Weer iets over verlichting

Auteur Topic: Weer iets over verlichting  (gelezen 2910 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dylie1204

• Junior gebruiker
  • **
Gepost op: 22 oktober 2013, 20:41:46
Ja heb weer een vraag over Verlichting op een auto  ;D.

ik wou dagrijverlichting (ik gebruik de term DRL als jullie het niet erg vinden) op mijn auto zetten (voor een of andere reden) en nu ik ben aan het zoeken bij heuts op de site zie ik er die al ingebouwd in een frame zijn en led strips (ook die met knipperlicht werken best leuk) maar bij de strips staat letop, For show use only , dus ik vraag me af waarom die niet zouden mogen?

vriendelijke groet Dylan

ow ja en als ik ze toch erop zet en het zou niet mogen moet ik als ik aangehouden wordt ze dan daar loskopelen of ze er helemaal vanaf halen?

enne?

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2013, 20:46:30
Heb je misschien ook een link zodat we hier iets beter begrijpen wat jij bedoelt?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #3 Gepost op: 22 oktober 2013, 21:59:04
Als ik dat zo bekijk, dan is de reden dat die strips voor show only zijn het simpele feit dat ze geen E-keur hebben.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 23 oktober 2013, 01:10:09
Het is niet toegestaan dat je dagrijlicht een knipperlicht is/wordt. Daarnaast zal de set ook niet goedgekeurd zijn. Ik zie vaker dit soort setjes en de lichtopbrengst is zelden meer dan een gemiddeld stadslicht.. drama dus.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

gebruiker0401206

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 23 oktober 2013, 12:37:29
Dagrijlampen die op een auto mogen worden gebouwd zijn ten alle tijde voorzien van een e-keur op de lens van de lamp.

Losse inlijmstrips of ander materiaal, is vaak Chinees speelgoed en mag niet als dagrijverlichting op een auto worden geschroefd.
Gekeurde dagrijlampen zijn altijd te herkennen aan een rondje, met daarin een E en een cijfer.

En mocht je nog dagrijlampen zoeken, geef maar een seintje, ik heb een bedrijf in voertuigverlichting....wel gekeurd...en ik zit exact 8 km van een heust vestiging ;)

dylie1204

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #6 Gepost op: 23 oktober 2013, 14:41:25
ik nog geen 5 van heuts in sittard en laat wel wat weten als ik niks bij heuts vindt dat me aan staat

maar het is fijn om te weten met dat E gedoe let ik daar maar op  :)
enne?