GRIP 2 Zeer grote brand (5 panden, 1 persoon overleden) Kelders - Leeuwarden 19-10-2013

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (5 panden, 1 persoon overleden) Kelders - Leeuwarden 19-10-2013  (gelezen 177173 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1212038 date=1382281715
Dat is niet echt nodig aangezien er maar 1 meldkamer is voor Friesland, Groningen en Drenthe.
Dus ze zouden zichzelf moeten informeren volgens jou. ;D ;D  098uo

Voor zover ik ben geïnformeerd is er nog steeds per provincie een meldtafel (dus volledige integratie is (nog) niet aan de orde), dan is de monitorcode niet zo gek.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Citaat van: Katje link=msg=1212047 date=1382284680
Is de crashtender uiteindelijk nog ingezet. En er zou een Oscardinges (?) uit Amsterdam komen, is dat nog gebeurd?

Die oscardinges uit Amsterdam heet een Cobra cutter, maar die is niet ter plaatse geweest..


halijode

  • brandwacht
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
sterkte voor de centralist en alle andere hulpverleners!!


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: RemRoof link=msg=1212051 date=1382285316
Voor zover ik ben geïnformeerd is er nog steeds per provincie een meldtafel (dus volledige integratie is (nog) niet aan de orde), dan is de monitorcode niet zo gek.

Nee zo zit het niet. Bij de overgang naar de MkNN heeft men ervoor gekozen de drie 'rode' monitorcodes te behouden en de monitorcode van de MKA Groningen te gebruiken voor alle witte alarmeringen vanuit de MkNN. Met andere woorden, de benaming "Groningen" is achterhaald. Dit is de monitorcode van de MKA Noord Nederland.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: Hunter link=msg=1212058 date=1382286188
Nee zo zit het niet. Bij de overgang naar de MkNN heeft men ervoor gekozen de drie 'rode' monitorcodes te behouden en de monitorcode van de MKA Groningen te gebruiken voor alle witte alarmeringen vanuit de MkNN. Met andere woorden, de benaming "Groningen" is achterhaald. Dit is de monitorcode van de MKA Noord Nederland.

Dat is dan ook weer opgehelderd O0 Thnx
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: vuurvlieg link=msg=1212040 date=1382282928
Over de inzet ga ik niets zeggen. Ik zit veilig op een stoel een paar honderd kilometer verder op.

Ik wil de collega's van de meldkamer sterkte wensen.
Ik heb ook wel eens mensen aan de lijn gehouden terwijl de brandweer bezig was naar hen toe te komen.
Je stelt iemand dan gerust dat de brandweer onderweg is.
Tot nu toe nooit bij stil gestaan dat het ook anders kan aflopen.
Ik vermoed dat de centralist ook een slechte nacht zal hebben gehad, zeker omdat hij het slachtoffer als laatste heeft gesproken. :-\


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Citaat van: Katje link=msg=1212047 date=1382284680
Is de crashtender uiteindelijk nog ingezet.
Nee, die is niet ingezet.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Suksawat Leeuwarden ‏@Suksawat058 3m
Een deel van het gebied is weer vrijgegeven, je kan er weer aardig langs. Er zijn veel mensen die een kijkje komen nemen. #Leeuwarden


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #418 Gepost op: 20 oktober 2013, 19:03:04
“Ik kan maar niet ophouden met trillen”


Gistermiddag, kwart voor 6. Wat voor mij het begin van een leuke avond schilderen met mijn broer zou worden, veranderde per direct in een nachtmerrie. Een hele, hele nare nachtmerrie. Een telefoontje van een vriend van mij, die mij in paniek belde: “Anne, anne, je moet nú komen. Er staat een pand vlak naast jou in de brand!” Voor uw informatie: Ik woon op de Kelders 19b. Dat lijkt ver van de brand, maar er zitten daadwerkelijk maar 3 huizen tussen.
het hele verhaal http://www.suksawat.nl/kan-maar-ophouden-trillen/


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Ik heb dit topic een aantal maal gelezen. Er worden veel vraagtekens gezet bij de eerste aanval. De wijze van aanvallen wordt in zeer beperkte tijd bedacht terwijl wij er nu al 24 uur over na kunnen denken. Ik weet dan ook zeker dat de vragen geen kritiek zijn naar de brandweermensen die zich de naad uit hebben gewerkt om deze grote brand te bestrijden en het slachtoffer te helpen. Ik kan me voorstellen als zij zouden meelezen deze discussie als persoonlijke kritiek kunnen opvatten.

Is dit een brand die onderzocht kan/ mag worden door de onderzoeksraad?