Ik zie nu al weer studenten in de noodhulp komen die nog geen poging woninginbraak fatsoenlijk op papier krijgen. Dat zal niet beter worden als ze het eerste deel van de opleiding volledig overslaan...
Daar wil ik wel even op inhaken, ik zelf vind dat ik een behoorlijke aangifte op papier kan zetten, mede doordat ik 4 weken bij Intake & Service heb meegedraaid. Dit hoor ik ook van collega studenten. We hebben hier alle soorten aangiftes opgenomen, van afpersing tot poging doodslag... (uiteraard onder toezicht, volgens de handleiding mogen 'wij' in deze periode alleen 300,310,311,350 opnemen). In de oude opleiding zaten deze 4 weken er geloof ik niet in, en studenten van de oude opleiding hoeven nu niet verplicht baliewerk te verrichten en dus aangiftes op te nemen, terwijl wij wel een verplicht aantal uren aangiftes moeten opnemen. Dit is een rode draad in de opleiding.
Soms zie ik aangiftes van de Noodhulp voorbij komen... een volledige woninginbraak op een half A4tje...
Niet dat ik iedereen van de Noodhulp over 1 kam wil scheren, absoluut niet, maar het is echt niet gezegd dat studenten geen fatsoenlijke aangifte kunnen opnemen. Dat is m.i. verbeterd.
Verder sluit ik me er bij aan dat als de studenten van HTV überhaupt nog geen aangifte hebben leren opnemen, dat je hier ook niet veel van kan verwachten...