Ik heb geen commentaar over de inzet van de collega's van Apeldoorn hoor, ik kan niets zeggen over de inzet, daar heb ik verder ook niets van gezien.
Oké. Dan is 't goed
Ik dacht door jou zinnen heen te lezen dat je de inzet van de Lichtcontainer onzin vond, omdat men dat zelf kon. Maar blijkbaar begrijp je dus wel dat 't anders zit. Dat had ik ook wel verwacht eigenlijk.
Ik zei alleen dat de TS standaard is bepakt volgens bepaalde normen en die zijn door biza gesteld. Ik kan me niet voorstellen dat er die 1e TS dit klusje niet alleen af kon. Waarom zou je een TS alarmeren die niet over redgereedschap zou beschikken? Dat is zo ongeveer het zelfde als zonder ..... naar de ...... gaan.
Ik ben bang dat bijna de helft van de TS'sen niet aan volledig aan de BIZA eisen. Iedere TS mist wel wat. De ene mist een warmtebeeldcamera en de ander heeft alleen maar een combi schaar.
De TS-BT's beschikken wel over redgereedschap. Uiteraard, dat heeft bijna ieder voertuig. Ik geloof alleen dat ook zij het moeten stellen met enkel een combischaar, maar dat weet ik niet zeker. Andere mogelijkheid is nog dat de TS meegaat ivm voertuigbezetting. Er zijn 8 man beroeps voor de TS+HV+HW. Het gebeurd ook wel eens dat de HW terplaatse komt, omdat er geoefend werd, en de TS daardoor niet volledig bemand was. Het is in ieder geval niet gewoon meerijden omdat dat leuk is. Ze doen het immers niet bij een inzet van de hoogwerker. Het gebeurd enkel en alleen bij HV inzetten. In ieder geval komt de TS van Centrum terplaatse met 4 man bij een ongeval. Ik weet niet of het '6 or less' project nog loopt? Anders zou 't daar ook nog eens mee te maken kunnen hebben.