opslag blussers

Auteur Topic: opslag blussers  (gelezen 5271 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 3 juni 2005, 02:41:30
volgens mij krijg je ook een probleem met je verzekering als een niet afgeperste blusser ontploft en er ontstaat daardoor letsel...... :-X

Wie is er dan verantwoordelijk?? Het bedrijf die de blussers keurde of het bedrijf waar ze hangen??  ??? ??? ???

(Of de brandweer die het bij een controle niet opgevallen is... :-X ???)
wij schrijven het sowieso op de bon dat die dingen stoomwezen gekeurd dienen te worden,en zijn het er maar 1 of 2 gaan ze direct mee.

Maar het gebeurt nogal eens dat bedrijven dat stoomwezenkeur niet zo nauw namen,nu het samenloopt met een revisie hebben wij als controleurs het middel AFKEUR in handen  ;)


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #21 Gepost op: 3 juni 2005, 07:24:29
Ik weet niet wie er verantewoordelijk is,maar het zou me niks verbazen als dat het onderhoudsbedrijf is die er z'n sticker onrechtmatig op heeft geplakt.
  Ta


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #22 Gepost op: 3 juni 2005, 11:51:46
Ik weet niet wie er verantewoordelijk is,maar het zou me niks verbazen als dat het onderhoudsbedrijf is die er z'n sticker onrechtmatig op heeft geplakt.
ik neem aan dat elk onderhoudsbedrijf zijn werk goed doet...hoewel  :-\ :-X
Als een stoomwezenkeur is verlopen is de blusser rijp voor revisie,en dus komt daar een afkeursticker op.En een vermelding op de werkbon welke blusser is afgekeurd,en het waarom van de afkeur.

De klant ondertekend die werkbon,en op dat moment is de klant op de hoogte van het feit dat er 1 of meerdere blussers niet meer goed zijn.Wat de klant er daarna mee doet is dan wel zijn probleem,dus ook als er onverhoopt een ongeval met een blusser gebeurt.
Dus kunnen ze het onderhoudsbedrijf niets maken,ze zullen het wel proberen en daarom is het zo belangrijk dat je alles op papier vast legt en laat ondertekenen


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #23 Gepost op: 4 juni 2005, 14:13:16
Daarom zei ik ook het onderhoudsbedrijf wat z'n sticker er onrechtmatig opplakt.....die is dan wel verantwoordelijk lijkt me.
  Ta


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #24 Gepost op: 4 juni 2005, 14:18:32
Daarom zei ik ook het onderhoudsbedrijf wat z'n sticker er onrechtmatig opplakt.....die is dan wel verantwoordelijk lijkt me.


ik denk dat ik ff niet op 1 lijn met je zat  :-[
Maar nu wel weer.ja die hebben dan een hoop uit te leggen,en zeker de desbetreffende monteur  :-X


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #25 Gepost op: 4 juni 2005, 14:30:56
;D

Oops,ja sorry,verkeerd ingeknipt....

Dat krijg je als goedgekeurd en afgekeurd onder elkaar staan... :-\
  Ta


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #26 Gepost op: 4 juni 2005, 14:36:57
;D

Oops,ja sorry,verkeerd ingeknipt....

Dat krijg je als goedgekeurd en afgekeurd onder elkaar staan... :-\
inderdaad,zeker als je een beetje haast hebt zit je er zo naast te knippen ;D


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #27 Gepost op: 4 juni 2005, 14:44:59
Of teveel stickers tegelijk.... ;)
  Ta