GRIP 2 Zeer grote brand (5 panden, 1 persoon overleden) Kelders - Leeuwarden 19-10-2013

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (5 panden, 1 persoon overleden) Kelders - Leeuwarden 19-10-2013  (gelezen 178611 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

HLM743

• Hoofdbrandwacht.
  • Forum gebruiker
p2kflex
20:56:07 19-10-13-ALPHA-OvDZ contact RAC ivm brand Friesland
0100105BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (OvD Zuid Infocode)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
nigel ‏@nigelfonk1994 3m
Het begin van de #brand op #DeKleders in #leeuwarden minder dan een minut later stond het hele pand al in de brand pic.twitter.com/AU93RTxqzi

Het eerste begin van de brand

ljibbe

• Manschap-B / Hoofdbrandwacht, Chauffeur Voertuigbediener.
  • Junior gebruiker
  • **
@martin63 de AL Drachten staat ook terplaatse te blussen.

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Citaat van: Martin63 link=msg=1211618 date=1382209076
Hebben ze daar een slachtoffer??
Ik dacht altijd dat een BOT team opgeroepen werd als er een dodelijke slachtoffer is gevallen?? of heb ik het nu mis??

Niet per sé dodelijk. Kan op aanvraag zijn, vanwege een gewond slachtoffer of mogelijk een klein ongeval eigen personeel.........hoeft zeker niet dodelijk te zijn.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

bart007

• Senior gebruiker
nigel ‏@nigelfonk1994 5m
Brand begon erg klein door een gaskachel zo als ik van een van de werknemers heb gehoord. Maar binnen een min stond alles al in de brand
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet

superfly

• Forum gebruiker
Citaat van: Martin63 link=msg=1211614 date=1382208814
raar, voor een oms in Heerenveen wordt nu de HW van Heerenveen gepiept, als die in Leeuwarden staat is het een eind rijden lijkt mij
het is gelukkig loos alarm door baldadigheid, maar een alarmcentrale weet toch ook wel waar het materiaal allemaal staat lijkt mij??
En dat je zo'n HW niet kunt alarmeren als die al bij een brand staat??
lijkt mij dat nu nog de autoladder van Drachten en de hoogwerker van Bolsward thuis staan.

Dat de Hw van heerenveen daar staat is niet in P2000 terug te vinden het enigste is een kazerne alarm voor 8 kazernes waaronder heerenveen tijdens de oproep pel:200/1ste:Comp.

Fireball

• Senior gebruiker
Citaat van: Peter71 link=msg=1211620 date=1382209193
nigel ‏@nigelfonk1994 3m
Het begin van de #brand op #DeKleders in #leeuwarden minder dan een minut later stond het hele pand al in de brand pic.twitter.com/AU93RTxqzi

Het eerste begin van de brand

Interessante foto! Dat betekent dat de winkel nog open was. Politie ging er in eerdere berichtgeving vanuit dat de winkel al dicht was toen de brand uitbrak.

Martin63

• Forum gebruiker
niet best, 5 rv's ter plaatse, dan hebben we alleen Bolsward nog vrij lijkt mij, dichtsbijzijnde is dan Assen, Groningen en Steenwijk, zo uit mijn hoofd

lappej

• Forum gebruiker
Citaat van: Martin63 link=msg=1211626 date=1382209392
niet best, 5 rv's ter plaatse, dan hebben we alleen Bolsward nog vrij lijkt mij, dichtsbijzijnde is dan Assen, Groningen en Steenwijk, zo uit mijn hoofd
Dokkum ook nog vrij

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Martin63 link=msg=1211626 date=1382209392
Maar met zo,n brand heb je ze ook wel nodig. Groot gebied, en allemaal op hoogte