Voortgezette rijopleiding een pré bij sollicitatie?

Auteur Topic: Voortgezette rijopleiding een pré bij sollicitatie?  (gelezen 14415 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 19 oktober 2013, 13:48:30
Citaat van: Rutger Pruis link=msg=1211266 date=1382136776
Ter aanvulling: Wanneer je de opleiding HTV+P succesvol beëindigd volg je niet de reguliere sollicitatieprocedure.. Solliciteren of functie -> voorlichting ect is nvt.

Welke onderdelen krijg je wel en welke niet? Meer dan de voorlichting kunnen ze niet skippen toch? Omdat je benoemd ''voorlichting ect.''
If you can dream it, you can do it.

Security guard

• Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
  • Haal het beste uit jezelf. ;-)
Reactie #11 Gepost op: 19 oktober 2013, 14:47:21
Ik denk dat je gewoon besodemieterd word, simpel gezegd. :|

Een VRO betekend letterlijk Voortgezette Rij Opleiding, dit is een rij opleiding die vele malen uitgebreider is dan de door de APAA geleverde rijopleiding Broa. A+B. Ik kan me niet voorstellen dat je deze vrij prijzige rijopleiding krijgt van een particulier, in ieder geval niet tegen een beetje normale prijs.
De rijopleiding die je krijgt van de baas, dus niet tegen betaling want je krijgt al salaris, heet BROA.
Basis Rij Opleiding A+B. A is grotendeels theoretisch maar ook een voorbereiding op B, B is dat je gaat leren rijden om met, maar vooral zonder toeters en bellen te gaan rijden. Het een en ander is wel verandert sinds een paar jaar, maar toch is dit de basis die je krijgt van de politie academie.

Besef wel 1 ding, je betaald nu voor een vooropleiding om je droombaan te verwezenlijken, namelijk werken bij de politie.
Ik snap dat je er best veel voor over hebt maar dit is de reinste kolder, met andere woorden `bullshit`. Je wordt gepaaid door een particulier die denkt een slaatje te slaan bij een stel (net geen) minderjarigen die veel over hebben om hun droombaan te verwezenlijken.

Met andere woorden je krijgt de rijopleiding gewoonweg van de baas, de politieacademie cq het korps waar je voor werkt. zodra je je opleiding hebt afgerond en misschien wel tijdens je studie door heb je pas de kans om een "echte" VRO te volgen.

Je hebt een aantal verschillende rijopleidingen maar die worden gegeven of door de politieacademie of door het korps zelf.

Sorry voor mn botte reactie maar dit klinkt fout... Tenzij je wilt betalen natuurlijk...

Zodra je in opleiding bent voor agent/hoofdagent of hoger dan krijg je die opleiding gewoon van de APAA. (politie academie)

Wat ik me afvraag, wat zijn de kosten?
Verleden: Ex politiemedewerker AA - Surveillant A + B (2010)  - Politiemedewerker (tot mei 2013)

Jims

• o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 19 oktober 2013, 14:51:01
Kleine aanvulling op Security Guard; de huidige rijopleiding heet geen BROA meer maar ROI (Rij Opleiding Initieel).
Deze wordt in 4 dagen volledig gegeven, inclusief het examen op de 4e dag. Eventueel is er de mogelijkheid om een 5e dag aan te vragen, afhankelijk van de progressie van de deelnemer.
If you can dream it, you can do it.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 19 oktober 2013, 15:03:01
Security guard loopt alweer even achter blijkt. Ik zie zelf absoluut geen meerwaarde, sterker nog: de docenten van de rijopleiding hebben juist liever niet dat je (te) lang je rijbewijs hebt, iets afleren is namelijk een stuk moeilijker dan iets aanleren. Tijdens de rijopleiding van de politie leer je bovendien een aantal zaken anders te doen dan je tijdens je reguliere rijlessen leert.

