GRIP 1 Zeer grote brand (houthandel Verweij) Barwoutswaarder - Woerden 17-10-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (houthandel Verweij) Barwoutswaarder - Woerden 17-10-2013  (gelezen 12090 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
14.14 #Woerden tijdens de eerste bluspoging hebben diverse personeelsleden rook binnen gekregen. Deze zijn nagekeken door de ambulance SH

14.15 #Woerden de brand aan de barwoudswaarder is brand meester.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
13.35 #ZeerGroteBrand #Woerden: Een foto via @AlexxOpmeer:


13.54 #ZeerGroteBrand #Woerden: Nog een foto via @AlexxOpmeer:


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
VR Utrecht ‏@vrutrecht 3m
#Woerden Nablussen op Barwoudswaarder zal nog enige tijd duren. Einde van de berichtgeving omtrent deze brand. SH


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
p2kflex
14:37:41 17-10-13GROUP-1BRAND-INDUSTRIE/AGRARISCH Barwoutswaarder 97 WRD (nb brand: zeer groot) (GRIP: 0)
ZGB0709534BRW Veiligheidsregio Utrecht (AGS West)
ZGB0709615BRW Veiligheidsregio Utrecht (Beheer)
ZGB0709531BRW Veiligheidsregio Utrecht (CaCo)
ZGB0708489BRW Veiligheidsregio Utrecht (Coördinator Logistieke voorzieningen)
ZGB0709541BRW Veiligheidsregio Utrecht (Informatiemanager CoPI West)
ZGB0709499BRW Veiligheidsregio Utrecht (LMPO)
ZGB0709609BRW Veiligheidsregio Utrecht (Persvoorlichter Regio)
ZGB0709608BRW Veiligheidsregio Utrecht (Piket BGC)
ZGB0709527BRW Veiligheidsregio Utrecht (Piket Centralist)
ZGB0709539BRW Veiligheidsregio Utrecht (CvD)
ZGB0709500BRW Veiligheidsregio Utrecht (HOvD West)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
AS Media ‏@asmedianl 47m
Zeer grote brand bij Timmerfabriek Barwoutswaarder Woerden Utrecht Brand http://w2u.nl/N6442  pic.twitter.com/4uYLWH6UGE



VR Utrecht ‏@vrutrecht 33m
#woerden diverse brandweervoertuigen gaan retour naar de kazernes. 2 voertuigen blijven er achter voor nablus werkzaamheden. SH


Bomby

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
p2kflex
13:20:15 17-10-13-ALPHA-Gaarne telefonisch contact GMK
1503128BRW Hollands Midden (Nieuwerbrug) (Operationeel Bevelvoerder)


Denk dat deze melding er ook wel bijhoort.


xgnoom

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Grote brand verwoest deel houtfabriek Woerden
geplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 12:26 uur (update: 15:45 uur)

WOERDEN - Bij Houttechniek Verweij in Woerden heeft een zeer grote brand een loods in de as gelegd. De brand in het pand aan de Barwoutswaarder ontstond in de spuiterij. Volgens de brandweer zijn er geen gevaarlijke stoffen vrijgekomen.

De brand ontstond rond het middaguur en al snel sloegen de vlammen metershoog uit de 120 meter lange hal. Brandweerkorpsen uit de hele regio rukten met groot materieel uit, maar opmerkelijk is dat de brandweer uit het vlakbij gelegen Zuid-Hollandse dorp Nieuwerbrug geen melding kreeg. Dat had wel gemoeten, zegt de VRU.

Ook werden ambulances opgeroepen, omdat vijf medewerkers rook hadden ingeademd. Ze zijn ter plekke geholpen door het ambulancepersoneel.

BEDRIJFSHAL
De brandweer wist te voorkomen dat de brand oversloeg naar een naastgelegen bedrijfshal. De brandweer wist een verftank die in de hal stond, te redden en rond 14.15 uur werd het sein brand meester gegeven. De brandweer zal nog wel enige tijd nodig hebben voor het nablussen.

Door de harde wind had vooral de wijk Molenvliet te maken met rook- en stankoverlast. Bewoners werd geadviseerd ramen en deuren gesloten te houden. Volgens de brandweer zijn de stoffen die zijn vrijgekomen niet gevaarlijk.

Burgemeester Molkenboer van Woerden heeft poolshoogte genomen bij het bedrijf, dat volgend jaar zijn eeuwfeest wilde vieren. De Barwoutswaarder werd vanwege de brand volledig afgesloten voor het verkeer. Dat betekent dat er geen doorgaand verkeer mogelijk was van Nieuwerbrug naar Woerden.

Bron: RTV Utrecht


KCLDP

  • SEH & Recovery verpleegkundige ~ Hoofdbrandwacht & Chauffeur Licht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 603
Ik vraag me af waarom de post Nieuwerbrug van Brandweer Hollands-Midden niet gealarmeerd is?
Het brandadres ligt net buiten dit dorp en m.i. kan deze post eerder ter plaatse zijn, ook al ligt het brandadres in een andere veiligheidsregio.

Ik wil daarmee niet zeggen dat de brand niet zo groot was geworden, maar iedere burger heeft recht op de snelste hulp.
Veiligheidsregio Hollands-Midden Vrijwilliger kazerne Leiden Noord


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: KCLDP link=msg=1210876 date=1382022194
Ik vraag me af waarom de post Nieuwerbrug van Brandweer Hollands-Midden niet gealarmeerd is?
Het brandadres ligt net buiten dit dorp en m.i. kan deze post eerder ter plaatse zijn, ook al ligt het brandadres in een andere veiligheidsregio.

Ik wil daarmee niet zeggen dat de brand niet zo groot was geworden, maar iedere burger heeft recht op de snelste hulp.
In reactie 25 in dit topic was al wat te lezen
p2kflex
13:20:15 17-10-13-ALPHA-Gaarne telefonisch contact GMK
1503128BRW Hollands Midden (Nieuwerbrug) (Operationeel Bevelvoerder)

En ik vermoed zomaar dat ze als restdekking hebben gefunctioneerd. ;)


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Citaat van: Peter71 link=msg=1210881 date=1382022499
In reactie 25 in dit topic was al wat te lezen
p2kflex
13:20:15 17-10-13-ALPHA-Gaarne telefonisch contact GMK
1503128BRW Hollands Midden (Nieuwerbrug) (Operationeel Bevelvoerder)

En ik vermoed zomaar dat ze als restdekking hebben gefunctioneerd. ;)
Volgens mij zei je zelf nog bij de inzet van die drenkeling in de maas dat restdekking later komt, en dat ben ik ook met je eens O0  Het is van belang om zo snel mogelijk de voertuigen die het dichtste bij het incident zijn ter plaatse te krijgen, daarna kun je nog gaan schuiven voor je restdekking toch?  :| ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid