Verzoek filmmateriaal politie assistentie

Auteur Topic: Verzoek filmmateriaal politie assistentie  (gelezen 7261 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #10 Gepost op: 16 oktober 2013, 21:22:12
Bedankt voor het meedenken, de uitkomst is in dit geval minder relevant. Het gaat meer om het proces. Overigens zit ik niet meer in Haaglanden Enrique  :)

TDMdR: rode knop is mooi, maar die rode knop weet niet waar jij bent. Er is onderzoek gedaan naar stress-situaties, 9 van de 10 collega's weet niet op te noemen waar ze staan OF heeft simpelweg geen tijd om te spreken, vaak komt er alleen 'help' 'assistentie collega' of 'wagentje bij' uit.

Je weet waarschijnlijk zelf hoe frustrerend het is om collega's in paniek te horen, maar niet te weten waar ze zijn.......  :-\
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #11 Gepost op: 16 oktober 2013, 21:30:37
Citaat van: silque link=msg=1210658 date=1381951332
TDMdR: rode knop is mooi, maar die rode knop weet niet waar jij bent. Er is onderzoek gedaan naar stress-situaties, 9 van de 10 collega's weet niet op te noemen waar ze staan OF heeft simpelweg geen tijd om te spreken, vaak komt er alleen 'help' 'assistentie collega' of 'wagentje bij' uit.

Waar ik tot op de dag van vandaag met m'n pet niet bij kan is waarom de meldkamer bij een ingedrukte noodknop geen locatie van de porto te zien krijgt. De techniek ligt er, vandaag de dag zijn vrijwel alle porto's uitgerust met een gps ontvanger, maar er wordt niks mee gedaan. Ik zou daar persoonlijk meer waarde aan hechten dan de openstaande spraakverbinding...


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #12 Gepost op: 16 oktober 2013, 21:51:35
Lang niet alle porto's beschikken al over GPS functionaliteit bij de politie. Maar al zou die techniek er zijn EN gebruikt worden, dan nog is het belangrijk om jezelf uit te melden in bepaalde situaties. Behalve dat GPS niet altijd accuraat is, wanneer jij in een woning zit is er helemaal niets te zien voor de centralist. Laat staan in een flat, parkeergarage of bebost gebied.

De enige manier om zeker te weten dat de meldkamer weet waar jij bent is door je uit te melden. Dit kun je standaard doen zoals in Haaglanden, of je kunt het doen als je gevoel je zegt dat je dit moet doen zoals in de meeste andere korpsen.
In de eenheid waar ik nu zit gebeurt het bijvoorbeeld helemaal nooit.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #13 Gepost op: 16 oktober 2013, 22:33:08
Het is maar wat je gewend bent en hoe je jezelf er in getraind hebt. Bij staande houding of af- dan wel uitstappen altijd kijken waar je staat. Verder geloof ik in scenario-denken en het "in je hoofd trainen".  Gewoon bedenken "wat als ik nu moet roepen" en steeds dezelfde volgorde aanhouden in je communicatie. Heb al een aantal keren "assistentie collega", "postje erbij" moeten roepen en heb altijd duidelijk kunnen maken waar ik was, met roepnummer erbij. Ik kan me ook erg weinig assistenties herinneren waar de locatie onduidelijk was en dan nog vooral bij nieuwe, onervaren collega's.

De RIC01 (meldkamer gespreksgroep) is in Amsterdam gewoon te druk om deze communicatie er nog bij te hebben. Op drukke tijden kan het zo maar een tijd duren voor je aanvraag spraak behandeld wordt. Navragen zit ook al op andere gespreksgroepen, om de noodhulp te ontlasten.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #14 Gepost op: 16 oktober 2013, 22:50:40
Citaat van: -Joost- link=msg=1210664 date=1381951837
Waar ik tot op de dag van vandaag met m'n pet niet bij kan is waarom de meldkamer bij een ingedrukte noodknop geen locatie van de porto te zien krijgt. De techniek ligt er, vandaag de dag zijn vrijwel alle porto's uitgerust met een gps ontvanger, maar er wordt niks mee gedaan. Ik zou daar persoonlijk meer waarde aan hechten dan de openstaande spraakverbinding...
Zoals al gezegd is niet elke GPS in de porto even accuraat (misschien dat die kink bij de nieuwe aanbesteding word weggewerkt), dat is ook een van de redenen waarom bij ons (die mooie groene tak) elke staande houding/scheepsvisitatie of bezoek van vaste adressen bij onbekende "klanten" altijd gemeld word. Nu ben ik het met TDMdR eens dat het wel mogelijk moet zijn in de infrastructuur van de meldkamer.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #16 Gepost op: 18 oktober 2013, 11:17:49
De infrastructuur moet er zijn, als een meldkamer te druk is kan het niet. Dat is in dit geval niet echt relevant, het gaat mij vooral om de mindset zoals Tdmr aangeeft.

Ookal zou de GPS op de porto wel accuraat zijn, dan nog zijn er situaties te bedenken (woningen!) waar het zinloos is.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #17 Gepost op: 18 oktober 2013, 14:40:38
Ik moest gelijk aan deze denken;
http://www.at5.nl/artikelen/88917/agent-motor-koningsplein
Kan helaas de youtube versie zo snel niet vinden.

Edit; ik denk dat ik uitmelden verkeerd heb begrepen, kijk maar of je er wat mee kan  ;)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #18 Gepost op: 18 oktober 2013, 18:18:33
Idd niet helemaal wat ik bedoel, maar het blijft een geweldig filmpje om te zien!  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #19 Gepost op: 19 oktober 2013, 23:16:05
Dit filmpje laat zien dat een standaard Staandehoudingen ook tot een assistentie collega kan uitmondden. Helaas niet nederlands, anders had het prima gepast denk ik.

https://www.youtube.com/watch?v=6XE-l4P_6zE&feature=youtube_gdata_player