Voortgezette rijopleiding een pré bij sollicitatie?

Auteur Topic: Voortgezette rijopleiding een pré bij sollicitatie?  (gelezen 14419 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Rutger038

• Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
Gepost op: 18 oktober 2013, 22:43:16
Op dit moment zit ik in het derde jaar van de opleiding Handhaver toezicht en veiligheid (+politie). Als alles loopt volgens plan hoop ik in april volgend jaar in te stromen in het tweede jaar op de politieacademie.

Op mijn school zijn ze bezig zijn ze bezig om HTV+P, HTV+Kmar en beveiliging studenten een VRO aan te bieden (tegen betaling). Volgens de instructeurs is dit een pre wanneer je solliciteert bij de politie. Vandaag heb ik diverse foto's gemaakt ter promotie van de rijopleiding. Als tegenprestatie mag ik een aantal uurtjes met de instructeur mee op pad om aan de VRO te ruiken. Zelf lijkt het me wel wat, maar voegt het echt wat toe? Is het het geld waard?

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 19 oktober 2013, 00:30:02
Het kan makkelijk zijn op het moment dat je de rijopleiding krijgt. Dan moet je wel hopen dat hij je de gewenste techniek aanleert zoals de academie graag ziet, want anders moet je iets gaan afleren wat moeilijker is dan aanleren.

Het heeft absoluut geen pré als je solliciteert. Er wordt ook enkel gekeken of je een rijbewijs hebt. Je krijgt er voor zover ik weet geen vrijstellingen oid mee. Mogelijk dat het richting een functie als ambulance-chauffeur meer een pré is...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Rutger038

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2013, 00:36:16
Citaat van: DiNozzo link=msg=1211254 date=1382135402
Het kan makkelijk zijn op het moment dat je de rijopleiding krijgt. Dan moet je wel hopen dat hij je de gewenste techniek aanleert zoals de academie graag ziet, want anders moet je iets gaan afleren wat moeilijker is dan aanleren.

Het heeft absoluut geen pré als je solliciteert. Er wordt ook enkel gekeken of je een rijbewijs hebt. Je krijgt er voor zover ik weet geen vrijstellingen oid mee. Mogelijk dat het richting een functie als ambulance-chauffeur meer een pré is...

Daardoor twijfel ik dus ook, De instructeur die zelf werkzaam is geweest bij, voor de politie rijopleiding, geeft aan dat de politie(academie) dit een pré vindt. Vandaar dat school dit project heeft opgestart.

Het schijnt dat veel politiestudenten de rijopleiding lastig vinden en dat goed kunnen rijden dus een pré is..

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2013, 00:42:21
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1211256 date=1382135776
Daardoor twijfel ik dus ook, De instructeur die zelf werkzaam is geweest bij, voor de politie rijopleiding, geeft aan dat de politie(academie) dit een pré vindt. Vandaar dat school dit project heeft opgestart.

Het schijnt dat veel politiestudenten de rijopleiding lastig vinden en dat goed kunnen rijden dus een pré is..
De rijopleiding is niet moeilijk (zolang je maar geen vastgeroeste foute rijstijl hanteert) en wordt ook niet als zodanig ervaren bij de meerderheid. Uiteraard is een goede rijvaardigheid een pré, maar niet bij de sollicitatie.

Oftewel: "Wij van WC-eend, adviseren WC-eend."

Rutger038

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2013, 00:52:56
Ter aanvulling: Wanneer je de opleiding HTV+P succesvol beëindigd volg je niet de reguliere sollicitatieprocedure.. Solliciteren of functie -> voorlichting ect is nvt.

zijlvaart67

• Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 19 oktober 2013, 01:39:55
Wat moet 't kosten? Voor een zakcentje is 't wellicht nog leuk ook, voor een serieus bedrag zou ik 't zeker laten schieten..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 19 oktober 2013, 05:40:10
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1211256 date=1382135776

De rijopleiding is absoluut niet moeilijk. De lastigere gedeeltes zijn niet voertuigbeheersing maar het rijden door rood, met vrijstelling etc. En dat soort dingen kan een rijschool je niet leren want dat mogen zij niet.

Bovendien, als de auto op de foto de lesauto is... het rijden met een achterwielaangedreven auto verschilt kwa voertuigbeheersing toch noemenswaardig van een voorwielaangedreven auto als je hem goed op zijn staart trapt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Rutger038

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 19 oktober 2013, 12:32:36
Citaat van: DiNozzo link=msg=1211284 date=1382154010
De rijopleiding is absoluut niet moeilijk. De lastigere gedeeltes zijn niet voertuigbeheersing maar het rijden door rood, met vrijstelling etc. En dat soort dingen kan een rijschool je niet leren want dat mogen zij niet.

Bovendien, als de auto op de foto de lesauto is... het rijden met een achterwielaangedreven auto verschilt kwa voertuigbeheersing toch noemenswaardig van een voorwielaangedreven auto als je hem goed op zijn staart trapt.

Het gaat om een voortgezette rijopleiding -> Dat is geen rijschool, geen (L). Bij een voortgezette rijopleiding gaat het niet om vrijstelling ed, maar om beter met je voertuig om te gaan voordat je de politie rijopleiding krijgt. De op De instructeur geeft ook lessen voor het B rijbewijs. (L)

Defflynn

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 19 oktober 2013, 13:34:16
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1211227 date=1382128996
Zelf lijkt het me wel wat, maar voegt het echt wat toe? Is het het geld waard?

Voegt het wat toe?
- Nee. Denk dat het geen toegevoegde waarde (pré) heeft als je bij een hulpdienst wilt gaan werken.
- Ja. Met name zelfbewustwording over je rijstijl en je plaats op de weg kan enorm leerzaam zijn.

Vraag is wel of je dit op deze manier moet doen. Als je het zelf moet betalen zou je ook een cursus bij bv de ANWB kunnen volgen.
De technieken die je bij een BROA of soortgelijke opleiding krijgt kunnen privé heel anders overkomen/uitpakken dan wanneer je dit tijdens je werk doet.

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 19 oktober 2013, 13:47:11
Ik denk dat als het een toegevoegde waarde had dan kreeg elke diender het wel in zijn opleiding.

Het bestaat niet dat een rijopleiding een pré is voor een sollicitant in deze.
If you can dream it, you can do it.