Verschillen verstrekking materialen voor de VrijPol

Auteur Topic: Verschillen verstrekking materialen voor de VrijPol  (gelezen 12303 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bart.

• Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • It's a beautiful day to save lives.
Gepost op: 22 oktober 2013, 12:59:10
Dag allemaal,

Ik ga volgende week mijn kledingpakket van de politie ophalen.
Aangezien ik vrijwilliger ben, verwacht ik dat het een surveillantenpakket is, maar dan met iets minder blousen, etc
Kan iemand mij vertellen wat daarin zit en daarnaast welke spullen (accesoires) handig zijn om zelf nog te kopen?
Ik kan namelijk nergens een officiële kledinglijst vinden op internet..

Groeten,

Bart

Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2013, 14:16:38
Tot een jaar geleden had elk korps voor de VP een aparte kleding lijst.
Levert leuke discussies op als je in een klas zit voor een regionale eenheid, met dus meerdere korpsen.

Geen idee of dat inmiddels daadwerkelijk is recht getrokken.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2013, 17:02:28
Hoi Bart,

In jouw eenheid worden de vrijwilligers vrij goed voorzien, namelijk met het pakket dat ook beroepssurveillanten krijgen. Je kunt daar gerust een kast voor uitruimen cq een nieuwe aanschaffen. Zal je via PB wat meer info sturen.

Zelf kun je eventueel een koppeltasje aanschaffen voor handschoentjes en de kiss of life. Deze werd vanuit Den Bosch wel verstrekt, maar vanuit Eindhoven niet. Zelf heb ik ook een wapenstokhouder aan de koppel voor tijdens de AZV-lessen. Verder zou ik er persoonlijk niet een al te grote kerstboom van maken.
Senior GGP / Oost-Brabant

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #3 Gepost op: 22 oktober 2013, 18:59:33
Wapenstok aan koppel is hoogstwaarschijnlijk niet toegestaan op je bureau, zonde van je geld dus. Brabant zo. Levert 8 bloussen, 4 broeken, 2 jassen, sportkleding, 2 part schoenen, 2 paar sportschoenen een verder klein spul.

Zelf heb ik een handschoenhouder, zaklamp met case en handschoen tasje aangeschaft.

Bart.

• Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 23 oktober 2013, 10:21:18
Kijk, dat zijn tips waar ik iets mee kan  ;D
Bedankt Nick en Meneer. Ik wacht even het definitieve pakket af en dan schaf ik misschien nog wat spulletjes aan.
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #5 Gepost op: 23 oktober 2013, 10:56:48
Ik heb daarnaast nog een tmk mic clip aangeschaft. Wij werken met losse spreeksleutels en ik heb een aantal keer gehad dat deze na een sprintje overal was behalve waar ik hem kon gebruiken.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Bart.

• Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 23 oktober 2013, 11:20:58
Citaat van: kaasje link=msg=1212796 date=1382518608
Ik heb daarnaast nog een tmk mic clip aangeschaft. Wij werken met losse spreeksleutels en ik heb een aantal keer gehad dat deze na een sprintje overal was behalve waar ik hem kon gebruiken.

Volgens mij krijgt Oost-Brabant die clips (2 stuks) in het pakket. Althans, dat las ik ergens.

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #7 Gepost op: 23 oktober 2013, 12:22:22
Citaat van: BartK link=msg=1212799 date=1382520058
Volgens mij krijgt Oost-Brabant die clips (2 stuks) in het pakket. Althans, dat las ik ergens.
Lederen stukje dat je om je knoop van je epauletten hangt. Krijg je wel van je trajectbegeleider of coach, zo niet even vragen ;)

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 23 oktober 2013, 17:06:57
Citaat van: BartK link=msg=1212799 date=1382520058

Inderdaad even navragen, deze heeft men op het HB Eindhoven liggen als het goed is. Kun je ook doen als je tzt je veiligheidsvest op moet halen.
Senior GGP / Oost-Brabant

Bart.

• Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 23 oktober 2013, 17:55:23
Goed idee.
Doet Oost-Brabant (Zuid) aan een eigen porto voor VP-ers? Want dan is het misschien net zo handig om een recherche oortje te gebruiken.
Ik las in andere topics dat dat qua meldingen sowieso praktischer is.