Ik vraag me serieus af wat de meerwaarde is van een particuliere voortgezette rijopleiding, anders dan het voor jezelf misschien fijn is om wat meer voertuigbeheersing te hebben in noodgevallen (slippen e.d.).
Of het meerwaarde heeft bij je sollicitatie? absoluut niet, er worden zelfs genoeg mensen aangenomen die nog helemaal geen rijbewijs hebben!!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Security guard

• Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 19 oktober 2013, 18:29:41
@ silque,

Heb je mijn relaas wel goed gelezen?
Ik loop overigens niet achter op de feiten, als je mijn antwoord goed leest komt het overeen met wat je zelf verteld.
A. dat het geen meerwaarde heeft.
B. maar dat is mijn eigen invulling, dat het een valse voorwendsel is om centjes te scoren over de rug van aanstormende aspiranten.
Verleden: Ex politiemedewerker AA - Surveillant A + B (2010)  - Politiemedewerker (tot mei 2013)

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #15 Gepost op: 19 oktober 2013, 18:39:38
Citaat van: Security guard link=msg=1211454 date=1382200181
@ silque,

Heb je mijn relaas wel goed gelezen?
Ik loop overigens niet achter op de feiten, als je mijn antwoord goed leest komt het overeen met wat je zelf verteld.
A. dat het geen meerwaarde heeft.
B. maar dat is mijn eigen invulling, dat het een valse voorwendsel is om centjes te scoren over de rug van aanstormende aspiranten.

Ik gok dat Silque het alleen over het BROA gedeelte had wat inmiddels is veranderd tot ROI. Ik ben het ook eens met voorgaande collega's. Je krijgt van de academie een goede rijopleiding en het heeft absoluut geen pré. Rijden is een heel klein gedeelte van het werk. Je hebt meer aan sociale vaardigheden dat goed rijden...
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

Rutger038

• Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 19 oktober 2013, 18:42:38
Citaat van: Jims link=msg=1211365 date=1382183310
Welke onderdelen krijg je wel en welke niet? Meer dan de voorlichting kunnen ze niet skippen toch? Omdat je benoemd ''voorlichting ect.''

Omdat de sollicitatie niet via de reguliere weg verloopt. School meldt ons aan bij de academie, zij toetsen ons op 3 onderdelen: fitheid/RTGB, rechts- en wetkennis en psychologisch onderzoek. Wanneer je hier door heen komt mag je doen aan het politie arrangement waar je bijgespijkerd wordt zodat je naar de PA kunt. Hierna moet je diverse toelatingstoetsen doen. Je komt er niet zo maar.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 19 oktober 2013, 18:49:47
En de korpsen moeten je nog aannemen, er moet dus wel plek zijn.

@Security guard, ik had het inderdaad over de BROA (en de invulling hiervan) die niet meer bestaat als zodanig.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Security guard

• Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 19 oktober 2013, 18:50:11
@ Jims,

Je hebt gelijk het heet tegenwoordig ROI, helaas word de rijopleiding maar in 4 dagen gegeven, dit is helaas het gevolg van de centen kwestie. Maar gelukkig krijgen dienders om de 2 jaar een rijtest, weer even de puntjes op de I zetten, niets verkeerds mee.

Maar nogmaals, ik heb het gevoel dat deze (ROC) studenten die een voortraject volgen in de maling worden genomen door een zelfingenomen rijinstructeur. Je krijgt de rijopleiding gewoon van de baas, de politieacademie. Daarnaast als er weer centjes zijn krijg je ook de kans om je vaardigheden uit te breiden wat betreft rijvaardigheid. En wat Silque zegt (heeft blijkbaar mijn relaas niet goed begrepen) het heeft geen meerwaarde, zonder RB word je ook aangenomen en met RB krijg je de juiste rijopleiding.

Security guard

• Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 19 oktober 2013, 19:02:08
Citaat van: Sesamzaadje link=msg=1211458 date=1382200778
Ik gok dat Silque het alleen over het BROA gedeelte had wat inmiddels is veranderd tot ROI.

Ja gelezen en begrepen.  O0

Maar even on toppic, ik vind dit toch wel een kwalijke kwestie, iemand die bazuint dat zijn rijopleiding toch wel een pre is om bij de politie te komen.

Ik vind het goed dat TS hier een toppic over gestart heeft want ik denk dat dit gewoonweg foute boel is.

Ik kan me ook voorstellen dat veel jonge ROC studenten hier gehoor aangeven, volgzaam en dienstbaar... Zolang je maar betaald...