenten zoals in dit geval in Den Haag plaats vond lijkt mij in ieder geval een goede actie! Dit specifieke incident vraag hoe dan ook veel inzet WO middelen door omvang zoekgebied en tijdsduur inzet. Hierbij ontkom je naar mijn mening niet aan een zware belasting van WO middelen uit de eigen (bron) regio...