0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.
Kennen we de branddriehoek nog?Voor vuur is nodig:1 Brandstof2 Zuurstof3 Ontbrandingstemperatuur
Durf je de brandvijfhoek erop los te laten?
Heeeee... nieuwe term voor mij ... nieuwsgierig geworden nu.Zit klaar in de schoolbank
De vijfhoek is al ik weet niet zo oud. Maar zegt wel iets over mengverhouding en een katalisator. En dan is met name de mengverhouding wel interesant.Je hebt een zeer hete rookgaslaag, die ergens op wacht om te worden ontstoken. En dat is de zuurstof die je met One-Seven de rookgaslaag inbrengt.
En dan zit je in dit geval weer met de driehoek: zuurstof (schuim) en brandstof met temperatuur (zeer hete rookgassen)Die katalysator, die de verbranding in stand houdt, is inderdaad ook nodig maar wordt, naar mijn weten, met beide genoemde blusmethodes niet aangepakt.
Klopt, ik heb ook even moeite om die katalysator in dit verhaal te krijgen. De mengverhouding kun je beinvloeden door zuurstof toe te voegen (1-7) en kan dus een verklaring zijn waarom deze brand wederom in volle hevigheid terug is gekomen.
`Laten we ook zeggen dat je dit met een flinke straal LD ook doet, door een straal LD breng je ook een zuurstofstroom op gang en heb je te maken met een koudebrug