Maar gelukkig krijgen dienders om de 2 jaar een rijtest, weer even de puntjes op de I zetten, niets verkeerds mee.
Ja op papier wel, in de praktijk gebeurt dit niet. Ik denk dat 1x in de 5 jaar niet eens gehaald gaat worden....
De politie houd meerdere plekken vrij voor HTV-P studenten. School heeft contract met PA Apeldoorn. Stage's zijn altijd in voormalig IJsselland geweest. Eenheid Oost-Nederland dus.
Dat zou mooi zijn, al ben ik bang dat het een fabeltje is. Ik heb namelijk begrepen dat de politie helemaal geen plaatsen vrij houdt en dat het (succesvol) afronden van de HTV-P opleiding of het politie 'brugjaar' absoluut geen garantie op een plaatsing geeft.
Daarom vind ik het een kwalijke zaak van de school, je hebt een groep studenten die ontzettend graag bij de politie willen en daar alles voor over hebben. Ik durf te wedden dat een groot gedeelte gewoon wil betalen voor die rijopleiding omdat ze denken nóg meer kans te maken, terwijl dit dus echt onzin is. Makkelijk verdienen in ieder geval!!! Zoals ik al zei neemt de politie zelfs mensen aan die niet eens een rijbewijs hebben.
Bovendien, als jij zegt dat er plekken vrijgehouden worden; waarom moeten ze dan die rijopleiding doen? Die plekken zijn er toch ook zonder die rijopleiding?